Drømmen om å bli mamma

Babysjuk2000

Flørter med forumet
Hei hei! Idag bestemte jeg meg for å lage en dagbok her inne. Syntes det er såå koselig å lese dagbøkene deres, det gjør så jeg ikke føler meg så alene oppi det hele.

Litt om meg :)
Jeg er 22, blir 23 år. Jobber i barnehage å har fast og fin økonomi. Har leilighet med min samboer som jeg er forlovet med å går inn i det 6 året med :love017

Jeg har alltid drømt om å bli mamma, har hatt lyst på barn siden jeg var 17, min mor fikk meg da hun var 17 år å hun og min far hadde ikke den beste økonomien og ikke fullført skole. Så selvom jeg har hatt lyst til å bli mamma i så lang tid så har jeg alltid vært fast bestemt på at jeg skal ha det meste under kontroll og være ett bra sted i livet da jeg starter å prøve.

Jeg er nå i PP2, har ikke gått på prevansjon på ett år, ikke vært så forsiktig å tenkt at skjer det så skjer det men nå er jeg virkelig inn i det, temper, tar eggløsningstester og legger inn aksjer hver dag med rompa hevet i 20 min.

Jeg har ganske lange sykluser så har alt fra 35-45 dager. Noe jeg syntes er utrolig kjedelig da jeg vet jeg må vente så lenge for hver gang, og aldri vet jeg når eggløsning er heller.
Jeg antar jeg får eggløsning 1.juni denne mnd. Utifra nicknamet mitt så skjønner du vel at jeg er ganske utålmodig hehe. Er akkuratt nå på CD 19.
 
Det blir spennende å følge din reise her inne :love7 Ønsker deg masse lykke til!:Heartred
 
Ikveld eller evt morgen er jeg ganske sikker på at jeg får positiv ELtest, vært ganske høy de to siste dagene. Har null ELslim så mister litt motet da jeg leser overalt at man må ha slim for å bli gravid, satser på at det kommer en foss seinere idag:nailbiting:
 
Hello :love017
Jeg er ganske sikker på at EL var onsdag/torsdag.. sterkest EL test på onsdag og dropp på FF og kryss. Som vil da si at denne syklusen blir kanskje 38 dager, det er en stor seier for meg da alt over 40 blir jeg letta over :laughing001
Gikk tom for EL tester og har ikke vært såå flink til å teste men har lagt inn aksjer i 2 uker nå hver dag så håper veldig på klaff :Heartbigred

Er vell mest sansynlig 2 DPO, kjenner testetøsa sin trang begynner å komme, skal prøve å holde meg til 10 Dpo før jeg begynner å teste denne gang men frykter at hvis jeg får ett snev av symptom så ryker jeg vell noen tester før.. ikke lett å temme testetøsa hehe.
Kom gjerne med tips for hva dere gjør for å få tiden til å gå fortere i dpo-land, føler jeg bare går rundt å venter på neste dag hver dag, verden stopper nesten litt opp.

Ha en forsatt fin lørdag til alle der ute, her er det knall sol så får vell prøve å få litt Dvitamin:)
 
8 dpo idag.. testetøsa sprakk igår å som forventa så var begge dagene blenda hvite. Vet at det er for tidlig å teste men enda blir jeg skuffa.. på jobb så klarer jeg å legge tankene vekk med baby, men her hjemme er det alt jeg tenker på, tiden hjemme går sååå sagte for disse dpo dagene har visst 48 timer i døgnet de:facepalm:

Konmer vell til å teste hver dag de neste dagene fordi jeg har null selvkontroll, satser på ett lite håp imorgen som blir sterkere for hver dag :love017

Ha en fin helg:Heartred
 
10 dpo, tok clearblue test 6 dager før ikm å den var negativ :(
Mistet helt håpet for denne prøveperioden … neste eggløsning er samboer bortreist så hadde håpet på klaff denne måned
 
13 DPO forsatt helt blenda tester.. nå venter jeg bare på heksa sånn at jeg kan få kommet igang med ny pp :(

Disse prøveperiodene går sååå sagte, jeg føler jeg bare går rundt å venter på neste dag hver dag.. dette er jo bare min 2 pp men hadde jeg hatt en vanlig syklus på 28 dager hadde jeg vært i 4 så det er litt dritt når jeg tenker på det sånn. Har aldri satt meg inn i hvordan det er å faktisk lage barn, man hører om så mange som bare blir gravide på prevasnjon eller med uhell. Er jo bare 23 (22) år så vet jo jeg har god tid på meg, men dette baby ønsket er sååå høyt. Ei jeg har gått i klasse med annonserte nettopp at hun skal ha sin 3!!! Må vell sette meg inn for at dette kan ta tid.
 
