Down syndrom o.l

Bennie

Glad i forumet
Noen som vet når en får beskjed om barnet har down syndrom eller andre slike sykdommer?? (ser nyhetene på nrk1 nå!![8D][:)]) Får vi vite det på UL eller er det slik som en finner ut etter at barnet er født?!

Det trur jeg de finner ut på ordinær ultralyd. Er noe med lengden på nakken de måler trur jeg... Syns jeg har lest noe om det en gang...[8|]

ORIGINAL: R&M

Det trur jeg de finner ut på ordinær ultralyd. Er noe med lengden på nakken de måler trur jeg... Syns jeg har lest noe om det en gang...[8|]

Stemmer det. De måler nakkefolden[;)] De finner forresten også ut om barnet har ganespalte på den ordinære UL..

jeg har flere ganger tenkt på dette, er så redd for at mitt litt gull ikke er vellskapt...men det er kanskje sånne tanker mange har..? eller er det bare meg?[8|]

det var godt å høre, kanskje det er egoistisk, men jeg er så redd og bekymret for det...

ORIGINAL: Mai gull

det var godt å høre, kanskje det er egoistisk, men jeg er så redd og bekymret for det...

Er ikke egoistisk det vel? Alle ønsker jo selvfølgelig å få et velskapt barn[:D] Det tror jeg barnet ønske å være også...

ja, du har rett i det......[:)]

litt uenig der jeg altså......[8|]

ORIGINAL: MsMarte

Synest de med downsyndrom er velskapte også jeg, har bare større behov[:D]

Det syns jeg også..-du skjønte hva jeg mente[;)]

De er herlige de med downs!! [:)] skikkelig skjønne folk!! [:)][:)] Men det er liksom noe med det å ha et sykt barn/et barn som krever mer enn normalen...

ja, jeg er enig, de er jo kjempe herlige.Alltid blide og glade[:)]

Det er ikke alltid de kan se det på ul

her i England tok de blodprøver i uke 16, og fikk da beskjed om at det var liten sjangse for down syndrome. kunne tatt flere tester etter det for å være sikker, men det ville vi ikke.
Var da så langt på vei at vi ville ikke ha avbrutt svangerskapet uansett.

ORIGINAL: ThereseAa

her i England tok de blodprøver i uke 16, og fikk da beskjed om at det var liten sjangse for down syndrome. kunne tatt flere tester etter det for å være sikker, men det ville vi ikke.
Var da så langt på vei at vi ville ikke ha avbrutt svangerskapet uansett.

Det gjorde de på meg også pga at jeg ble operert under full narkose i graviditeten.
Fikk vite at sjansen for at det var noen kromosomfeil eller lignende på Lucas var forsvinnende liten[:D][;)]

visste ikke at man kunne ha full narkose mens man er gravid. Var det helt uten noensomhelst risiko for barnet?

Alle vil ha ett velskapt barn, men når en ser alt som kan feile babyen, synes jeg faktisk at Downs ikke er det værste en kan få.. Tenker da på de som har CP, hjerneskadd og de som alltid kommert til å forbli pleietrengende....

ORIGINAL: Sense

Alle vil ha ett velskapt barn, men når en ser alt som kan feile babyen, synes jeg faktisk at Downs ikke er det værste en kan få.. Tenker da på de som har CP, hjerneskadd og de som alltid kommert til å forbli pleietrengende....

Signerer denne, veldig ![:)] 

ORIGINAL: Sense

er litt enig her, det er mange sjulte hjerne feil som ikke dukker opp før senere

Back
Topp