Drømmefødselen? :)

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Hvordan er drømmefødselen din? Er jo lite vi kan styre selv dessverre, men hva er liksom drømmescenarioet? :)

Her tenker jeg at det hadde vært innmari kjekt om vannet går (da gjerne på do, hjemme hos oss selv) sånn i seks tida på morran, etter en god natts søvn. Så kan riene komme ganske kjapt etter dèt, men jeg satser på at mannen rekker å levere Oliver i bhg mens jeg pakker det siste i fødebagen. Så kan vi dra på sykehuset vettu, hvor det er NULL stress å få parkert selvfølgelig.

Vi får verdens hyggeligste jormdor som har tid til oss hele tiden, hvis det skulle være sånn. Samme rommet som sist får vi også! Og så kan baby komme sånn i ti-elleve tida på formiddagen :) Ho kan gjerne komme mens jeg ligger i badekaret, ettersom det ikke funka sist gang. Rifter og revning og lignende tull vil jeg ha meg frabedt. Forventer ingen smertefri fødsel, men noe slikt som sist skal jeg glatt overleve med litt lystgass ;) Når baby er veid og målt og pusla litt med kan mannen hente Oliver i bhg, ta ham med hjem å spise litt middag før de kommer å besøker oss på sykehuset! Og innen den tid går amminga som en lek.

DET hadde vært noe ;)

Man kan jo drømme :-)
Jeg vil at fødselen starter med lette rier etter en god natt søvn, slike rier som jeg kan bevege meg til og som forteller meg at ting er i gang. Riene tar seg opp og vi har en veldig behagelig kjøretur til sykehuset som brått tar kortere tid fordi det ikke er noe trafikk (vanligvis 45-50minutter). Når jeg ankommer sykehuset etter noen timer med rier hjemme, så har jeg brått 6cm åpning og barnet ligger riktig vei i bekkenet. Jeg møter ingen sure grinete jordmødre denne gangen, fordi de har blitt omplassert til et sted hvor de kan smile og ha det bra. Jeg får en jordmor som følger meg helt til ungen er ute, gjerne den jordmoren som tok imot barnet sist. Jeg får all den hjelpen jeg trenger og etter en stund så går vannet. Og da tar det ikke lang tid før jeg har 10cm åpning og får lov til å presse, og nå befinner jeg meg i badekaret. Ungen kommer ut uten at jeg sprekker i alle retninger og tar max 30minutter å presse ut klumpen. Etter at ungen titter ut, får vi være alene og ungen tar puppen uten problemer. :-)
Jeg tenker at om fødselen kunne vart Max 10timer fra første rie, så hadde det vært perfekt. Men blir også fornøyd om den blir halvert fra forrige gang, slik at vi slipper å bli sendt hjem mange ganger og må ta inn på hotell fordi man ikke klarer å sitte i bil. Sist tok det 54 timer fra første rie og jeg var helt utslitt pga lite søvn.

Det hørtes fantastisk ut :) tør ikke håpe på en så fin fødsel, sist hadde jeg hasteks i uke 28, så omtrent alt er bedre enn det :)

Jeg har jo ikke den minste aning om hva jeg går til, men jatakk, jeg tar deres drømmefødsler, jeg! De høres helt supre ut. :D

Jeg har egentlig lite å klage på fra sist altså, jeg var nok veldig heldig. Men det er jo lov å håpe på at jeg er ENDA heldigere denne gangen ;) Hadde vært så greit om vi kunne bestemme hele forløpet selv!

Vondt og forferdelig blir det nok denne gangen også, så det jeg håper på er mer sånne praktiske ting som hadde gjort det enklere.
- At fødselen starter av seg selv tidlig om morgenen rundt termin (gikk 9 dager over med storebror)
- At storebror kan leveres i bhg. før vi drar på sykehuset.
- At jeg klarer meg med lystgass som sist.
- At fødselen er over i 11-12 tiden på dagen.(Fødselen tok 8-9 timer sist)
- At jeg slipper sugekoppforløsning og klipping som sist.
- At mannen kan hente storebror i bhg. på ettermiddagen, ta han med på sykehuset for å hilse på og at vi forhåpentligvis kan reise hjem alle 4 etter dette. Da jeg har ønske om å komme meg fortest mulig hjem etter fødsel. (Følte ingen behov for å være der sist, bortsett fra den første natta (storebror ble født klokka 20.20).