Idag 18 dpo så flytte FF meg til at jeg hadde el torsdag så 4 dpo idag.. det var jo noe dritt da vi ikke hadde oss rundt da.. som betyr også at jeg må vente 10 dager før neste mens og ny periode.. ser ut som syklusen blir på 51 denna måned da:/
 
Gyn gikk ikke helt som forventa. Har ikke aktive eggstokker og ikke hatt eggløsning.. ikke noe man vil høre som 22 år.. eller noen alder. Fikk medesiner for å starta både mensen og eggløsning så satser på klaff i juli
Greit med hjelp når sånt oppdages! Sa de at det var noen grunn til dette eller?
 
Greit med hjelp når sånt oppdages! Sa de at det var noen grunn til dette eller?
Ikke noe konkret de kunne si på hvorfor men de regna med at det er fordi jeg starta på ppiller før jeg hadde hatt mensen i ett år da jeg fikk det. Så kroppen min har nesten aldri blitt «vandt» til å slippe egg.. de antar at det hadde gått seg til om noen år om jeg ikke søkte hjelp nå men mtp at jeg prøver å bli gravid var det greit med hjelp til å få eggløsning og mens :)
 
Ikke noe konkret de kunne si på hvorfor men de regna med at det er fordi jeg starta på ppiller før jeg hadde hatt mensen i ett år da jeg fikk det. Så kroppen min har nesten aldri blitt «vandt» til å slippe egg.. de antar at det hadde gått seg til om noen år om jeg ikke søkte hjelp nå men mtp at jeg prøver å bli gravid var det greit med hjelp til å få eggløsning og mens :)
Håper kroppen bare trenger et lite spark i stokken :Heartred
 
CD 54 fikk jeg mensen så da starter CD 1 idag, har vært så dårlig de dagene jeg brukte primolut og mensen kom mye vondere nå. Men takknemmlog for at den kom så jeg kan starte på letrozol om 4 dager. Håper veldig på at det fungerer
 
CD 3, imorgen starter jeg på letrozol.. denne mensen omgangen er den værste jeg har vært borti, primolut har vell en del av det å gjøre.. aldri hatt så mensensmerter i midt liv, ligger bare i foster stilling i senga og må ta meg pauser fra jobb ofte. Smertestillende hjelper ikke i det heletatt denna gangen:sad010
 
CD 3, imorgen starter jeg på letrozol.. denne mensen omgangen er den værste jeg har vært borti, primolut har vell en del av det å gjøre.. aldri hatt så mensensmerter i midt liv, ligger bare i foster stilling i senga og må ta meg pauser fra jobb ofte. Smertestillende hjelper ikke i det heletatt denna gangen:sad010
Føler veldig med deg! Det er fælt når det står på! Håper det blir bedre etter hvert – eller helst at du blir gravid fort selvfølgelig :Heartred
 
2-3 dpo. Veldig overaska over positiv EL test CD 12, letrozol må ha funket veldig bra på meg. Første gang jeg har hatt el slim og el smerter så føler det ser lovende ut.
Klør allerede etter å teste men skal prøve å holde meg til 9 dpo denne gangen. Ømme nipler og grei økning i temp. Har aldri hatt ordentlig eggløsning under prøving så usikker på om de ømme niplene er pms eller lignende men holder meg positiv. Skal prøve å få lagt noen planer så jeg ikke bare sitter hjemme å stirrer på klokka så jeg kan legge meg å være enda nærmere ikm.. disse dagene er for leeeenge, 72 timers dager føles det ut som
2 uker til med ferie, samboer har 1 uke til så blir litt camping fra tirsdag så må jeg finne en plan for meg selv så jeg ikke blir gaaal
 
2-3 dpo. Veldig overaska over positiv EL test CD 12, letrozol må ha funket veldig bra på meg. Første gang jeg har hatt el slim og el smerter så føler det ser lovende ut.
Klør allerede etter å teste men skal prøve å holde meg til 9 dpo denne gangen. Ømme nipler og grei økning i temp. Har aldri hatt ordentlig eggløsning under prøving så usikker på om de ømme niplene er pms eller lignende men holder meg positiv. Skal prøve å få lagt noen planer så jeg ikke bare sitter hjemme å stirrer på klokka så jeg kan legge meg å være enda nærmere ikm.. disse dagene er for leeeenge, 72 timers dager føles det ut som
2 uker til med ferie, samboer har 1 uke til så blir litt camping fra tirsdag så må jeg finne en plan for meg selv så jeg ikke blir gaaal
Hurra for dpo! Kjenner følelsen, det er vanskelig å vente! Holde seg opptatt er veldig lurt
 
Back
Topp