Drømmen om å bli mamma

Masse lykke til, og riktig god tur på ferie❤️
 
Da var vi kommet hjem etter en helt nydelig uke i varmen. Rett hjem til regn. Haha.

Begynte på progesteron og blodfortynnende på lørdag. Så er veldig spent denne gangen. 7 dpo enda så ingen vits å starte noen testing. Tenker jeg skal uansett vente til over helgen. Sikkert onsdag siden jeg skal på jobb reise mandag og tirsdag.

❤️
 
2 uker siden El og tok test I dag som var negativ :sad010
Så da stopper jeg nå på progesteron og regner med mensen dukker opp om noen dager. Såå lei av å få negativ hver mnd. Håper jeg får letrozol igjen av gynekologen og så må vi begynne å vurdere tanken om ivf etterhvert. Siden jeg blir 41 nå om få dager. Har ikke helt klart å venne meg til tanken på å aldri skulle få bli mamma. ❤️
 
Da er jeg blitt 41 år. Stoppet med progesteron på torsdag så forventer TR i løpet av helgen. Hvis den ikke er dukket opp til i morgen, søndag, så tar jeg ny test då.

Sendte mail til Medicus på torsdag og har fått time til digitalt møte på mandag. Spent på det. Vi hadde jo selvfølgelig helst ønsket å få det til naturlig. Men alderen min tilsier at det er på tide å vurdere det siden vi foreløpig ikke har fått det til selv ❤️
 
I dag hadde jeg en digital konsultasjon time med Medicus. Fikk vite litt info om evt veien videre. Vi starter med at jeg tar blodprøver på mens dag 1-5 og så neste uke skal vi få bestilt time til at mannen sjekker sin sædkvalitet. Deretter skal vi ha en time der vi diskuterer veien videre for oss.

Spennende og litt skummelt. Håper jo fortsatt vi skal klare det på den naturlige måten, men pga alder var det greit å få satt i gang en evt ivf prosess. Det vil jo uansett gå hvertfall 1 om ikke 2 sykluser før vi kommer i gang der.

Det blir letrozol hvertfall denne syklusen og. Venter enda på TR skal dukke opp etter progresteron. Har en følelse av at den vil komme i morgen. Og nå som jeg uansett vet jeg ikke er gravid så vil jeg bare den skal komme så vi kan sette i gang ny prøve runde.

❤️❤️
 
I går kom endelig mensen og i dag skal jeg å ta blodprøver som jeg må iforhold til å evt starte en ivf. Begynner også på Letrozol på dag 4 denne gangen. Så altså på fredag.

Har bestemt meg for å gå ned noen kilo så det blir en kostholdsendring fremover. Leser jo flere som klarer å bli gravid med å kun gå ned noen kilo også. Så hadde jo vært kjekt om det gikk naturlig bare pga det. Selvom jeg er veldig forberedt på at vi må gjennom en ivf.
 
Kjenner at i dag er jeg litt oppgitt. Har brukt letrozol og var i går hos gynekologen som så at jeg hadde et stort egg på 22 mm. Fikk med meg ovitrelle for å sikre eggløsning.

Men mannen klarte ikke å holde ereksjonen verken i går eller i morges. Han sier han tenker for mye på alt dette og tror det er grunnen. Han forsikrer meg at han fortsatt ønsker baby og at det er ikke noe negativt. Bare at han stresser med å få den opp pga alle tankene sine. Og jeg tviler ikke på at han elsker meg og vil dette. Men det gjør meg fortsatt litt trist. Akkurat nå Kjenner jeg rett og slett meg bare oppgitt. Lyst å gi opp hele greien. Som om eg føler verden jobber imot at jeg skal få bli mamma noen gang.

Neste uke skal vi å teste svømmerne hans. Så da får vi se hva de sier. Og om det blir ivf på oss og om jeg noen gang blir mor ❤️
 
Kjenner at i dag er jeg litt oppgitt. Har brukt letrozol og var i går hos gynekologen som så at jeg hadde et stort egg på 22 mm. Fikk med meg ovitrelle for å sikre eggløsning.

Men mannen klarte ikke å holde ereksjonen verken i går eller i morges. Han sier han tenker for mye på alt dette og tror det er grunnen. Han forsikrer meg at han fortsatt ønsker baby og at det er ikke noe negativt. Bare at han stresser med å få den opp pga alle tankene sine. Og jeg tviler ikke på at han elsker meg og vil dette. Men det gjør meg fortsatt litt trist. Akkurat nå Kjenner jeg rett og slett meg bare oppgitt. Lyst å gi opp hele greien. Som om eg føler verden jobber imot at jeg skal få bli mamma noen gang.

Neste uke skal vi å teste svømmerne hans. Så da får vi se hva de sier. Og om det blir ivf på oss og om jeg noen gang blir mor ❤️
Et tips kan kanskje være at du ikke forteller han når du har eggløsning? Det er avtalen vi har her i alle fall, og det fungerer veldig bra i forhold til prøving og blir mindre prestasjonspress for han.
 
