Drømte om OUL

hjemmelaget

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Og at jeg så en tissefant og ble skuffet et lite øyeblikk. Våknet og ble sint på meg selv.
Er mer og mer sikker på at det er gutt for hver dag som går, og har to fantastiske gutter fra før. Jeg kan mer om fotball og biler enn barbie og moter, og er helt sikkert en bedre guttemamma enn jentemamma. Jeg LIKER å være guttemamma! Likevel vet jeg jo at dette blir mitt siste barn, min siste sjanse til å få en "venninne".

Å, så dum jeg er...

Det viktigste er jo at babyen er frisk!

Skjønner deg godt jeg! Uansett hvor fantastisk glad du er i guttene dine, og en fantastisk guttemamma, så er det klart at når det er 3 og siste barnet at det hadde vært moro om ble en jente:) syns det er helt naturlig å tenke sånn jeg! Man drømmer jo om en liten prinsesse da, det ville jeg gjort!:)

<3 VinterPrinsesse <3

Er vel helt normalt å "håpe" på et kjønn, selv om det selvfølgelig kommer sist i rekka over hva man ønsker av barnet:p ikke føl deg dum av den grunn, min søster skal få tredje jenta nå og ble skuffa ca et halvt sekund før det gikk over:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Og at jeg så en tissefant og ble skuffet et lite øyeblikk. Våknet og ble sint på meg selv.
Er mer og mer sikker på at det er gutt for hver dag som går, og har to fantastiske gutter fra før. Jeg kan mer om fotball og biler enn barbie og moter, og er helt sikkert en bedre guttemamma enn jentemamma. Jeg LIKER å være guttemamma! Likevel vet jeg jo at dette blir mitt siste barn, min siste sjanse til å få en "venninne".

Å, så dum jeg er...

Sånn er jeg og.
Håååååper så inderlig på jente, men tror det er en gutt i magen.
Er liksom guttemamma jeg, og kommer nok til å få en prins denne gang også ;)

Akkurat lik tanke gang. Ønsker også ei jente å knytte tett bånd med å få dulle opp, men tviler jeg får oppleve det.

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Skjønner deg godt jeg! Her går jeg frem og tilbake om hva jg vil. Hr 2 jenter og liksom godtatt at jeg aldri blir guttemamma, men nå ble jeg plutselig gravid uplanlagt med nr 3 og kan kanskje bli guttemamma allikevel.
Vil så gjerne vite kjønnet så jeg ikke trenger å fundere mer:P

Jente2009,Jente2011 og Baby2015
Termin 09.01.2015

Å, så dum jeg er...

Jeg drømte også om OUL en gang, men det var før testen var positiv :) så ikke kjønnet da. Men må det være siste barnet da? Kjenner ei som har 4 gutter og ei jente :)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Å, så godt å lese det dere har skrevet <3 takk for at dere tok dere tid! Hadde vært helt supert med enda en lekekamerat til guttene, men det hadde også vært moro med en lillesøsterfan.

Blir nok siste barnet, dette. Det handler om flere ting. Så diskusjonen går om hvem som skal inn til brodering...

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Helt lov å føle den skuffelsen :)

Ble mega skuffa over å få nr 2 som var jente, men gledet meg etterhvert.

Skjønner virkelig ikke at det å glede seg eller ønske seg jente virkelig er så stort. Ja, de er søte når du kan ha på de søteste kjoler og sette opp håret og etc. Men vet du, har to jenter og det å få satt opp håret dems eller kle på de i de klærne jeg vil, det kan jeg bare glemme. Jenter er små divaer og de starter ved 1 års alderen :P masse drama med jenter :P MYE bedre med gutter :P hahaha. ( lese med humor da ;))

Men seriøst gutter er enklere enn jenter ;)

Jeg vet jeg antagelig får ei jente til, men håper litt på gutt samtidig at det er greit med jente for har jo alt og er jo forsatt veldig friskt i dette :P

❤️Termin 17.jan.15❤️

Liker ikke å høre om kjønn på denne måten. Syns det er uspiselig å høre de som ønsker seg små divaer de kan pynte og jåle osv. Jeg har en sønn og er megastolt av han! Han gir meg uendelig mye kjærlighet og en god latter hver eneste dag!! Venter nå nr 2 som mest sannsynlig er en jente. Føler alle rundt meg forteller meg om hvor kjekt det ska bli for meg å få en liten mini-meg osv som jeg kan dulle og dalle med. Jeg hadde vært uendelig glad for en gutt til. Kjenner til utrolig mange triste historier om folk rundt oss som både har fått barn med downs, multihandicappet osv.

Vi må være kjempe glade for et friskt barn og slutte å fokusere på kjønn!!!

Termin 30. januar 2015❤️

Nå tror jeg ikke noen her har skrevet noe så sterkt som det, og jeg vil gjøre det helt klart at jeg absolutt IKKE kommer til å dolle opp noen jente. Får jeg gutt, blir jeg glad for det, og blir det jente, blir jeg glad for det også. Da vil jeg føle likevel føle meg mer ferdig, tror jeg :) eller kanskje ikke.

