Drømmen om å bli mamma

Ch82

Betatt av forumet
Prøver meg på en dagbok nå mens vi prøver. Litt om meg og oss. Jeg blir 41 år i oktober og mannen blir 40 år i september. Han har 2 barn på 10 og 13 fra før, jeg har ingen. Jeg har vært gravid 2 ganger før men mistet da i MA. Dette med 2 tidligere kjærester. Har tidligere levd med en mann med mye vold og alkohol så på en måte godt jeg aldri fikk barn med han og dermed måtte forholdt meg til han. Og han etter der lurte meg trill rundt og tok opp lån i mitt navn som jeg nå driver å betaler på.

Men i fjor traff jeg endelig drømmemannen. Han er bare god og snill og jeg kan endelig kjenne på følelsen av å faktisk være lykkelig på ekte ❤️

Barna hans er kjempe snille og gode de også, men jeg kjenner nok litt ekstra på det savnet å kunne være mamma jeg og. Mannen hadde egentlig ikke noe behov for flere da vi traff hverandre, men ble med på at vi skulle prøve å få oss en felles siden dette er et stort ønske fra min side.

Vet jo absolutt at tiden min begynner å renne ut når det gjelder å få baby. Men ønsket er stort så vi prøver en stund hvertfall. Vi startet i januar i år. Og fra april har jeg brukt letrozol og ovitrelle. Går til privat gynekolog som er kjempe flink og virkelig ønsker å hjelpe oss. Har ingenting som tilsynelatende skal hindre oss i å bli gravid. Eggreservene mine tilsvarer det som er vanlig i starten av 30 årene. Så håper veldig at det snart skal klaffe for oss.

Tok letrozol forrige uke og skal til oppfølging hos gynekologen nå på torsdag for å sjekke hvor mange egg som er modnet og hvor store de er. Får da forhåpentligvis ovitrelle som jeg setter og eggløsning til helgen.

Er kjekt å følge med på andre her inne ❤️ og selvom vi bare har prøvd ca et halvt år så prøvde jeg lenge med xen også. Så vet hvor trist det er hver mnd når TR kommer. Med xen prøvde vi litt over 1 år før jeg ble gravid som da endre i MA.

Ja det var litt av mine tanker. ❤️ ønsker dere alle lykke til og at det blir mange terminspirer til sommeren 2024.
 
Håper det lykkes for dere snart. :Heartred Spennende for deg å se hvor mange egg som har modnet på torsdag.
 
Takk er du også en prøver?
Ja, jeg og samboeren fant ut i jula at vi ville prøve. Fjernet p-staven og lar det stå til. Ikke testet etter EL eller lignende ennå. Men har ganske stabil perioder nå ser jeg så har jo begynt å ha det i bakhue 20-14 dager før jeg tror jeg får TR.
Ser du har hatt kontakt med gynekolog, har ikke tatt den samtalen ennå her om vi skal søke hjelp.
 
Ja, jeg og samboeren fant ut i jula at vi ville prøve. Fjernet p-staven og lar det stå til. Ikke testet etter EL eller lignende ennå. Men har ganske stabil perioder nå ser jeg så har jo begynt å ha det i bakhue 20-14 dager før jeg tror jeg får TR.
Ser du har hatt kontakt med gynekolog, har ikke tatt den samtalen ennå her om vi skal søke hjelp.
Valgte å gjøre det for å komme i gang tidlig. Håpet er at jeg skal klare å føde før jeg er 42 år. Så ville da sjekke allerede i vår at alt er fint. Og det var det. ❤️

Men skulle gjerne ønske jeg var en som lett ble gravid. Denne ventingen og prøvingen er såå slitsom.

Hadde vært kjekt å havne på samme termin gruppe som deg da.
 
Valgte å gjøre det for å komme i gang tidlig. Håpet er at jeg skal klare å føde før jeg er 42 år. Så ville da sjekke allerede i vår at alt er fint. Og det var det. ❤️

Men skulle gjerne ønske jeg var en som lett ble gravid. Denne ventingen og prøvingen er såå slitsom.

Hadde vært kjekt å havne på samme termin gruppe som deg da.
Krysser fingrende for at spiren sitter nå straks for deg, godt å høre at alt er fint . Noen blir gravide første PP andre på PP30. Heller før enn senere for oss

Og jeg er helt enig med deg om at det er slitsomt med denne ventingen. Merket det forrige syklus den karusellen med følelser og den skuffelsen da mensen kom. Jeg hadde veldig uregelmessige sykluser da jeg prøvde på første barnet mitt for 13 år sia, hadde faktisk 2- 3 sykluser hvor jeg gikk på pergotime. Men nå som "voksen " og etter uttak av p-stav så er lissom alt på tida. Men det ble en lang vente og prøvetid sist og jeg belager meg på det denne gangen også. Og går det ikke, ja da går det ikke har vi sagt, men merker jeg må ha en samtale med samboeren ang eventuelt mere hjelp.
 
