Down syndrom o.l

ORIGINAL: lillea

ORIGINAL: Mai gull

jeg har flere ganger tenkt på dette, er så redd for at mitt litt gull ikke er vellskapt...men det er kanskje sånne tanker mange har..? eller er det bare meg?[8|]

Det er ikke bare deg. Har den samme tanken jeg også....

Dere er ikke alene...

ORIGINAL: ThereseAa

visste ikke at man kunne ha full narkose mens man er gravid. Var det helt uten noensomhelst risiko for barnet?

Det er absolutt ikke å anbefale det nei...[&:]
Jeg måtte ha det, for jeg fikk en hasteoperasjon.. det sto litt på livet..
De trodde m.a at jeg hade svangerskap utenfor livmora.. Og dermed tenkte de seff ikke på livet til barnet, da det ikke ville gått an å redda det uansett viss dette var tilfelle.
Når de åpnet meg viste det seg at svangerskapet ikke var utenfor livmora, men at jeg hadde en hurtigvoksende cyste på eggstokken. Den hadde stoppa blodtilførselen til eggstokken, og ble fjernet..
Etter operasjonen trodde de at jeg hadde mista barnet, men til legenes store overraskelse, var han der enda!!! Ingen som hadde trodd han kom til å overleve noe slikt!!!

Mammas lille mirakel!![:D][:D]

Så utrolig flott at alt gikk så bra da! Lille Lucas er virkelig mammas lille mirakel [:D]

Jupp, og ingen misdannelser heller!!![:D]

Ja, ble operert 4 oktober, så var veldig tidlig..
Hadde en ganske så tøff start på svangerskapet for å si det sånn[;)]

Helt klart verdt all smerte og sorg!!

for en start.. huff..
ikke sett så positivt på livet dersom det hadde vært meg!! helt utrolig bra at det gikk som d gikk, og at bebisen din har d bra, ennå!!
det er ikke bare bare å gjøre slike inngrep tidlig i svangerskapet kan jeg tenke meg, så kan godt forstå at du er gla og letta over alt!!! [:)][:)]
Å ja, det er mye en skal tåle for å oppleve verdens vidunder, nemlig å bli mamma og holde babyen sin i armene!!! [:)] *gleder meg!!!*

ORIGINAL: Bennie

for en start.. huff..
ikke sett så positivt på livet dersom det hadde vært meg!! helt utrolig bra at det gikk som d gikk, og at bebisen din har d bra, ennå!!
det er ikke bare bare å gjøre slike inngrep tidlig i svangerskapet kan jeg tenke meg, så kan godt forstå at du er gla og letta over alt!!! [:)][:)]
Å ja, det er mye en skal tåle for å oppleve verdens vidunder, nemlig å bli mamma og holde babyen sin i armene!!! [:)] *gleder meg!!!*

Absolutt!![:)]
 Det verste var vel da jeg våkna fra narkosen, og vi trodde i et døgn at vi hadde mista...
Så når vi fikk beskjed om at han levde, og at hjerta slo, så gjorde det meg ingenting å ligge der uten smertestillende altså!![:D]

Gleder meg så ubeskrivelig mye til å holde han trygt i armene mine...!!

Jeg var hos legen i går, og da spurte jeg faktisk (siden jeg glemte det på UL-timen) om de hadde kommet til å sagt fra om de hadde hatt mistanker om ulike "defekter" på barnet. Altså, om barnet har downs, leppe-ganespalte etc. Og da sa hun at jeg ikke måtte bekymre meg for dette siden de ikke hadde sagt noe. For HVIS de hadde hadd mistanke om ett eller annet, hadde de sagt fra med det samme. Dette for at det ikke skal komme som et sjokk for oss foreldrene når barnet fødes. Altså, slik at vi er forberedt på den eventuelle "defekten" barnet har.

Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg! [:D]

ORIGINAL: Mai gull

ja, jeg er enig, de er jo kjempe herlige.Alltid blide og glade[:)]

Det stemmer nok ikke alltid. Veldig mange sliter med angst, tvangshandlinger og andre tilleggsplager. Men de er jo kjempeherlige når de smiler og ler og har det helt topp.[:D]

ORIGINAL: Lunah83

Jeg var hos legen i går, og da spurte jeg faktisk (siden jeg glemte det på UL-timen) om de hadde kommet til å sagt fra om de hadde hatt mistanker om ulike "defekter" på barnet. Altså, om barnet har downs, leppe-ganespalte etc. Og da sa hun at jeg ikke måtte bekymre meg for dette siden de ikke hadde sagt noe. For HVIS de hadde hadd mistanke om ett eller annet, hadde de sagt fra med det samme. Dette for at det ikke skal komme som et sjokk for oss foreldrene når barnet fødes. Altså, slik at vi er forberedt på den eventuelle "defekten" barnet har.

Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg! [:D]

Greit å vite at de hadde sagt i fra!!! Fint at du spurte!! [8D][:)] 

Back
Topp