Drømmeyrket. Hva er det?

Hm.. Dette med utdannelse er jammen ikke lett! Jeg utdannet meg først til noe, jobbet i 11 år med det, før jeg tok 4 års omskolering(med ganske små barn hjemme), men blir mer og mer usikker på om jeg valgte det riktige denne gangen heller..:/ og nå gidder jeg ikke mer skole!

Jeg tror jeg burde jobbe mer med mennesker/barn, men er ikke sikker på akkurat som hva..

Noe med hest! Hadde vært superhappy med å være hestepasser til en kjent sprangrytter for eksempel. Eller jobbet på en stall ❤️

Jeg ville vært berider :) skulle gjerne tatt utdannelse i Cadre noir ❤️ *drømme*

Sent from my iPhone using BV Forum

Mitt drømmeyrke er noe innen administrasjon/kontor. Ville nok utdannet meg noe innen dette eller hr hvis jeg hadde hatt hjernen med meg når de valgene ble tatt.

Høres litt dumt ut, men hatt eget band med egne sanger og kunne dratt på turne og gitt ut CD og hatt konserter. Hatt lyst til det siden jeg var liten.

Eller vært med i musikaler på nasjonalteateret.

Men jeg liker også å hjelpe folk, så derfor har jeg utdannet meg som barnevernspedagog

Spesialpedagog er den ene drømmen, men orker ikke skole med det første! Er barnehagelærer, så er på god vei ;-) En annen drøm jeg har hatt siden jeg var liten, er å jobbe med dyr :-)
Hva med sånn gårdsbarnehage, med forskjellige dyr?

Mystery guest, som reiser og vurderer hotell og restauranter. Fikk tilbudet en gang, men da kunne jeg ikke si ja. Dette er nok en jobb som er spennende og kjekk for en periode.

Ellers kunne jeg tenkt meg å holdt motivasjons- eller mestringskurs.

Helsesøster, eller noe innen ledelse.
Kunne også tenkt meg å brukt gården til grønn omsorg for barn og ungdom og arb trening for ungdom/voksne :)
Bor dessverre sånn til at de to første ønskene er relativt uoppnåelige da det er mange om de få stillingene som er her.. så er litt pestimistisk gitt!

En kombinasjon av hundekjører (betaler ikke akkurat no' serlig, så nytter ikke å satse på bare det) og hundetrener, og jeg jobber heftig med saken. Ferdig utdannet hundetrener til jul og stadig flere trekkhunder på gårdsplassen. :D

Prosjektleder på fast basis. "Ny" jobb hvert år :D

Back
Topp