Drømmen om nummer to

Yrno

Blir kjent med forumet
Hei!

Litt om meg - jeg fyller 30 år i år, og er mamma til verdens fineste lille mini som kom til verden august 2022

Har vært sammen med mannen i ni år i år, og gift i tre. Vi begynte å prøve på mini rett etter vi gifta oss i oktober 21, og spira satt på PP2. Høsten 2023 flytta vi inn i rekkehus og brukte høsten på å pusse opp. Nå har vi landa litt, og stortrivdes i hverdagen vår i nytt hus

Svangerskapet var relativt uproblematisk, men hører nok til den kategorien som ikke er så glad i å være gravid Jeg var mye kvalm første trimester, og gikk opp 20kg fra midten og ut. Fikk MYE vann i kroppen, og var veldig bekymra hele svangerskapet egentlig. Jeg ble satt i gang to dager før termin pga lite liv i magen og nedadgående vekstkurve. Etter både ballong og piller tok de vannet etter tre dager, og fire dager etter igangsettelsen kom mini endelig Jeg har bare positive ting å si om fødselen, og gleder meg til å forhåpentligvis skulle føde igjen!

Mini har aldri vært glad i søvn, men er tidenes energiklump og gladjente Vi har derfor trengt tida frem til nå på å kose oss med mini og komme oss litt ovenpå - men nå begynner vi å bli veldig klare for et søsken

Syklusen min etter fødsel kom først tilbake i februar i år, men har vært veldig stabil etter den kom tilbake. 6 dager mensen, EL CD 18-20 og 10 dagers LF. LF på 10 dager hadde jeg før graviditeten også, men kjenner likevel at det bekymrer meg litt. Planen er i hvert fall å prøve for fullt fra juni, og bruke tiden frem til da på å bli skikkelig kjent med kroppen igjen!

Nå er jeg 8DPO, og venter mensen fredag, senest lørdag. Så blir det en syklus før det er full prøving! Gru-gleder meg!
 
Æææ!!

Vi har vært litt uforsiktige denne syklusen, og hadde ubeskytta sengelek fredags kveld før EL. EL-peak på tester fikk jeg mandags morgen på morgenurin, og er rimelig sikker på at jeg hadde EL forrige mandag. Altså er jeg 9dpo i dag. Har likevel tenkt at det ikke var noen sjanse for at jeg ble gravid, selv om jeg egentlig vet at det var rimelig tett mellom ligging og EL..

Vel, i dag fikk jeg denne: IMG_7027.jpeg

Og synes jammen det er en veldig veldig svak strek der Mulig det bare er en skyggestrek, men også mulig at det ikke er det. Kanskje jeg bare har fått strekøyne etter å ha stirret den i hjel? Noen flere som ser to streker her?
 
Det var visst en skyggestrek denne gangen - streken i dag morges var dønn blenda. Jaja, da blir det som planlagt med prøvestart i juni. Venter tante rød i morgen eller lørdag og så er det siste syklus før prøving
 
Oki, så var jeg tydeligvis litt kjapp med å forkaste i dag morges.. dette er en Berg-og-dalbane og dette er testen jeg fikk nå etter at jeg ikke helt klarte å slå meg til ro Så mange følelser, herremann!

IMG_7033.jpeg
 
Åååh så spennende. Tydelig strek der!!
Jeg må si da at babyplan sin stavtest var mindre sensitiv enn annen tidligtest jeg tok.
Tatt samtidig rundt dpo9 eller 10.
1000008972.jpg
 
Oi! Se der ja! Har en digital liggende, kanskje jeg skal prøve meg på den? Ble litt fristet når jeg så testene dine
Kanskje vente til ca. DPO12 eller er det sånn ultratidlig digital? Kjipt å svi av en digital hvis det er litt for tidlig med tanke på hCG?
Ville bare si at babyplan sin var svakere enn den andre testen jeg tok så ikke gi opp håpet enda :Heartred
Nå er jeg DPO14 og ingen tvil på teststrek, selv om babyplan sin test ikke viste mye helt i begynnelsen hehe.
Har hørt makesure sin teststrimmel som du får på meny er gode:)
 
Kanskje vente til ca. DPO12 eller er det sånn ultratidlig digital? Kjipt å svi av en digital hvis det er litt for tidlig med tanke på hCG?
Ville bare si at babyplan sin var svakere enn den andre testen jeg tok så ikke gi opp håpet enda :Heartred
Nå er jeg DPO14 og ingen tvil på teststrek, selv om babyplan sin test ikke viste mye helt i begynnelsen hehe.
Har hørt makesure sin teststrimmel som du får på meny er gode:)
Sant, bare jeg som ble overivrig her et øyeblikk :smiley-ashamed004 Sist jeg var gravid fikk jeg positiv digital omtrent rundt nå, men det er jo bare 10 dager siden positiv EL-test, så sånn sett er streken klar og tydelig til å være såpass tidlig :) Får gi det noen dager her haha
 
