Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den ultimate drømmen er jordmor![]()
men det er mange år skole gang :/
Motsatt må være kloakk arbeidereller noe sånn stinkende
![]()
Ja mener det er to år. Å at man må jobbe litt som sykepleier først . Litt usikker men med hus å det tredje barnet på vei så forblir det nok bare en fjern drømFørst sykepleier så 2år til? Eller er det kun 1år videreutdanning?
Kloakkarbeider kunne ikke jeg tenkt meg heller nei, fysj! Men cred til de som har den jobben!!![]()
Ja mener det er to år. Å at man må jobbe litt som sykepleier først . Litt usikker men med hus å det tredje barnet på vei så forblir det nok bare en fjern drøm
Trives heldigvis super godt i den jobben jeg har da
Haha ja de har all min respekt også![]()
UtdanningDen ultimate drømmen er jordmor![]()
men det er mange år skole gang :/
Motsatt må være kloakk arbeidereller noe sånn stinkende
![]()
For lengeUtdanning
Jordmødre er sykepleiere med videreutdanning. Yrket bygger på sykepeleierutdanning med toårig spesialisering innen svangerskapsomsorg, fødselshjelp og kvinnehelse.
Beskrivelse og oversikt over sykepleierutdanning
Oversikt over jordmorutdanning
Opptakskrav
For å søke opptak til jordmordutdanningen kreves bachelor i sykepleie eller tilsvarende, autorisasjon som sykepleier i Norge og minimum ett års yrkespraksis som sykepleier.
Etter- og videreutdanning
Det finnes mange muligheter for etter- og videreutdanning for jordmødre, blant annet videreutdanning innen ultralyddiagnostikk, ammeveiledning, akupunktur, jus og helseadministrasjon.
For lengehehe
Nei vi får se hva årene bringermen akkurat nå er det ikke mulig økonomisk
men er enda mange gode år igjen av min yrkeskarriere er jo ikke halveis en gang så
![]()
Nei, helt enig med den siste linjen du skriver derTror min drømmejobb må være å jobbe med dyr, natur og selvstendig, men ikke alene. Drive et gårdsbruk sammen med mannen, jobbe i en stall eller på en landbruksskole. Eller gartner eller håndtverker.
Jeg kunne aldri tenkt meg å være tannlege, fotpleier eller massør. Blir for intimt og man kan jo ikke velge pasientene sine.....
Jeg er "bare" 28Nei, ser den. Koster med utdanning.
Sant det. Gammel var duigjen ?![]()
Hehe, jeg blir 28år i juliJeg er "bare" 28![]()
Jeg jobber i matbutikkJordmor og vernepleier er gode yrker, jeg kunne lett havnet der. Hva jobber du med nå, Rosahårdott?
Drømmejobben min er lærer med liten klasse, helst på et lite sted der jeg treffer elever og foreldre på fritiden også. Jeg er lærer, men føler aldri at jeg får nok tid til å rose og oppmuntre elevene.
Jeg kunne aldri jobbet med telefonsalg eller dørsalg, siden jeg synes det er så plagsomt.
Jeg rekker å bli 29 før småen kommerHehe, jeg blir 28år i juli![]()
Jobbet i en nærbutikk før, ingenting er som det! Utrolig koseligJeg jobber i matbutikk
Har supre kollegaer å er som du sier en liten plass å masse kjekke kunder som er innom å slår av en prat hver dag![]()
![]()
Jeg rekker å bli 29 før småen kommerhaha en uke før termin
Men vi er ikke halveis til 60 en gang då har enda god tid![]()
Haha, samme herRåtne tenner, hårete rygger,,,, uææææhh! Har endel fobier for sånt![]()