Et tips kan kanskje være at du ikke forteller han når du har eggløsning? Det er avtalen vi har her i alle fall, og det fungerer veldig bra i forhold til prøving og blir mindre prestasjonspress for han.
Enig i denne, vi gjør det samme. Han får bare beskjed fra meg når vi skal starte og da kjører vi annenhver dag helt til jeg sier i fra. Han vet ikke noe om hvordan testene er eller utvikler seg, og det er nok derfor der funker her også :happy:
 
Et tips kan kanskje være at du ikke forteller han når du har eggløsning? Det er avtalen vi har her i alle fall, og det fungerer veldig bra i forhold til prøving og blir mindre prestasjonspress for han.
Enig i denne, vi gjør det samme. Han får bare beskjed fra meg når vi skal starte og da kjører vi annenhver dag helt til jeg sier i fra. Han vet ikke noe om hvordan testene er eller utvikler seg, og det er nok derfor der funker her også :happy:

Takk for fine tips ❤️

Men vanskelig å skulle holde skjult da han vet ca hvor vi er i syklusen hele tiden siden vi har prøvd en stund.


Men nå har vi hatt en samtale med Medicus ang evt å starte med ivf. Og vi har blitt sjekket begge to. Alt står fint til. Så da får vi bare se hva tiden vil bringe fremover. Hvis det blir ivf så skjer det enten på desember eller januar syklusen ❤️
 
Kjenner at i dag er jeg litt oppgitt. Har brukt letrozol og var i går hos gynekologen som så at jeg hadde et stort egg på 22 mm. Fikk med meg ovitrelle for å sikre eggløsning.

Men mannen klarte ikke å holde ereksjonen verken i går eller i morges. Han sier han tenker for mye på alt dette og tror det er grunnen. Han forsikrer meg at han fortsatt ønsker baby og at det er ikke noe negativt. Bare at han stresser med å få den opp pga alle tankene sine. Og jeg tviler ikke på at han elsker meg og vil dette. Men det gjør meg fortsatt litt trist. Akkurat nå Kjenner jeg rett og slett meg bare oppgitt. Lyst å gi opp hele greien. Som om eg føler verden jobber imot at jeg skal få bli mamma noen gang.

Neste uke skal vi å teste svømmerne hans. Så da får vi se hva de sier. Og om det blir ivf på oss og om jeg noen gang blir mor ❤️
Kjenner igjen problemstillingen :Heartred Kan det være et alternativ å prøve kopp og sprøyte, som en plan b dersom det ikke funker? det er ikke spesielt sexy, men kan være effektivt. Og det fjerner litt press fra situasjonen å ha et sånt alternativ.
 
Kjenner igjen problemstillingen :Heartred Kan det være et alternativ å prøve kopp og sprøyte, som en plan b dersom det ikke funker? det er ikke spesielt sexy, men kan være effektivt. Og det fjerner litt press fra situasjonen å ha et sånt alternativ.

Takk for tips ❤️

Nå har vi akkurat blitt enige om å prøve ivf fra neste syklus, om mensen kommer før 3 desember, så da trenger vi ikke å tenke så mye mer på det presset. Heldigvis.

Det vil jo selvfølgelig koste en del. Men det er forhåpentligvis verdt det. Så då krysser vi alle fingre for at det blir baby på oss neste år ❤️
 
Takk for fine tips ❤️

Men vanskelig å skulle holde skjult da han vet ca hvor vi er i syklusen hele tiden siden vi har prøvd en stund.


Men nå har vi hatt en samtale med Medicus ang evt å starte med ivf. Og vi har blitt sjekket begge to. Alt står fint til. Så da får vi bare se hva tiden vil bringe fremover. Hvis det blir ivf så skjer det enten på desember eller januar syklusen ❤️
Ja, ser den. Men du kan jo f.eks. si at testen ikke er helt positiv enda o.l.?

Håper dere lykkes snart. :Heartred
 
Ja, ser den. Men du kan jo f.eks. si at testen ikke er helt positiv enda o.l.?

Håper dere lykkes snart. :Heartred

Denne siste syklusen, så sant jeg får neste mens senest 3 desember, så kommer jeg ikke til å si noe som helst. Nå er vi såpass fokusert på at det blir ivf. Så dette blir siste sjans å få det til selv før vi evt da starter.

Veldig spent på den prosessen. Heldigvis var alt fint med både meg og mannen. Så de sier at det hvertfall ikke er noe som hindrer at vi skal klare det. Kun alderen isåfall.
 
Her ble det litt stille fra meg.
Men vi startet med ivf i november. Første forsøk ble avbrutt pga eggløsning skjedde natten før uttak. Så da ble det å prøve en annen type medisin. Det forsøket ble også avbrutt da jeg ikke responderte på medisinene og eggposene ikke vokste nok.

Så tok det 2 mnd før mensen kom tilbake og vi kunne prøve igjen. Da fikk vi endelig hentet ut egg i mars. 5 egg ut. 1 befruktet men holdt kun i 2 dager.

Så nå er vi igjen på et forsøk. Om alt går fint blir det uttak på fredag eller mandag. Skikkelig slitsom prosess dette ivf. Men håper det blir verdt det til slutt.

Første uttak gjorde vi kun ivf. Dette uttaket skal vi gjøre ivf og icsi. Forskjellen er at med ivf så legger de egg og sperm i en beholder og så befrukter de hverandre selv. Med icsi så befrukter de egget direkte. Så det blir nå halvt om halvt med de eggene som, forhåpentligvis, kommer ut.

Så ja. Det har vært et langt halvår med prøving og feiling i ivf verden og. ❤️
 
Da var det ultralyd i dag og de kunne se 6 eggposer. Uttak blir på mandag. Så nå bare krysser vi alle fingre for at dette er gangen vi endelig skal klare det ❤️
 
I kveld skal eggløsning sprøyter settes kl 22. Og da er det bare å vente til mandag kl 930 og forhåpentligvis få ut så mange egg som mulig ❤️
 
Back
Topp