Krysser fingrende for at spiren sitter nå straks for deg, godt å høre at alt er fint . Noen blir gravide første PP andre på PP30. Heller før enn senere for oss

Og jeg er helt enig med deg om at det er slitsomt med denne ventingen. Merket det forrige syklus den karusellen med følelser og den skuffelsen da mensen kom. Jeg hadde veldig uregelmessige sykluser da jeg prøvde på første barnet mitt for 13 år sia, hadde faktisk 2- 3 sykluser hvor jeg gikk på pergotime. Men nå som "voksen " og etter uttak av p-stav så er lissom alt på tida. Men det ble en lang vente og prøvetid sist og jeg belager meg på det denne gangen også. Og går det ikke, ja da går det ikke har vi sagt, men merker jeg må ha en samtale med samboeren ang eventuelt mere hjelp.
Ja jeg sier til meg selv at denne syklusen skal jeg ikke ha forventninger. Men så får jeg det likevel hver gang. ❤️

Ønsker ikke samboeren å få mer hjelp? Kun at det skal gå naturlig?
 
Glemte å sjekke EL i går. Kom på det hver gang jeg satt og var ferdig å tisse :banghead:
Så tok med en på jobb i dag og tok denne nå. Kan se ut som jeg snart har eggløsning. Skal til gynekolog i morgen etter jobb. Så da får jeg høre hva han sier. Men aksjer må absolutt legges inn i kveld tenker jeg. ❤️
 

Vedlegg

  • Screenshot_20230802_140636_Premom.jpg
    Screenshot_20230802_140636_Premom.jpg
    186,4 KB · Visninger: 51
Ja jeg sier til meg selv at denne syklusen skal jeg ikke ha forventninger. Men så får jeg det likevel hver gang. ❤️

Ønsker ikke samboeren å få mer hjelp? Kun at det skal
Neia, vi har egentlig ikke hatt den samtalen om hjelp ennå. Vet han er ikke så glad i å gå til legen så må jobbe litt med ham for og få ham på tanken.
Prøver oss på bare morro en mnd til og klaffer det ikke så begynne mere seriøst.
Selv var jeg til sjekk med ultralyd hos gynekolog i fjor og det ble kommentert da at jeg hadde mange egg ennå. Så jeg tolker det i positiv retning

Ikke lett å skru ned forventningene, man føler jo på kroppen og ønsket hele tia. Da blir det jo så man tolker alle ting i en eller annen retning og får et lite håp, da er det skuffende når den tida kommer og man må vente til en ny periode.
Men vi satser på denne mnd her! Legge inn aksjer har jeg sett er utrykket på forumet nå så da håper jeg på stor avanse på dine nå ❤️
 
Tydelig at det skjer noe nå. I går kveld hadde jeg såå mye kramper som tyder på en evt eggløsning. Så det ble selvfølgelig lagt inn aksjer.
Veldig spent på hva gynekologen sier i dag. Spørs om det er behov for ovitrelle denne pp eller om eggløsningen faktisk har skjedd av seg selv.
 
Fikk bekreftet av gynekolog at jeg hadde eggløsning i dag. Ett egg var sluppet. Og har fått progesteron som jeg skal ta fra i dag. Så nå blir det 2 lange uker å vente på å se om vi har klart det denne gangen ❤️
 
Fikk bekreftet av gynekolog at jeg hadde eggløsning i dag. Ett egg var sluppet. Og har fått progesteron som jeg skal ta fra i dag. Så nå blir det 2 lange uker å vente på å se om vi har klart det denne gangen ❤️
Kan de se at egg nettopp er sluppet? :) Har du fått påvist lavt progesteron, eller får du det likevel?
 
Kan de se at egg nettopp er sluppet? :) Har du fått påvist lavt progesteron, eller får du det likevel?
Ja han kunne se eggposen eller noe sånt. Men han kunne ikke se hvor stort det evt var.

Ikke fått det påvist at jeg har mangel, men fikk for å øke sjansen for at egget fester seg hvis det er blitt befruktet. Tror nok jeg fikk pga alder.

Veldig fornøyd med han gynekologen jeg går til. Han har spesialisert seg innen feltet for ufrivillig barnløs. ❤️
 
Dpo dagene går såå sent. Ingen vits å begynne å teste før tidligst søndag om 1 uke. Men dagene går så tregt siden det nesten er bare det jeg tenker på.
Besøk til svigers i dag. Så kanskje dagen i dag hvertfall kan gå litt fortere ❤️
 
Back
Topp