Drar dere ofte på ferie?

Vi drar på ferie med barna ja. Det er viktig.

Vi drar ikke på ferie bare oss voksne.

Er ikke penger til begge deler, og ville aldri dradd på ferie selv hvis jeg ikke kunne ha tatt med barna på ferie også.

Ser at noen tror ferie bare er syden.

Ferie kan være så mye, og er tilgjengelig for lommebøker av forskjellig størrelse. :) 

Det er stas for barna å dra bort med foreldre og evt. søsken.

Ferie er ikke bare lange flyturer, dyre hotell og shopping. :)

Et kallenavn skrev:

Ser at noen tror ferie bare er syden.

Ferie kan være så mye, og er tilgjengelig for lommebøker av forskjellig størrelse. :) 

Det er stas for barna å dra bort med foreldre og evt. søsken.

Ferie er ikke bare lange flyturer, dyre hotell og shopping. :)

Tenkte det samme:) For meg er det mer ferie (altså avslappende og "feriefølelse") å være på ei hytte i Norge enn på ei strand i Syden, faktisk:) Men der er vi jo forskjellige:)

Vi har vært sammen i 4 år og vært på to korte innenlandsturer og en helgetur til Aalborg sammen uten barn. 
Og bryllupsreisa i fjor var første skikkelig ferien vår uten barn.

Så kan vel ikke si at vi drar ofte på tur nei :(

Blir ikke noen spesielle utenlandsreiser når barna er så små.
Vil helst vente til dei nærmer seg skolealder før vi tar dei opp i fly pga lufttrykket :)

Men vi drar nå på hyttå et par ganger i året og tar alltid en lenger ferie som regel til dyreparken eller en annen fornøyelsepark om sommeren.

Så har vi et par helgeturer til Bergen i året for å besøke broren min i tillegg :)

Vi har stort sett vært på ferie hvert år. Irland, Sverige, Kristiansand... Ikke så mye utenlands da.

Vi har vært sammen i 3 år, og første året var vi i frankriket, riga, Oslo og spania på 4 mndr. Når vi fikk vårt første felles barn(mitt andre) reiste vi på camping i sverige, når babyen var 4 uker. 
I fjor var vi på cruise i middelhavet 1 uke, og 10 dager i Torrevieja etterpå, siden svigerfar bor der. Nå reiser vi til Torrevieja igjen, den 30 mai. Vi reiser alltid på ferie om sommeren! Elsker ferier! Neste år skal vi til thailand i 3-4 uker!

Vi er en del på helgeturer/langhelger (London, Gøteborg, Kieltur, hyttetur osv, både med og uten barn), men har ikke vært på sånn litt lenger ferie så mange ganger, nei. En gang 2 uker i syden og en gang 5 dager i England. For to år siden var vi i Danmark, det var første ferie med barn (da 3 mnd). Var bare bort 3-4 dager. I fjor prioriterte vi hus og oppussing, og i år har jeg termin i begynnelsen av juli, så vi har snakket om å prøve å få til en ukesferie (syden) til høsten med barn.

Alltid på ferie :) KOmmer ikke på tale å være hjemme i ferien, da vil jeg bort.
Vi besøker slekt der jeg kommer fra (samboern har familien sin nær oss så de ser vi hele tiden) og ferierer ofte i Trøndelag i huset etter oldeforeldrene mine :) Deilig å ha 2 ukers tid der med fisking, bading, grilling og kos.

Tar også båten ut og bruker å ligge i telt noen dager med unga :) Tenner bål, fisker og bader :)

Syden tur har det også blitt, men ikke noe som skjer årlig, der stopper økonomien oss.

Hadde dødd om jeg måtte være hjemme i sommerferien. Er vokst opp med å reise på ferie, så det er nok der det ligger.

definer ferie?
Vi reiser ofte bort... til svigers eller hjem til der jeg er fra.. men det er ikke ferie...
sist vi var på ferie...? Tjaaa... den sommeren han fylte 3? Da dro vi til danmark, leide leilighet og var turister liksom...
Men en helg i Bø, eller Oslo eller Danmark teller ikke som ferie for meg...
Vi reiser oftere bort på helgeturer enn ferier.. :)

Vi er på sommerferie hvert år, vært sammen i 7 år.
Har vært ett år på Sverigeferie og resten på hytta i Arendal:)

Vært på 2-3 weekendturer innenlands på de 7 årene.

Ser ikke på turene til hjemplassen hans i Finnmark som ferie:)

Jeg er ikke så veldig glad i å reise, mannen har vært i Tallinn,Budapest og noen turer i Finland med kompisene.