Jeg har allerede et barn med funksjonsnedsettelser, noe som ikke ville blitt oppdaget på noen UL, og det er akkurat derfor jeg skriver som jeg gjør. Jeg vil bare ha et friskt barn som skal slippe å gå gjennom barndommen og ungdomstiden hånd i hånd med sykehus og støtteenhet. Nettopp derfor ble jeg sint på meg selv for den følelsen jeg hadde i drømmen. En lekekamerat til guttene blir like godt mottatt som en lillesøsterfan. Og får jeg gutt, trenger jeg ikke å kjøpe noe som helst. Billig og praktisk med tre jevnaldrende gutter :) ser bare på de to jeg har allerede, hvordan de leker og ser opp til hverandre <3

Bare så det er helt klart.

Skjønner at dette blir litt på siden av diskusjonen, fordi jeg skriver om kommentarene jeg får UTENFRA, og ikke det man selv kan kjenne på, men personlig så blir jeg drittlei og kvalm av alle som sier "å, da håper du vel på ei lita dukke denne gangen da", "vi får håpe det blir jente nå så du slipper å få flere" (!)' "tenk så fint om det er jente, så du har en av hver" osv. osv. osv. Blir så frustrert! Er helt sykt hvor mange kommentarer jeg har fått som går i den duren der, fordi vi har gutt fra før! Hvorfor forventer alle at det er så viktig å ha ett av hver? Det maset der fra folk som virkelig ikke har noe med svangerskapet mitt å gjøre provoserer meg. Selvfølgelig er det lov å selv kjenne på følelsen av å ønske seg det ene eller det andre, og det tror jeg er helt naturlig, og at de fleste kjenner på det fra tid til annen i svangerskapet, men når kolleger gratulerer med graviditeten og så kommer med en sånn kommentar som gjør at jeg føler at jeg BURDE ønske meg jente, blir det helt feil. Det jeg ønsker meg før ultralyden er å få se en levedyktig, sprellende baby som blir en lykkelig liten søster eller bror til gutten vår, kjønnet er helt underordnet.

Dagens lille frustrerte utblåsning, etter å ha blitt gratulert av nok en kollega som spurte om vi visste hva vi får og sa "vi får krysse fingrene for jente denne gangen da"! :p

Sent from my iPad using BV Forum

Last edited:
Skjønner at dette blir litt på siden av diskusjonen, fordi jeg skriver om kommentarene jeg får UTENFRA, og ikke det man selv kan kjenne på, men personlig så blir jeg drittlei og kvalm av alle som sier "å, da håper du vel på ei lita dukke denne gangen da", "vi får håpe det blir jente nå så du slipper å få flere" (!)' "tenk så fint om det er jente, så du har en av hver" osv. osv. osv. Blir så frustrert! Er helt sykt hvor mange kommentarer jeg har fått som går i den duren der, fordi vi har gutt fra før! Hvorfor forventer alle at det er så viktig å ha ett av hver? Det maset der fra folk som virkelig ikke har noe med svangerskapet mitt å gjøre provoserer meg. Selvfølgelig er det lov å selv kjenne på følelsen av å ønske seg det ene eller det andre, og det tror jeg er helt naturlig, og at de fleste kjenner på det fra tid til annen i svangerskapet, men når kolleger gratulerer med graviditeten og så kommer med en sånn kommentar som gjør at jeg føler at jeg BURDE ønske meg jente, blir det helt feil. Det jeg ønsker meg før ultralyden er å få se en levedyktig, sprellende baby som blir en lykkelig liten søster eller bror til gutten vår, kjønnet er helt underordnet.

Dagens lille frustrerte utblåsning, etter å ha blitt gratulert av nok en kollega som spurte om vi visste hva vi får og sa "vi får krysse fingrene for jente denne gangen da"! :p

Sent from my iPad using BV Forum

Har fått veldig mange lignende kommentarer, men det har faktisk ikke vært så ille :) like mange som ønsker oss en gutt siden vi er så flinke på de ;)

Men det er utrolig hvor opptatt folk er av kjønn rundt oss. Eneste praktiske fordelen jeg ser med jente, er navn, siden jeg har brukt opp guttenavnene..

Har 2 fantastiske gutter som er utrolig ulike å gir meg mye kjærlighet.. men håpe og ønsker at dette er ei jente i magen denne gang, så jeg kan få oppleve ny måte å elske noen på.
Gutter og jenter er ulike og jenter kan gi mange nye opplevelser gjennom oppveksten som gutter ikke kan gi, og det samma andre veien.
Så hvorfor er det så ille for folk å ønske seg ett kjønn?
Hvorfor kan ikke folk ønske å oppleve de gleder som både gutter og jenter gir?

Jeg har ønsket meg jente i mange år, nettopp fordi jeg ønsker å få oppleve den gleden ei jente kan gi. Ett mor datter bånd. Muligheten å oppleve å bli mormor. Er det galt å ønske seg dette???
Folk er forskjellige og trenger ulike ting.. så at noen skal fortelle meg at det er ille av meg som mor å ønske meg ei jente, burde klappen igjen kjeften sin!!
Ingen andre enn meg som har MINE følelser og tanker, så da burde heller ingen andre bestemme hva jeg MÅ føle.

Får jeg ny gutt så kommer jeg selfølgelig til å elske denne gutten også. Er jo ett nytt vesen og ny personlighet som kommer til familien, så ingenting kan måle seg med følelsen av å få ett nytt barn.
Men ønsket om jente kommer aldri til å forsvinne.. nettopp fordi jeg drømmer om å få den opplevelsen av å ha ei datter.

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Jeg drømte om OUL i dag, og at det ble gutt :) Blir spennende å se om jeg sanndrømte eller ikke :)

Back
Topp