Downs syndrom

Ta vare på deg selv, skjønner at det dere går gjennom er tungt! Mange tanker og klemmer herfra :Heartred

Så vondt å høre! <3 Tenker på deg og sender masse styrke både på mandag og i tiden som kommer. Ønsker dere alt godt.

Tenker på deg, tøft valg å ta ❤️ Det er en stor sorg å miste et barn :sorry:

Det blir seinabort nå på mandag, dessverre. Har nettopp vært i nemd og fått innvilget søknad om svangerskapsavbrudd.

På ny ultralyd nå ble det funnet flere avvik, blant annet er hodet lite og underutviklet, så vi tror det er mer enn "bare" ds som feiler. Det får vi selvsagt aldri svar på, men det er mye som tyder på det.

Selvsagt veldig trasig, men jeg trøster meg med toåringen her, og tenker at det kan hende vi kan prøve igjen også.

Ønsker dere andre lykke til videre!
Føler så inderlig med dere ❤️

Så vondt og høre , sender dere mangen gode klemmer :Heartred :Heartred

Nå ringte de med svar på nipt, og det er positivt for trisomi 21. Altså stor sjanse for Downs syndrom. Så da blir det fostervannsprøve i uke 16, for å bekrefte det. Syns dette var en tøff beskjed å få.

Jeg ønsker ikke abort hvis fosteret ellers er friskt, men har det store avvik så må vi vurdere hva vi gjør.
❤️

Det blir seinabort nå på mandag, dessverre. Har nettopp vært i nemd og fått innvilget søknad om svangerskapsavbrudd.

På ny ultralyd nå ble det funnet flere avvik, blant annet er hodet lite og underutviklet, så vi tror det er mer enn "bare" ds som feiler. Det får vi selvsagt aldri svar på, men det er mye som tyder på det.

Selvsagt veldig trasig, men jeg trøster meg med toåringen her, og tenker at det kan hende vi kan prøve igjen også.

Ønsker dere andre lykke til videre!
Uff da ❤️ Veldig trist å høre

Jeg er i dag (15.07) 12 + 1. Deilig å ha kommet til over 12 uker samtidig som det jeg nettopp leste i tråden her om downs gjør meg enda mer nervøs…jeg er selv 42, så er jo større sjanse for kromosomfeil enn ved yngre mødre/gravide. Ikke sånn veldig høy sjanse, tror det er ca 1.25 % sjanse, så har ikke tenkt så mye på det hittil, men etter å ha lest denne tråden blir jeg litt mer nervøs må jeg innrømme… jeg tenkte at jeg kan senke skuldrene etter TUL hvis de ikke ser antydning til større nakkefold, men hun som fikk postitivt svar på trisomi 21 sa at alt så veldig bra ut på TUL, så kan jo ikke stole på det… jaja, må jo bare gjøre det som jeg må. Men dette er min første graviditet som 42-åring, så det er mye på «spill» her for meg. Men jeg er ihvertfall glad for å ha kommet til over uke 12 ❤️

:Heartred :Heartred :Heartred

Håper det går bra med dere, etter forholdene. Man blir jammen knyttet til de små. :Heartred

Back
Topp