Drømmejobb og motsatt

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hva er din drømmejobb/yrke?
Har du det kanskje eller noe du alltid har hatt lyst å jobbe med?

Hva kunne du overhode ikke tenke deg å jobbe med?

:D

Den ultimate drømmen er jordmor :D :D men det er mange år skole gang :/

Motsatt må være kloakk arbeider :p eller noe sånn stinkende :p

Først sykepleier så 2år til? Eller er det kun 1år videreutdanning?
Kloakkarbeider kunne ikke jeg tenkt meg heller nei, fysj! Men cred til de som har den jobben!!:D

Vel, jeg føler delvis jeg har drømmejobben som vernepleier...men mistrives litt nå, men det er nå mest fordi jeg arbeider turnus. Skal søke meg etter noe nytt i permisjonen tenker jeg. Vil ha kun nattevaktstilling eller kun dagvaktstilling. Kunne også vært spennende å jobbet med mer godt fungerende brukere.

Ellers har jeg en stor interesse for negler og make up, så noe innenfor det hadde også vært noe. Klær og vesker...hmm...Kombinere det med vernepleier, tjaaa..:P

Noe jeg overhode ikke kunne tenkt å være er tannlege, kirurg,fotpleier. De jeg kom på i farta.

Først sykepleier så 2år til? Eller er det kun 1år videreutdanning?
Kloakkarbeider kunne ikke jeg tenkt meg heller nei, fysj! Men cred til de som har den jobben!!:D
Ja mener det er to år. Å at man må jobbe litt som sykepleier først . Litt usikker men med hus å det tredje barnet på vei så forblir det nok bare en fjern drøm :)
Trives heldigvis super godt i den jobben jeg har da :D

Haha ja de har all min respekt også :)

Ja mener det er to år. Å at man må jobbe litt som sykepleier først . Litt usikker men med hus å det tredje barnet på vei så forblir det nok bare en fjern drøm :)
Trives heldigvis super godt i den jobben jeg har da :D

Haha ja de har all min respekt også :)

Okei så 5års utdannelse da. Blir en master da.
Jeg har 3årig bachelor i vernepleie enn så lenge. Vurderer noe mer, men får sjå.
Godt du trives i jobben din:)

Utdanning
Jordmødre er sykepleiere med videreutdanning. Yrket bygger på sykepeleierutdanning med toårig spesialisering innen svangerskapsomsorg, fødselshjelp og kvinnehelse.

Beskrivelse og oversikt over sykepleierutdanning

Oversikt over jordmorutdanning

Opptakskrav
For å søke opptak til jordmordutdanningen kreves bachelor i sykepleie eller tilsvarende, autorisasjon som sykepleier i Norge og minimum ett års yrkespraksis som sykepleier.

Etter- og videreutdanning
Det finnes mange muligheter for etter- og videreutdanning for jordmødre, blant annet videreutdanning innen ultralyddiagnostikk, ammeveiledning, akupunktur, jus og helseadministrasjon.

Utdanning
Jordmødre er sykepleiere med videreutdanning. Yrket bygger på sykepeleierutdanning med toårig spesialisering innen svangerskapsomsorg, fødselshjelp og kvinnehelse.

Beskrivelse og oversikt over sykepleierutdanning

Oversikt over jordmorutdanning

Opptakskrav
For å søke opptak til jordmordutdanningen kreves bachelor i sykepleie eller tilsvarende, autorisasjon som sykepleier i Norge og minimum ett års yrkespraksis som sykepleier.

Etter- og videreutdanning
Det finnes mange muligheter for etter- og videreutdanning for jordmødre, blant annet videreutdanning innen ultralyddiagnostikk, ammeveiledning, akupunktur, jus og helseadministrasjon.
For lenge :p hehe
Nei vi får se hva årene bringer :) men akkurat nå er det ikke mulig økonomisk :) men er enda mange gode år igjen av min yrkeskarriere er jo ikke halveis en gang så :D

Tror min drømmejobb må være å jobbe med dyr, natur og selvstendig, men ikke alene. Drive et gårdsbruk sammen med mannen, jobbe i en stall eller på en landbruksskole. Eller gartner eller håndtverker.
Jeg kunne aldri tenkt meg å være tannlege, fotpleier eller massør. Blir for intimt og man kan jo ikke velge pasientene sine.....

For lenge :p hehe
Nei vi får se hva årene bringer :) men akkurat nå er det ikke mulig økonomisk :) men er enda mange gode år igjen av min yrkeskarriere er jo ikke halveis en gang så :D

Nei, ser den. Koster med utdanning.
Sant det. Gammel var duigjen ?:)

Tror min drømmejobb må være å jobbe med dyr, natur og selvstendig, men ikke alene. Drive et gårdsbruk sammen med mannen, jobbe i en stall eller på en landbruksskole. Eller gartner eller håndtverker.
Jeg kunne aldri tenkt meg å være tannlege, fotpleier eller massør. Blir for intimt og man kan jo ikke velge pasientene sine.....
Nei, helt enig med den siste linjen du skriver der:P
Illeluktende føtter fulle av sår og blemmer..haha..nei fysj:P

Jordmor og vernepleier er gode yrker, jeg kunne lett havnet der. Hva jobber du med nå, Rosahårdott?

Drømmejobben min er lærer med liten klasse, helst på et lite sted der jeg treffer elever og foreldre på fritiden også. Jeg er lærer, men føler aldri at jeg får nok tid til å rose og oppmuntre elevene.

Jeg kunne aldri jobbet med telefonsalg eller dørsalg, siden jeg synes det er så plagsomt.

Råtne tenner, hårete rygger,,,, uææææhh! Har endel fobier for sånt;)

Jordmor og vernepleier er gode yrker, jeg kunne lett havnet der. Hva jobber du med nå, Rosahårdott?

Drømmejobben min er lærer med liten klasse, helst på et lite sted der jeg treffer elever og foreldre på fritiden også. Jeg er lærer, men føler aldri at jeg får nok tid til å rose og oppmuntre elevene.

Jeg kunne aldri jobbet med telefonsalg eller dørsalg, siden jeg synes det er så plagsomt.
Jeg jobber i matbutikk :)
Har supre kollegaer å er som du sier en liten plass å masse kjekke kunder som er innom å slår av en prat hver dag :D :D

• Liker
Reactions: Io
Jeg jobber i matbutikk :)
Har supre kollegaer å er som du sier en liten plass å masse kjekke kunder som er innom å slår av en prat hver dag :D :D
Jobbet i en nærbutikk før, ingenting er som det! Utrolig koselig:)

Back
Topp