Vet ikke hvor mye som er ofte, men ja, føler vi drar mye på ferie/ut på turer sammen.
vært sammen i 5 år, og vi har vært i milan, paris, roma, london, og irland sammen.
drar til new york den 15. juni..

ellers har vi vært mange steder i norge på turer sammen.. 
Prøver på 1-2 ferier i året. minst 1 gang per år i utlandet! 

Vi er på ferie hvert år, men da regner jeg også med tur for å besøke familie, for det er ferie for meg :D

Vi har vært sammen i nesten 15 år (hjelpes) og har vært mange turer både i innland og utland :)

Samme her, vi har vært sammen i ca 4år, men har ikke vært på ferie sammen enda. I sommer skal vi ta en 3-dagers tur til Kristiansand for å besøke dyreparken, så det er vel det nærmeste vi kommer ferie ;)

Vi har reist på tur 1-2 ganger hvert år, stort sett storbyferie som for eksempel Berlin, Paris og London. Vi er også i Nord-Norge hos familien hans en gang i året, selv om det kan diskuteres hvorvidt det er ferie:-) I år blir det første sommeren med baby, så det blir ikke noen utenlandstur i år, kun nordover. Ellers prøver vi å ta oss ei helg i ny og ne der vi bare koser oss med god mat og en natt på hotel. Norge har mye å by på!

Jeg og eks-mannen var sammen i 8 1/2 år, og dro aldri på ferie...
Altså, vi dro til foreldrene mine en time unna på besøk en sommer eller to, siden de bor rett ved vannet, men regner ikke det som "ferie".
Vi rakk ikke engang å dra på bryllupsreise før vi separerte oss, tre år etter bryllupet... :p

Forøvrig var jeg på min aller første "ferie-ferie" i år, altså ikke "besøke familie i Sverige" men faktisk reise avgårde for å være på FERIE - foreldrene mine inviterte med Jr. og meg til Syden da de skulle dit med søster'n og hennes familie, så vi reiste alle sammen i slutten av januar - helt nydelig! :)

Tja. Gutten på 2,5 har vært i Danmark, Kroatia og Gran Canaria 2 ganger allerede, så litt reiser vi jo. Snuppa på 6 mnd har vært på Gran Canaria, og skal til Danmark om en mnd... Så litt ferie reiser vi på. Siden jeg er i permisjon nå håper vi å få tatt en ferie til høsten også før jeg begynner på jobb. Vi har ennå ikke vært på innenlandsferie. Å reise på ferie er noe vi ønsker å prioritere penger på, og håper at barna våre etterhvert blir ganske så bereiste. 

Når barna nå blir litt større sender vi dem nok litt på ferie til svigers sin hytte. Det blir jo ferie for dem.

Planen etterhvert er å ikke reise på dyre ferier, men heller spare slik at vi har mulighet til å reise på litt større reiser når barna blir litt større, som Afrika, Usa, Asia og Australia (sånn om ca 13 år...) De feriene vi vil at de skal huske tilbake på som store opplevelser.

Krristy skrev:
Blir ikke noen spesielle utenlandsreiser når barna er så små.
Vil helst vente til dei nærmer seg skolealder før vi tar dei opp i fly pga lufttrykket :)

Men vi drar nå på hyttå et par ganger i året og tar alltid en lenger ferie som regel til dyreparken eller en annen fornøyelsepark om sommeren.

Så har vi et par helgeturer til Bergen i året for å besøke broren min i tillegg :)

Hvorfor det?

Min datter blir 3 i slutten av juni. Vi har aldri reist noe sted sammen før.. Verken innenlands eller utenlands. I sommer skal vi på vår første reise og da blir det kypros. Er skikkelig spent på hvordan det blir!
Jeg ELSKER å reise til andre land (liker å være garantert noen uker med varme iløpet av sommeren). Det har bare ikke vært penger nok til å reise sammen før og har ikke hatt noen å reise med. Jeg reiser ikke helt alene med en så liten jente på ferie :P Godt å være litt flere på tur.

Vi reiste vanligvis på 3-4 utenlandsturer i året før vi fikk jentene. Mannen jobbet offshore, så da hadde vi anledning til å ta endel spontane storbylanghelger, i tillegg til noen 2-3 ukersturer til Sør-Amerika og USA.
Etter at vi fikk jentene har vi ikke vært noe sted - skal til Kreta om en måned, og det blir første gang vi er ute av fylket på to år Jeg gleder meg VILT!

Vi har vært sammen i 6 år (øøøøh - kanskje bare 5, men jeg tror det er 6 år).

Back
Topp