Drikker du alkohol med barn tilstede?

Jeg har laget en regel i hodet mitt at jeg ikke kan ta meg et glass når jeg er alene hjemme med barnet eller om samboeren tar seg en øl når barnet er våkent.
Jeg er vokst opp med foreldre som drakk til maten og kvelden noen ganger og vet ikke hvorfor jeg er så streng mot meg selv.
Det er kanskje fordi jeg er så redd om det skjer noe så må jeg være klar? Aner ikke jeg..

Jeg tenker litt på samme måte. Jeg tenker at hvis det skulle skje noe eller at lillegutt blir syk, så må jeg kunne kjøre. Men sambo kan ta seg en øl om lillegutt er våken, men blir aldri flere enn den ene. Man skal tenke på barna, og skal ikke drikke seg brisen/full foran barna, det er min mening.

ja så lenge man ikke blir synlig beruset så er det ikkje noe i veien å ta seg en øl isteden for en brus til maten :)

Eg drikker aldri noe hvis eg er alene med barna, hvis noe skulle skje og vi må på legevakta ol

Og har eg vært på fest og drukket mer en det ene glasset, legger eg meg på et annet rom (kjellerstua)og viser meg ikkje beruset foran barna :)

Nå er jeg gravid, så alkohol er selvfølgelig uaktuelt for meg, men jeg har ikke noe problem når jeg ikke er gravid å ta et lite glass vin med barna til stede, men ikke mer enn det.

Mine foreldre gjorde det også den gang jeg var liten og jeg kan ikke huske jeg noen gang syntes det var dumt

Har tatt meg ett glass eller to med vin etter at poden er lagt. Kunne aldri drukket mer med han tilstede!

Et glass vin til mat en sjelden gang har noe "ekstra" fint til middag. :(

Ett lite glass vin til maten kan vi fint ta, men det begrenser seg til det ene for min del.

Ja det gjør vi. Eller mannen gjør. Jeg er ikke glad i hverken øl eller vin så nyter sjelden alkohol med barn til stede

Jeg tenker litt sånn som deg, at det er greit at en er helt edru, i tilfelle man må kjøre eller noe sånt. :) Men jeg drikker kun på fest, og da er jo barna til besteforeldre som regel :P Så ingen problemer at jeg er edru :)
Godt vi er flere. ;-) føler meg ofte litt "unormal" når jeg forteller om regelen min til folk.
Jeg drikker også på fest og gleder meg da veldig til de gangene. Barnefri, lystig lag og god rødvin er godt for slitne mammaer i blant. :-)

Jeg har ikke helt bestemt meg enda. Hun er 8 måneder nå og jeg ammer fortsatt, så det er ikke så veldig aktuelt denne jula.
Hvis hun hadde sovet rundt, så kunne jeg jo tatt en øl etter at hun har lagt seg.

Når barna er så små og legger seg kl.19 så det det jo ganske naturlig å vente til etter ungen har lagt seg.

J

Jeg tenker litt på samme måte. Jeg tenker at hvis det skulle skje noe eller at lillegutt blir syk, så må jeg kunne kjøre. Men sambo kan ta seg en øl om lillegutt er våken, men blir aldri flere enn den ene. Man skal tenke på barna, og skal ikke drikke seg brisen/full foran barna, det er min mening.
Ja, helt enig! :-) heldigvis tar bare samboeren den ene ølen en sjelden gang. Jeg tror ikke jeg hadde klart å kost meg så mye heller jeg om jeg ikke hadde hatt den regelen min.
Sånn som nå koser jeg meg med en brus og snart the Kardashians på tv, helt topp! :-)

Jeg forstår ikke hvordan det kan være VIKTIG at barnehagebarn ser foreldra drikke alkohol. Og nei, vi drikker ikke i nærheten av dem. Og i jula gjør ingen andre gjøre det heller, men besteforeldre, tanter osv kan gjerne ta seg en øl utenom.. Vi trenger ikke alkohol for å kose oss sammen med barna, heldigvis respekterer dem det..

Jeg syns også voksne mennesker som er beruset er ubehagelig når jeg ikke er d sjøl. Spesielt mannfolk. Så er glad for å slippe å tenke på d på julaften :)

Har ingen problem med da! Er sjølv oppvokst i ein heim der da e naturligt i vår slekt/familie å kosa oss med alkohol til mat. :) Har aldri opplevd noke negativt med da, so me har eit trygt og måteholdent forhold til alkohol.

Ja, blir hvitvin på meg og juleøl på mannen til middagen(e) :-)

Syns 1-2 glass øl eller vin er greit men der går grensen for min del, og vil alltid at enten jeg eller samboer skal være erdu om det skulle skje noe og vi måtte ut med bil. I år ammer jeg så holder meg unna alkohol.
Kan huske flere episoder som barn hvor foreldre og flere rundt har drukket alt for mye og det syns jeg mine barn skal få slippe! :)

Ja, helt enig! :) heldigvis tar bare samboeren den ene ølen en sjelden gang. Jeg tror ikke jeg hadde klart å kost meg så mye heller jeg om jeg ikke hadde hatt den regelen min.
Sånn som nå koser jeg meg med en brus og snart the Kardashians på tv, helt topp! :)

Samme her :) Liker bedre å kose meg med noe annet å drikke og med god samvittighet over at jeg ikke nyter alkohol med barn tilstede :) Alkohol kan man heller nyte en sjelden gang når man har barnefri og er ute på et eller annet festlig lag :)

Jeg drikker ikke alkohol så for meg er det ikke et tema engang. Om vi hadde hatt barn hadde jeg syntes det var greit at mannen tok seg en øl eller et glass vin til maten, men ikke at han drakk så han ble beruset. :)

Back
Topp