Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Absolutt ikke. Men har heller ikke vokst opp med alkohol i huset, så det blir ikke naturlig for meg. Men er enig i at det viktige er at man ikke blir påvirket med barn tilstede. Er ikke totalavholds i prinsippet, men kanskje i praksis. ..
Jeg har laget en regel i hodet mitt at jeg ikke kan ta meg et glass når jeg er alene hjemme med barnet eller om samboeren tar seg en øl når barnet er våkent.
Jeg er vokst opp med foreldre som drakk til maten og kvelden noen ganger og vet ikke hvorfor jeg er så streng mot meg selv.
Det er kanskje fordi jeg er så redd om det skjer noe så må jeg være klar? Aner ikke jeg..
Hjemme hos oss er det ingen som gjør det, og det er veldig få jeg kan tenke meg ville gjort det hvis vi var der på besøk med ungene. Syns egentlig ikke alkohol og barn hører sammen i det hele tatt, for grensene for "hvor påvirket" det er greit å være er så flytende, og det er ofte ikke så lett å bedømme hvor mye som er nok for sin egen del. Det får så leie konsekvenser for barna hvis det plutselig har blitt for mye! Om vi hadde vært hos noen på besøk og de hadde tatt seg én øl, hadde jeg sikkert ikke sagt noe på det. Men generelt syns jeg det er greit å vente med alkoholen til de voksne er aleine.Er det OK at andre tar seg vin/øl til maten ved grilling, julemiddag osv? Eller må alle holde seg edru?![]()
Såå enig!Vi drikker ikke alkohol så ikke noe problem der i det hele tatt!
har sagt det før og skader aldri si det igjen, nemlig at barn kan merke at foreldre drikker etter bare et glass!
selvom man ikke merker selv at man kanskje forandrer seg så gjør barna det veldig fort og kan være små ting slik som lukt, endring i talemåte, smiler mer osv, altså ting som gjerne ikke er normalt!
har selv opplevd det som barn og vil si at det er viktigere å tenke på hvor mange ganger i løpet av et år det skjer!!! viktig å huske på at alkohol er et rusmiddel! lovlig ja men fortsatt et rusmiddel og tror barn har det mye bedre med å se at foreldrene ikke trenger alkohol for å kose seg eller hver helg! eventuelt annenhver helg!