Jeg var så heldig siste gang! Jeg håper at det skal bli så lett denne gang også. Eneste ville jeg forandret fra første gang er amming støtte fra jordmødrene i sykehus. Derfor har jeg bestemt om ABC klinikken og vi har planlagt allerede amming plan og støttenetverk :)

Hvordan er drømmefødselen din? Er jo lite vi kan styre selv dessverre, men hva er liksom drømmescenarioet? :)

Her tenker jeg at det hadde vært innmari kjekt om vannet går (da gjerne på do, hjemme hos oss selv) sånn i seks tida på morran, etter en god natts søvn. Så kan riene komme ganske kjapt etter dèt, men jeg satser på at mannen rekker å levere Oliver i bhg mens jeg pakker det siste i fødebagen. Så kan vi dra på sykehuset vettu, hvor det er NULL stress å få parkert selvfølgelig.

Vi får verdens hyggeligste jormdor som har tid til oss hele tiden, hvis det skulle være sånn. Samme rommet som sist får vi også! Og så kan baby komme sånn i ti-elleve tida på formiddagen :) Ho kan gjerne komme mens jeg ligger i badekaret, ettersom det ikke funka sist gang. Rifter og revning og lignende tull vil jeg ha meg frabedt. Forventer ingen smertefri fødsel, men noe slikt som sist skal jeg glatt overleve med litt lystgass ;) Når baby er veid og målt og pusla litt med kan mannen hente Oliver i bhg, ta ham med hjem å spise litt middag før de kommer å besøker oss på sykehuset! Og innen den tid går amminga som en lek.

DET hadde vært noe ;)

Dette er nok min drømmefødsel også. Både for min og bebien sin del, og lillemor på 2 år. Håper virkelig dette skker. Meeeen har mine tvil. Hehe

Dette er nok min drømmefødsel også. Både for min og bebien sin del, og lillemor på 2 år. Håper virkelig dette skker. Meeeen har mine tvil. Hehe
Hehe, ja det blir vel stikk motsatt tenker jeg :b Er egentlig den delen med storebror jeg bekymrer meg mest for. Har et sterkt ønske om at det foregår på en sånn måte at han slipper å få hele dagen/natta snudd på hodet! Men jeg er spent og gleder meg til selve fødselen denne gangen også; det er jeg glad for! :)

Ja tenker likt der, nå er vi heldig som har foreldrene til kjæresten 5 minutt unna. Så om det skulle skjedd midt på natta så kan de komme å sove her og så levere i barnehagen og evt hente og ha på overnatting.
Hadde mareritt fødselen sist så håper virkelig på noe bedre denne gangen;-)

Vi har min mor fem minutter unna vi også. Ho har ikke bil, så vi må evt hente ho - men det skal vi ha tid til! Det løser seg nok :) Håper for din del at du får en kjempefin fødsel denne gangen!

Takk i lige måde:-) er ikke alle som er like heldige som oss ds, som har foreldre i nermeste nærhet, som kan passe våre små når tiden endelig er inne:-)

Om jeg får en lik fødsel som sist skal jeg være veldig fornøyd! Da startet det med kynnere/veldig svake rier i 19-tiden på kvelden, hadde 3 cm ved midnatt, 8 cm kl 01.35 og kl 01.55 var han ute etter ca 5 pressrier. Vi har 2 timers kjøring til sykehuset, og siden jeg hatt så kort aktiv fødsel begge de to forrige gangene skal jeg bo hos en venninne ved sykehuset før fødsel. Jeg håper ikke denne fødselen blir raskere enn sist, så mannen rekker å komme frem...

at jeg er på sykehus og mannen rekker fram i tida - det er det jeg ønsker meg

alt annet får jeg ta som det kommer

Det jeg ønsker meg mest i forhold til fødselen er at Herman merker minst mulig. At hans dag går som vanlig liksom. :-)

Venter på lillesøster. Termin 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Har ikke gjort meg opp noen tanker, men håper på å ikke bli traumatisert.

Håper den blir lik forrige fødsel! Ikke tok det for lang tid, epiduralen funket som bare det, hun kom på 3 pressrier da jeg begynte å presse(8 min), kun etpar pyntesting, ammingen gikk helt supert. Det eneste jeg bekymrer meg sånn for, er svigers som skal passe storesøster! Da de kun har passet henne 1 gang før, da hun var rundt 6mnd å kun i 3 timer! Men sambo vil absolutt at de skal passe, for han setter tydeligvis ikke storesøster og meg først :(

Back
Topp