Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
EnigVenninna mi har 6 barn, og hun ønsker seg også flere
Jeg har 5 barn + ei i himmelen ja - så innerst i hjertet har jeg 6
Godt å høre om andre med mange barn og ønske om fler.
Jeg har heldigvis aldri hatt hyperemesis. Håper du ikke blir ille plaget neste gang![]()
Såå misunnelig på dere som har så mange barnalltid ønsket meg en stor flokk
![]()
Hei skjønne dukjekt å lesa seg opp på "prøvinga" di
Me er heime fra Kenya og har blitt lamslått av all sjukdom som herje, hatt både influensa og omgangssjuko (ikkje eg då) i fleire runder, så begynne å bli skikkelig lei sjukdom. Lyst å berre stenga alle ungane inne til det er over
Tris å lesa at du mista lille spira sist me snakka då, skjønne godt at det er sårt. Men vil og sei at persillen var ikkje skyldig, det skal ekstreme mengder til for å provosere abort eller rier, så det må være fleire hundre gram tørket persille, eterisk olje eller sterk tinktur. Så at du spiste fersk persille på maten din har ingenting å sei
Ka dokk putle med i hagen då? Planlegge du noko dyrking til sesongen?![]()
Heyli, Romeo og Ayra spydde i går/ i natt og Ove spyr nå. Romeo spydde ut både meg og Heyli OPPI sengo inatt, det var ein lite kjekk opplevelseHeeeei
Så fint dere er trygt hjemme igjenHvordan var turen? Sett bort fra varmen, da
Hadde stryki med
Åneeei, så leit å høre dere også er hardt rammet av sykdom etter hjemkomsten
Haff, har omgangssyke I hus vi også, jeg er heldigvis ikke dårlig selv, men har måtte vaske etter 12-åringen og håper ingen flere blir smittetEr dere mange i heimen som ligger nede nå?
Hahah, yes, kjenner til den følelsen gitt
Takk for det, snille duSpiste masse persille, 3 store potter lissom. Og på alle måltider, hadde så dilla på det.. huff, var så utrolig lei meg over å miste den lille
Virker som når jeg blir gravid med sæd 2-3 dager før EL, så mister jeg(og magefølelsen har da vært jente hver gang)
Mistet mange ganger, og ville vært like lei meg om det var gutt også, virker bare som at kroppen min ikke kan bære fram jenter lenger?
vet jo ikke da, men. Tankekjør uten like her vettu
Har ikke akkurat så "grønne fingre", men bare ut å rake litt, beskjære litt greiner/busker.. gjøre det litt "vårfint"Vi har hagen full av gamle planter(liljer, rhododendron-busker, iris, roser, rosa peonbed, epletrær, plommetrær, 5 morell-trær, massevis av bringebærbusker, rabarbra, markjordbær+++) som ble plantet gjennom mange tiår... huset er fra 1919 og har litt over 5 mål tomt. Fullt kjør på gården nå?
snart masse nytt liv
Ønsker dere en riktig god bedring,kjære du![]()
Heyli, Romeo og Ayra spydde i går/ i natt og Ove spyr nå. Romeo spydde ut både meg og Heyli OPPI sengo inatt, det var ein lite kjekk opplevelsevaskemaskinen har gått i ett idag og eg har vaska overalt. Lille Octavia har ikkje spydd, men har influensa nå litt sånn på etterskudd, Romeo hadde feber heile forrige veka. Så her går det i ett kan du sei ja
Skjønne deg godt, når ein mister så mange ganger så går tankene i høygir, vanskelig å unngå. Og umulig å få konkrete svar på, det er nok det værste3 potter fersk persille er fremdeles ikkje mykje altså
Du, me er på flyttefot! Så her blir det ingen dyrking på gården i år har me bestemt, for har skåre seg ein del med mamma og pappa så me orke ikkje forpliktelsen og masetme er i ein prosess om å kjøpe eit hus av onkelen til ei venninne faktisk, venter på tilsynsrapport og så skal me bli enige om pris. Er eit oppussingsprosjekt, total renovering av kjøkken og bad, men resten av huset er det berre maling og gulv som trengs. Så eg har ikkje gjort noko anna enn å sett oppussingsprogram og søkt på pinterest og tegna plantegning og kjøkken og bad og vaskerom og alt som er
mest for å sjekke om dette er noko me makter på, og ønsker, for i utgangspunktet er det ikkje det. Men det er ein tomannsbolig/generasjonsbolig og me kan leige ut den andre biten til 12000kr i mnd, og me kan selge dei seperat i framtida om me ønsker, og faktisk tjene 1-2millioner på huset. Så er ein mulighet me berre ikkje kan la gå ifra oss rett og slett. Men, står og faller på at det ikkje er skjulte feil mtp reisverk og vannskader i konstruksjonen, og det får me vite i tilsynsrapporten som skulle komme idag
Men mannen har alt starta å jobbe på Stord og jentene går på skule der, så dei pendler med båt ei veke og den andre veka bur me i ein leilighet me leier av ein vennefamilieså litt hektisk livsstil og om dagen
![]()
Jeg kjenner til det tankekjøret! Jeg har to gutter og to spontanaborter så jeg har tenkt mye på om jeg og mannen har en generasjon som gjør at eventuelle jenteembryoer ikke er levedyktige. Det er jo sjeldent, men tankene spinner fortHeeeei
Så fint dere er trygt hjemme igjenHvordan var turen? Sett bort fra varmen, da
Hadde stryki med
Åneeei, så leit å høre dere også er hardt rammet av sykdom etter hjemkomsten
Haff, har omgangssyke I hus vi også, jeg er heldigvis ikke dårlig selv, men har måtte vaske etter 12-åringen og håper ingen flere blir smittetEr dere mange i heimen som ligger nede nå?
