Drømmemåltidet etter fødsel?

Ser som flere andre her virkelig fram til medium/raw biff med peppersaus og bakt potet! Er liksom ikke helt det samme med gjennomstekt biff. Også gleder jeg meg forøvrig til å kunne spise salami igjen også.
 
Jeg har ingen spesiell matvare som jeg savner og som jeg ikke kan spise som gravid. Men da jeg kom hjem fra sykehuset med mitt andre barn hadde mamma laget en stor gryte med lapskaus som jeg lett kunne forsyne meg av. Jeg var så utrolig takknemlig for den fordi det var litt av et sjokk å plutselig ha en baby som skulle ammes til alle tider og samtidig ta meg av storebroren på 16 måneder. Da var det greit å ha noe mettende og godt som lett kunne varmes i mikroen. :)
 
Det må bli spekemat og en god medium biff med et glass rødvin :happy:
 
Jeg spiste sykt mye safarikjeks etter fødselen sist... Var helt hul og veldig sugen på det hele tida!:dead: Mannen måtte stadig ut på gangen og hente nye ladninger til meg.
Ellers blir salami godt! Spiser det innimellom nå også, men ikke mye...
 
Har svangerskapsdiabetes så her er det softis med sjokoladestrø, pannekaker, risotto, en stor fruktsalat og pasta noe jeg ser fram til!

Ellers står brie med et godt brød og spekemat høyt på lista. Nam!
 
Sniker litt, men det jeg ser fram til er det jeg har hatt som første måltid rett etter fødsel med de tre andre: 4 skiver med passe grovt brød med fårepølse og agurk. Og helst eplejuice til. Det er helt nydelig. Mannen lærte etter første hva han måtte hente til meg da de to neste var født :)
 
Så morsomt å lese hva som det sees fram til å spise. Her må det bli grove rundstykker med salami og brie.:pOg en god øl når den tid kommer:hilarious:
 
Spekemat :Heartred Fenalår har jeg så lyst på:joyful: Spurte sambo om han tror de på føden vil reagere om jeg har med meg et helt fenalår :woot:Og den hjemmelagde cideren som står i kjøleskapet i kjelleren og venter på meg :Heartred:Heartred
 
Også denne gangen sjal vossafår være med til sykehuset og serveres meg rett etter fødsel :D ellers gleder jeg meg til spekemat og ulike oster. Blir sikkert biff også. Jeg tenker skikkelig mye på vossafår.
 
Hvordan gjør dere det med spekematen og det andre dere vil ha med som bør ligge kjølig? Har veldig lyst å ha med meg salami, men har jo ikke mulighet til å ha det kjølig. Og fødselen kan jo fort ta litt tid. :confused004
 
Fetaost! Og et lite glass med god rødvin eller hvitvin etter hvert. Får jeg tak i rabarbra skal jeg gjøre klar rabarbra-gin etter hvert :happy:

Mattilsynet oppgir at fetaost og lignende salatoster på glass er trygge å spise, dersom glasset er åpnet nylig og osten laget av pasteurisert melk.
 
Mozerella ost og serrano-skinke. Mmmmm.
Og selvsagt sushi med tunfisk, som vanligvis er en sv mine favoritter :)
 
Hvordan gjør dere det med spekematen og det andre dere vil ha med som bør ligge kjølig? Har veldig lyst å ha med meg salami, men har jo ikke mulighet til å ha det kjølig. Og fødselen kan jo fort ta litt tid. :confused004

Spekemat trenger ikke ligge kjølig. Hvis du ser på matbutikken står det gjerne romtemperert ute i butikkene :)
 
Sniker fra september. Jeg spiste et halvt kg hjemmelaget leverpostei forrige fødsel. Alt jeg ville ha var den leverposteien og juice. har ingen mat nå jeg ikke spiser og drikker lite alkohol utenom graviditet så tipper på det blir leverpostei med agurk lg majones denne gangen også :D
 
Mattilsynet oppgir at fetaost og lignende salatoster på glass er trygge å spise, dersom glasset er åpnet nylig og osten laget av pasteurisert melk.

Stemmer. Men vi bor i et u-land så stoler ikke på transport/oppbevaring av halvmyke og myke oster. Er bare for å være på den trygge siden for min egen del.
 
Back
Topp