Sant, bare jeg som ble overivrig her et øyeblikk :smiley-ashamed004 Sist jeg var gravid fikk jeg positiv digital omtrent rundt nå, men det er jo bare 10 dager siden positiv EL-test, så sånn sett er streken klar og tydelig til å være såpass tidlig :) Får gi det noen dager her haha
Hehe veldig forståelig..var like ivrig selv :laughing002 blir spennende å se resultat de neste par dagene :D lykke til:Heartred krysser fingrene for at vi sees i samme termingruppe:hello2
 
Da var det vel offisielt da :smiley-ashamed004
IMG_7034.jpeg

Vi er selvfølgelig kjempeglade, men dette var et par måneder før tenkt så noen paniske tanker rundt hvordan vi skal løse dette praktisk har også meldt seg her. Først og fremst er vi veldig, veldig glade da :Heartpink Og litt imponert over mannens soldater som har overlevd rundt fire dager i felten haha
 
Testene fortsetter å stige fint, nederste er fra i dag og de to andre fra i går og forgårs Sist gang fikk jeg 2-3 på digital allerede 14dpo/3+6, men troor jeg skal vente til fredag med å svi av den andre så det er en uke mellom denne gangen. Tenker også å teste annenhver dag heller enn hver dag nå som linja er blitt såpass sterk. Vi har pratet mye om TUL og NIPT, og tenker hvert fall å begynne med en TUL rundt 7+2, så tar vi det derfra. Først må spira bare klamre seg fast til da :Heartpink
IMG_7049.jpeg
 
Jeg må bare le av meg selv - røk på en digital i dag, så lenge klarte jeg å vente liksom, men den viste faktisk «Gravid 2-3»! Så nøyaktig samme dag som forrige graviditet (13 dpo), og det tar jeg som et godt tegn :) Nå skal jeg roe ned testinga, ta en babyplan tidligtest bare for å se fremgangen om et par dager, og så ta digital igjen om ei uke for å se om jeg får 3+ :)

Akkurat som sist har kvalmen kommet ekstremt tidlig. Jeg trodde kanskje det bare var tankekjøret som gjorde at jeg kjente på det, men nå har det vedvart siden lørdag. Sånn skjelven følelse i kroppen og en uggen klump i magen på en måte, og det må jeg si er en annen ballgame med ei på halvannet samtidig :smiley-ashamed004 Her er det opp rett over fem og full fart hele dagen uavhengig av formen min, og håper bare inderlig at jeg slipper billigere unna enn jeg gjorde sist for det skjønner jeg nesten ikke hvordan skal gå!

Ellers har jeg så vidt begynt å vende tankene bort fra alle de praktiske bekymringene og prøver å nyte tanken på at vi faktisk, akkurat nå, venter et lite søsken til verdens besteste lille skatt :Heartpink Vi besøkte en baby på 4mnd i går, og mini var så fin med ho - skulle kose, gi kosedyr og bare var god. Jeg og mannen veksla noen blikk, og i det øyeblikket gleda vi oss veldig begge to :Heartpink
 
Jeg synes jeg har klart å være ganske chill til nå (om mannen er enig er en annen sak), men i dag sliter jeg. Jeg er av typen «best å ta alle sorger på forskudd så man er sikker på å ikke gå glipp av noen»-typen, og i dag har det murret mye både i korsrygg og bekken, og jeg har vært sikker på at det går galt i hele dag. Det er så innmari slitsomt å ha det sånn, og jeg skulle så ønske at jeg klarte å la være.. TUL 21.mai føles ut som en halv evighet til, og jeg klarer ikke å ha troa på at vi kommer oss dit en gang :( Mye av det bunner nok ut i at jeg liksom ikke klarer å tro på at vi skal ha vært så heldige. Fått alt servert på et sølvfat uten å prøve engang? Det klarer jeg ikke å få meg til og tro på. Gleder meg til mandag når det er CB-testdag, og jeg forhåpentligvis får se 3+. Jeg trenger disse små milepælene for å holde motet oppe kjenner jeg.

Ellers føler jeg meg helt utlada om dagen. Som om jeg kunne sovet i 16t i strekk og fortsatt vært trøtt, stuper i seng rundt 21 hver morgen og er trøtt som ei strømpe enda mini sov helt til seks i dag morges. Gleder meg til juni jeg haha
 
Back
Topp