Drømmen er komplett❤️

20 dpo (4+4 i flg menstermin)

Tok en ny digitaltest i dag i et lite håp om å få 3+ på digital. Syntes det var en liten sjanse å ta og hadde ikke forventa det, men jammen så dukket 3+ på digital :woot:
Da vil det si at jeg med andre ord er ferdig med å teste for denne gang:)
Syntes stigningen var rask denne gangen.
Merker litt stikninger nedentil, litt større og noe ømme pupper, bedre luktesans, drømmer mere, noe kvalm av og til, litt fortere sulten, noe halsbrann. Men lite av alle symptomer sånn generelt.

Ha en god lørdag❤️
 

Vedlegg

  • IMG_6798.jpeg
    IMG_6798.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 40
Uke 5+2

Fikk lyst til å ta en morgentest bare for å se streken en gang til og har så mange å få brukt opp så why not? :hilarious:
Var selvfølgelig en veldig fin sterk test.
Har merka kvalmen litt mere nå særlig i dag og i går og ulvehungeren er mer og mere på plass, fort sulten etter at jeg har spist.
Må le litt da, jeg holdt minstemann så sier datra mi ‘mamma har baby i magen’. Ble litt paff for vi har ikke fortalt henne det. Måtte bare svare ‘nei, jeg har ikke baby i magen’:hilarious: Om hu hadde fått vite det nå, hadde hu nok sagt det til de fleste:bag:
Nei, heldigvis er det bare mannen min som vet foreløpig og sånn kan det gjerne være i noen uker til.
Ellers prater vi om fremtida og tilpasninger til det nye barnet, feks ny bil med større plass, vugge/seng osv. Innkjøp blir nok ikke før etter OUL tenker jeg.
 

Vedlegg

  • IMG_6857.jpeg
    IMG_6857.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 26
Uke 6+0

I de siste dagene har jeg ikke følt meg så gravid og mindre kvalm, så lurer liksom på om det er et hjerte inni meg som banker eller ikke. Er ikke direkte bekymra for det om det så skulle være. Men noe inne i meg fikk litt lyst til å vite snart, nysgjerrig som jeg er. Det koster jo innmari mye så syntes det er litt drøyt egentlig. Men skal til lege neste uke, så da får jeg jo time etterhvert. Ellers begynner vi så vidt å planlegge fremover på at vi blir en til i hus og det er jo koselig og litt stress:joyful:❤️
 
Uke 7+3

Nå har jeg kommet så langt og jeg har ennå ikke hatt en dråpe med blod.
Føler meg i nesten for god form til å være i første trimester og har ennå ikke spydd eller brekt meg. Kommer selvfølgelig noen tanker på om det er liv laga denne gangen eller om vi skulle vente en med tilleggsvansker. Men det trenger jo ikke bety noe heller, for som de sier er alle svangerskap forskjellige og kanskje kvalmen kommer mere senere på meg denne gangen.
Men jeg har bestilt tidlig ultralyd til onsdag, så jeg slipper å leve i uvitenhet frem til OTUL 7.august, da er jeg 12+6.

Ønsker deg en god helg❣️
 
Uke 8+0

Kjenner jeg er skikkelig spent på ultralyd imorgen :nailbiting:
Føler jeg på en måte er i litt for god form til at det er noe bankende hjerte som slår der inne. Også er jeg spent på om det er en eller to der inne:hilarious:
Tok den ringtesten i stad over magen og da viste det først gutt og så jente. Da tenkte jeg ‘hjelp!’ og ble litt ekstra spent merka jeg:joyful:
Oppdaterer imorgen❤️
 
Alle gode ting er 3❣️

Da har jeg akkurat vært på ultralyd og alt så fint ut, takk og lov❤️ Måtte felle noen tårer i gynstolen.
Føler meg litt for heldig altså, tenk at vi skal få enda en unge til❣️
Ble målt til 9+0, så ble satt frem 6 dager foreløpig. Tror jeg kanskje forholder meg mest til mensdato foreløpig.
Da er det vel bare å slappe mer eller mindre av og la det synke inn❤️
 
Last edited:
Hurra!
 
Uke 10+1(menstermin)/ uke 11+0 (ultralydtermin)

Skriver to forskjellige uker da jeg ikke vet helt hvilken som stemmer enda. Er nok helst midt imellom der tenker jeg:)
Nå er det allerede to uker siden forrige ultralyd og det er 19 dager til otul:)
Babyen er vel så og si et foster nå i følge appene mine❤️
Det er ennå litt hemmelig for de rundt oss og jeg har heller ikke hatt det store behovet for å si det til alle kjente og kjære, men søster med mann vet det.
Tenker å kanskje fortelle det til noen i nær familie og foreldrene mine på fredag/lørdag og venter ennå litt til med å si det til barna mine, minste skjønner nok ikke så mye ennå :joyful:
Ellers er formen veldig god for tida, har lite kvalme og orker det meste av mat, til og med kaffe. Blir fortsatt fort sulten da og får veldig lyst på mye god middagsmat og annet godt:hilarious:
Magen blåser seg opp om kvelden og da ser det ut som jeg er gravid, ellers syns det ikke på morgenen. Har ennå ikke avslørt meg på jobben, men har straks ferie, så mulig det kan sees en liten bump når jeg er tilbake:joyful:

En god sommer til deg som leser:flower:flower
 
Last edited:
Tidlig ordinær ultralyd

Da har vi vært på ny ultralyd i dag og kunne se et fint lite foster og alt så bra ut foreløpig❤️ H*n ble målt til 13+3/4 så ny termin er foreløpig 11./12.februar. Regner nok ut etter 13+3 da jeg regner med å heller bli litt satt tilbake enn frem på oul.
Spurte om hu kunne se kjønn, hu mente det var for tidlig, men det så ut som en antydning til guttetiss noe jeg har en sterk følelse på at det er:)
Vi slapp nyheten for resten av familien på begge sider, så nå er det foreløpig de fleste venner og kollegaer som ikke vet enda. Syns det er gøy å holde det skjult litt til om det er mulig :joyful:
 
Last edited:
UKE 19+0

Da var vi på OUL i dag og det var ikke vanskelig å se hva dette kunne være, en liten gutt akkurat som jeg gjetta :Heartblue
Ny termin er 11.februar og jeg er en uke unna halvveis allerede, ja tida går fort altså!
Alt var bra med baby❤️ Navlesnoren er festet langt bak, det vanlige er mere midt på, så blir en ny ultralyd i uke 32 for sjekk.
Ble en liten gender reveal med mine foreldre, oss og barna❤️

Ha en fin kveld og god helg❤️
 
UKE 19+0

Da var vi på OUL i dag og det var ikke vanskelig å se hva dette kunne være, en liten gutt akkurat som jeg gjetta :Heartblue
Ny termin er 11.februar og jeg er en uke unna halvveis allerede, ja tida går fort altså!
Alt var bra med baby❤️ Navlesnoren er festet langt bak, det vanlige er mere midt på, så blir en ny ultralyd i uke 32 for sjekk.
Ble en liten gender reveal med mine foreldre, oss og barna❤️

Ha en fin kveld og god helg❤️
Ingen tvil der nei, hehe. Gratulerer så mye ❤️
 
Gratulerer så mye med en liten tass i magen :love7 :love017 :gen014 :cool05:talk017:Heartblue:binkybaby
 
UKE 23+1

Dagene flyr avgårde og jeg merker nesten at jeg blir stressa av å se at hjulet på Preglife går oppover :hilarious: Tida går enda litt fortere med nummer 3 enn da jeg venta nummer 2. Har fått ordna noen ting og har også mye etter lillebror, men mangler bedside crib blant annet.
Er halvt sykemeldt nå og det gjør godt spesielt med to små og med en fysisk og stressende jobb.
Merker at det dukker opp tanker inniblant på hvordan det vil gå med 3 små i heimen. Eldstejenta er lite villig til å dele med minstemann og det blir lett hyl og skrik og krangling. Minste er heller en ertekrok, men gir også villig ting tilbake uten sure miner, stakkars må vel bare finne seg i det han. Tenker ofte på om eldste føler hu får nok oppmerksomhet og kjærlighet, men vi prøver å fordele så godt vi kan, spesielt mannen min er veldig flink med henne.
Hu er en type som tar mye større plass enn minste og hun er også midt i selvstendighetsalderen da. Må bare tenke at den viljen hu har helt sikkert kommer til å bli brukt til noe fint og at hu blir en sterk ressurs. Jeg tenker ofte på hva galt vi har gjort siden hun er så krevende, men det kan også godt bare være personligheten eller alderen.
Får håpe det vil gå bedre enn det jeg tenker når babyen kommer mtp deling av oppmerksomhet osv. Føler vi ennå har en baby i hus som er skikkelig på nærkontakt og kos:joyful:
Tar gjerne imot tips om noen har med dette å få barn nummer 3:Heartblue

Ellers tenker vi litt på navn til lillebror og står vel nå mellom 2 navn. Denne gangen er det ikke like lett merker jeg. Med de to andre var navnet klart etter oul.
Det blir nok helst et norskt navn tror jeg.

Dette ble et langt innlegg.
Ønsker deg som leser en nydelig helg❣️
 
UKE 28+0 og tredje trimester❤️

På tide med en liten oppdatering nå:)
Babyen i magen har det bra og jeg har det bra. Nå har jeg blitt 100% sykemeldt en måned frem, så får jeg se etter det om jeg prøver meg igjen litt i jobb, men tviler.
Jeg føler at ting har har blitt tyngre nå med vondter i kropp og bekken og ikke minst psykisk stress. Slik jeg kan se det, blir det vanskelig med tilrettelegging i og med at jobben er slik den er. Føler en viss skam over det for trives egentlig på jobb, men ting må fungere med barna og hjemme også og da føler jeg at jobben ikke er alt.
I dag var jeg på 3D ultralyd og fikk se den søte gutten vår, syntes bildene ble ganske bra❤️
 

Vedlegg

  • IMG_8041.jpeg
    IMG_8041.jpeg
    77,5 KB · Visninger: 26
Last edited:
UKE 28+0 og tredje trimester❤️

På tide med en liten oppdatering nå:)
Babyen i magen har det bra og jeg har det bra. Nå har jeg blitt 100% sykemeldt en måned frem, så får jeg se etter det om jeg prøver meg igjen litt i jobb, men tviler.
Jeg føler at ting har har blitt tyngre nå med vondter i kropp og bekken og ikke minst psykisk stress. Slik jeg kan se det, blir det vanskelig med tilrettelegging i og med at jobben er slik den er. Føler en viss skam over det for trives egentlig på jobb, men ting må fungere med barna og hjemme også og da føler jeg at jobben ikke er alt.
I dag var jeg på 3D ultralyd og fikk se den søte gutten vår, syntes bildene ble ganske bra❤️

For en nydelig liten gutt❤️❤️ og hurra for siste trimester! Høres ut som 100% sykmelding er riktig, men skjønner det føles som et nederlag, men det er det ikke! Det er ikke mange uker til du skal i permisjon uansett så lytte til kroppen er det viktigste nå:love017
 
Å, så søt! Gratulerer :)
 
Back
Topp