Drømmefødsel

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Er jo selvsagt ikke noe vi kan styre helt, men om alt hadde gått som du ønsket hvordan hadde den vært?

Helt uten smertelindring?
Epidural?
Lystgass?
Føde stående?
Liggende i seng?
Badekar?

Hva er dine tanker om dette?:D

Hadde drømme fødsel sist å håper på det igjen :)

Null smertelindring å hadde full kontroll :)
Stod i prekestol helt til pressriene kom :) å ute var hun på 3 press :)

Ønsker som forrige gang! Lystgass og gåing med prekestol, tok noen timer, men kroppen jobbet kjempebra og var med hele veien!

Jeg hadde en veldig tøff første fødsel og håper jeg slipper det igjen!

Hadde drømmefødsel med nr.2 :) Kom inn med 7 cm, før det hadde jeg ligget i senga mi og faktisk fått slappe litt av mellom riene og duppet av i blant. Da vi kom på sykehuset kom jeg i badekar, det lindret mye! Riene ble både mindre smertefulle og kortere (men ikke mindre effektive!)
Gutten ble født i badekaret 3t senere :) Ingen smertestillende og følte jeg hadde kontroll og kroppen min visste hva den gjorde! Det var også så rolig stemning og jeg hadde en fantastisk jordmor :)
Håper på det samme denne gangen!!

Jeg hadde en veldig tøff første fødsel og håper jeg slipper det igjen!

Hadde drømmefødsel med nr.2 :) Kom inn med 7 cm, før det hadde jeg ligget i senga mi og faktisk fått slappe litt av mellom riene og duppet av i blant. Da vi kom på sykehuset kom jeg i badekar, det lindret mye! Riene ble både mindre smertefulle og kortere (men ikke mindre effektive!)
Gutten ble født i badekaret 3t senere :) Ingen smertestillende og følte jeg hadde kontroll og kroppen min visste hva den gjorde! Det var også så rolig stemning og jeg hadde en fantastisk jordmor :)
Håper på det samme denne gangen!!

Jg fikk tilbud om å føde i badekar sist. Var en stund oppi der, helt til full åpning...men da ville jg oppi senga gitt. Lurer på hva jeg vil denne gangen. Kanskje prøve føde i badekar:D

Her tok fødsel sist 5,5t og 8min fra start til slutt. :D

Egentlig syntes jeg det gikk veldig fint forrige gang. Hadde fentanyl som smertelindring. Men hvis jeg kunne valgt ville jeg absolutt brukt prekestol, noe jeg ikke fikk mulighet til forrige gang. Og jeg skulle gjerne prøvd å føde i vann! :)

Drømmefødselen min må være uten smertelindring, men ut fra fødselen sist tror jeg ikke det går. For det var en tung fødsel.
Så planen denne gang er å greie meg med lystgass, og finne en god fødestillung. Håper på knestående, med en gidiger pute fremom meg eller sakkosekk :-) takler smerter best i fosterstilling egentlig :-)

Har aldri født før:p
Vet jeg ikke vil ha epidural, dette fordi jeg er dritt redd den sprøyta, og fordi jeg ikke vil miste følelsen i bena.
Vet ikke hva jeg tenker om lystgass, tror ikke det er noe for meg.
Vet jeg kan få noe som ligner eller er en form for morfin, eller andre smertestillende samtidig som jeg er klar I hode og kropp.
Badekar er bare ekkelt for meg.
Drømmen er vel da litt smertelindring sitte på huk mellom bena på gubben, eller ligge/sitte I seng med noe å presse bena mot, sitte på huk på en måte bare I senga.
Men det er vel fødselen jeg er minst redd for, for vet/tror jeg kommer til å være I de beste hender, å som jordmor jeg snakker med regelmessig sa "det å føde har ikke forandret seg siden tidenes morgen, så dette skal vi klare"
Skal nok snakke mer med ho om dette etter hvert.

Ting gikk i superfart sist. Ankom sykehuset med 10cm, bare 1 time etter vannavgang. Hadde ingen rier før 30 min etter vannet gikk. Så hadde bare noen rier før pressriene kom. Han var høyt i bekkenet, og stod fast så hadde pressrier ganske lenge. Nesten 4 timer.
Så bare jeg slipper føde på badet og rekker sykehuset blir det drømmefødsel :p hadde vært kjekt å evnt bli satt igang og hatt et litt mer kontrolert fødselsforløp men men ut må hun :p

Med første mann fikk jeg ikke valget selv :p så skal aldri ha epidural frivillig! Var helt grusomt etter fødsel, og var langt i fra en drømmefødsel....