Hahah, yes, kjenner til den følelsen gitt
Takk for det, snille duSpiste masse persille, 3 store potter lissom. Og på alle måltider, hadde så dilla på det.. huff, var så utrolig lei meg over å miste den lille
Virker som når jeg blir gravid med sæd 2-3 dager før EL, så mister jeg(og magefølelsen har da vært jente hver gang)
Mistet mange ganger, og ville vært like lei meg om det var gutt også, virker bare som at kroppen min ikke kan bære fram jenter lenger?
vet jo ikke da, men. Tankekjør uten like her vettu
Har ikke akkurat så "grønne fingre", men bare ut å rake litt, beskjære litt greiner/busker.. gjøre det litt "vårfint"Vi har hagen full av gamle planter(liljer, rhododendron-busker, iris, roser, rosa peonbed, epletrær, plommetrær, 5 morell-trær, massevis av bringebærbusker, rabarbra, markjordbær+++) som ble plantet gjennom mange tiår... huset er fra 1919 og har litt over 5 mål tomt. Fullt kjør på gården nå?
snart masse nytt liv
Ønsker dere en riktig god bedring,kjære du![]()
Jeg kjenner til det tankekjøret! Jeg har to gutter og to spontanaborter så jeg har tenkt mye på om jeg og mannen har en generasjon som gjør at eventuelle jenteembryoer ikke er levedyktige. Det er jo sjeldent, men tankene spinner fort![]()
Hmm, merkelig. Kanskje sædcellen mister litt piffen underveis ?Huff, ja, den overtenkingen og tankekjøret der ass![]()
De to første barna er jenter, også har vi fått 4 gutter på rad
Og har mistet mer enn 10 ganger, så vet ikke om det var jenter vi mistet. Blir jeg gravid med samleie 2/3 dager før EL så mister jeg den lille hver gang
![]()
Det har vært både utrooolig gøy og veldig stressKanskje twins som gjemmer seg i magen din akkurat nå?Er SÅ utrolig glad på dine vegne, kjære du
![]()
Ja var slik for meg og når eg mista, tenkte alt eg hadde gjort galt osv osv, men så va det ulikt for kvar gang og så måtte eg til slutt berre innsjå at enkelte ting er utenfor vår forståelseÅneeei, hele hurven som er sykeDet er skikkelig slitsomt med omgangssyke når det står på som verst
Håper lillemor ikke får omgangssyken I tillegg til restene av influensa
Ah, okei, leste litt om persille og hva det ble brukt til i gamle dager(det som om abort og uønsket graviditet, og at gledespiker brukte det som prevensjon/abortmiddel)men er nok som du sier, ikke minst feil jeg mistet, men føler så skyld når kroppen ikke klarer å holde på den lille
Hæææ? Sitter her med hakesleppEr dere på flyttefot og har allerede flyttet? I alle dager, søta
Ikke lett når familie er innblandet og ikke blir helt enige om ting(og noen blander seg inn for mye) Forstår valget deres godt, for slikt hadde jeg ikke orket å leve med heller, men ble bare så overrasket over at det var skjedd
Høres ut som dere har en god plan, og at dere delvis vet veien videre, så krysser jeg fingrene for at tilstandsrapporten er godBlir veldig spennende tider framover, med kanskje snart ny baby på vei og nytt hus- blir nok å henge fingrene i
![]()
Hmm, merkelig. Kanskje sædcellen mister litt piffen underveis ?![]()
Jeg tror jeg kunne tenkt meg mange barn, men det vil ikke gubbenJeg fikk grini meg til tredjemann, da, så får vel være fornøyd med det
Spennende med ny runde på dere
![]()
Det har vært både utrooolig gøy og veldig stress![]()
Tuusen takk, så kjekt å høre![]()
Ja var slik for meg og når eg mista, tenkte alt eg hadde gjort galt osv osv, men så va det ulikt for kvar gang og så måtte eg til slutt berre innsjå at enkelte ting er utenfor vår forståelsefor all del, mange lure valg å ta, men sjeldent når ein miste at det er vår feil UTEN at me egentlig veit det (som når ein drikker og ruser seg feks).
Ja, lei sjukdom nå, nå e alle friske fra omgangssjuko og eg og Octavia som endo e forkjøla, så håpe det går mot lysere tider
Ja tenk me har alt semiflytta! Er litt sprøtt å tenke på ja, men gla me har huset i Skånevik som ein trygg og god baseskal leie det ut på airbnb og bruke det som feriehus sjølv. Håper veldig det går i orden med dette huset ja, kjenner eg er godt klar for å bu full tid på Stord
![]()
Gleder meg til du er i gangSiste ventemåned og er på CD4: har bestilt prefert glidemiddel-tuber, mer omega3 multivitaminer og 60 g-tester, så nå har jeg 200+tester liggende av babyplan tidligtester, makesure stav/strimmeltester, CB+/CB-digitale tester
![]()
![]()
Har også 100 EL-tester liggende og har bestilt 50 stk til.( Har både korte- og lange sykluser, og i de lange lange folikkelfaser(el senest på CD 24, tidligst på CD12 )går det med en del tester) Jeg er en testetøs deluxe og gleeeeder meg så sykt til å sette igang med prøvingen
![]()
Jaa, det blir utrolig spennende de neste ukeneBlir veldig spennende å se om det gjemmer seg flere små inni derJeg har gjerne høy hcg-stigning, og fått 2-3 flere ganger når jeg har vært 13 dpo, og der har det kun vært 1 spire I magen, men vi er jo forskjellige
Ja, fy søren, er så GLAD på dine vegne
Unner deg dette så veldig- endelig var det din tur, kjære du
![]()