Med andre mann gikk alt naturlig... Ville i badekar, men pgr av dren i nyren, kunne jeg ikke... Var en ordentlig drømme fødsel.. Og var deilig å neste gå ut fra føderommet selv :)

Men denne gangen skal jeg prøve badekar om jeg rekker det eller har har mulighet... Ellers så vil jeg alt skal være som sist.. :D

Jeg har aldri fødet før, men drømmefødsel for meg må være en fødsel hvor jeg føler kontroll - uansett om det er med smertelindring eller ikke :) og ligge i badekar :)

Vet jeg ikke vil ha epidural, dette fordi jeg er dritt redd den sprøyta, og fordi jeg ikke vil miste følelsen i bena.
Vet jeg kan få noe som ligner eller er en form for morfin, eller andre smertestillende samtidig som jeg er klar I hode og kropp.
Drømmen er vel da litt smertelindring sitte på huk mellom bena på gubben, eller ligge/sitte I seng med noe å presse bena mot, sitte på huk på en måte bare I senga.
Men det er vel fødselen jeg er minst redd for, for vet/tror jeg kommer til å være I de beste hender, å som jordmor jeg snakker med regelmessig sa "det å føde har ikke forandret seg siden tidenes morgen, så dette skal vi klare"

Blir nyskjerrig. Hvorfor er badekar ekkelt?:)

Du mister ikke følelsen i beina av epidural ;) sikkert spinalbedøvelse du tenker på, det man får før keisersnitt f.eks.

Hadde en drømmefødsel sist ^^ gikk syv timer fra første ri til han var ute, kom inn på sykehuset fire timer etter det begynte (6cm). Prøvde badekar men det gikk så lang tid (1 time) før jeg fikk pressrier at jeg ble lei. Ble lagt i senga men fikk så j*&#^#&/& ont i/på/rundt rompa at jeg måtte opp å stå på prekestol, etter en time der var han ute :-) ingen smertelindring (tok to eller tre pust med lystgass men hadde ingen virkning). Hadde full kontroll å husker enda alt som skjedde når vi holdt på ^^ husker jeg tengte etterpå "Dette var jo kjempe lett! Nå må vi bare få ei jente! :-P "
Forventer at det ikke blir å gå så bra denne gangen egentlig, siden det gikk så utrolig bra da :-P

Blir nyskjerrig. Hvorfor er badekar ekkelt?:)
Lurer på det samme....?:)
Du mister ikke følelsen i beina av epidural ;) sikkert spinalbedøvelse du tenker på, det man får før keisersnitt f.eks.

For meg er fødsel I badekar ekkelt fordi, jeg greier ikke oppholde meg så lenge I et badekar, å jeg har ikke noe behov for å bade sammen med mine kroppsvæsker, er jo ikke bare ungen som kommer ut, men andre ting å, å jeg blødde noe j... når jeg hadde SA å har ikke noe behov for å bade I mitt eget blod. Så for meg er det å føde I badekar et mareritt.
Så uansett hva andre sier, så kommer jeg aldri til å føde I badekar. Men husk dette er men mening og følelser om min egen fødsel, hva andre gjør er opp til dem, for tror at alle har forskjellige tanker og erfaringer omkring dette, å jeg er glad for at det finnes forskjellige "metoder" å føde på. Er glad for at de har kommet videre på det feltet og at ikke det bare er å ligge I gyn stol.

Det kan godt hende jeg tar feil av epidural og spinal, men har sprøyte skrekk, å så vit jeg vet settes den å I ryggen, og kan gjøre skrekkelig vondt å få.

Rask, tar imot det jg kan få av smertelindring :) brukte lystgass sist. Men er åpen for det meste.
Det jeg er mer redd for enn fødselen er barseltårer. Det er grusomt, det. 3-4 dager der "verden har gått under" og det føles som om man har gjort noe alvorlog galt :p gråt omtrent hvert 15.min :p

For meg er fødsel I badekar ekkelt fordi, jeg greier ikke oppholde meg så lenge I et badekar, å jeg har ikke noe behov for å bade sammen med mine kroppsvæsker, er jo ikke bare ungen som kommer ut, men andre ting å, å jeg blødde noe j... når jeg hadde SA å har ikke noe behov for å bade I mitt eget blod. Så for meg er det å føde I badekar et mareritt.
Så uansett hva andre sier, så kommer jeg aldri til å føde I badekar. Men husk dette er men mening og følelser om min egen fødsel, hva andre gjør er opp til dem, for tror at alle har forskjellige tanker og erfaringer omkring dette, å jeg er glad for at det finnes forskjellige "metoder" å føde på. Er glad for at de har kommet videre på det feltet og at ikke det bare er å ligge I gyn stol.

Det kan godt hende jeg tar feil av epidural og spinal, men har sprøyte skrekk, å så vit jeg vet settes den å I ryggen, og kan gjøre skrekkelig vondt å få.

Ja, heldigvis kan man velge bort badekar om man ønsker det. Jeg ble bare nyskjerrig.
Skjønner godt hvorfor du ikke vil :)

Skjønner! Ble bare nysgjerrig! :)
Jeg fikk epidural under første fødsel, men tenkte ikke så veldig over stikket, da alt det andre var så vondt. Men hadde lite effekt av epiduralen...

Back
Topp