Dovaner?

Kanskje ikke for alle? Nei, jeg vet ikke.. Kommer jo ikke så mye tiss når hun reiser seg da, om noe. Er jo allerede ferdigdryppet :p Ellers har jeg vel inntrykk av at de fleste barn jeg vet om glemmer å tørke seg i stor grad.. Det er stygg uvane :p

Anatomisk er det vel mest hensiktsmessig å stå, hvis jeg ikke har forstått feil. Men det er ekkelt med urin. Særlig der mange ferdes og samskvetter. Ikke rart barn får toalettvegring.
Forebyggende er det bra for menn å sitte å tisse, fordi de slapper av og får tømt hele blæra.
Siden barna har kortere armer ift kroppen enn voksne er det mer hensiktsmessig å tørke når de sitter for da er de foroverlent med knekk i hofteleddet. Spesielt når det er snakk om å tørke foran.

De drar gjerne den våte tissen langs doringen på vei av, eller så drypper det på dosetet og i buksa og på gulvet. Er ikke rart mange vegrer seg for å gå på den doen nei. O.o

Ut i fra tråden virker det som de fleste voksne sitter til de har tørket, men at barna ikke lærer det.

Sitter.

Derfor bør gutta sitte å tisse til de klarer å sikte!

Det er da mye lettere å tørke seg når man sitter. Altså foran mellom bena. Synes det er en stygg uvane.
Men kanskje henger det igjen fra når foreldrene tørker? Jeg klarer ikke tørke lillemor mens hun sitter, så hun må stå. Men det er klart, hun sitter når hun tørker seg selv. Jeg vet ikke, høres jo rart ut om foreldrene har gitt dem beskjed om å stå.

Sitter. Barnet og. Mye lettere å komme til med papir da ><

Forebyggende er det bra for menn å sitte å tisse, fordi de slapper av og får tømt hele blæra.
Siden barna har kortere armer ift kroppen enn voksne er det mer hensiktsmessig å tørke når de sitter for da er de foroverlent med knekk i hofteleddet. Spesielt når det er snakk om å tørke foran.

De drar gjerne den våte tissen langs doringen på vei av, eller så drypper det på dosetet og i buksa og på gulvet. Er ikke rart mange vegrer seg for å gå på den doen nei. o_O

Ut i fra tråden virker det som de fleste voksne sitter til de har tørket, men at barna ikke lærer det.

Jeg kan kun snakke ut i fra eget barn, men hun har da lært å sitte når hun tørker. Men hun praktiserer noe annet når hun selv gjennomfører det. Og det tror jeg er fordi hun syns det er enklest.. Det er jo ikke helt heldig å tørke forover heller, da man kan dra tarmbakterier frem til skrittet. Men det ordner seg vel tidsnok, både for den ene og den andre! :)

Sitter ja. Aldri tenkt over at noen kanskje står :o

sitter, men sambo står alltid, synes det er unaturlig å se på x)

Jeg kan kun snakke ut i fra eget barn, men hun har da lært å sitte når hun tørker. Men hun praktiserer noe annet når hun selv gjennomfører det. Og det tror jeg er fordi hun syns det er enklest.. Det er jo ikke helt heldig å tørke forover heller, da man kan dra tarmbakterier frem til skrittet. Men det ordner seg vel tidsnok, både for den ene og den andre! :)
Nå tenker jeg etter å ha tisset. Å lære noe innebærer også å gjøre det tenker jeg. Ser jo at foreldre ser på at barna gjør det slik uten å si noe, derfor lurte jeg på om de selv var vant til å reise seg først selv også. Men da ser jeg ut fra tråden her om at de mest sannsynlig ikke gjør det selv, og da heller ingen grunn til at ungene skal gjøre det. Ang hva som er lettest tenker jeg mest går på å "balansere" på do uten å holde seg.

Nå tenker jeg etter å ha tisset. Å lære noe innebærer også å gjøre det tenker jeg. Ser jo at foreldre ser på at barna gjør det slik uten å si noe, derfor lurte jeg på om de selv var vant til å reise seg først selv også. Men da ser jeg ut fra tråden her om at de mest sannsynlig ikke gjør det selv, og da heller ingen grunn til at ungene skal gjøre det. Ang hva som er lettest tenker jeg mest går på å "balansere" på do uten å holde seg.

Ja, det skjønte jeg.. Men selv om man har lært noe betyr ikke at man alltid praktiserer det. Det er mye jeg kan og har lært, men noen ganger velger jeg å gjøre noe annet i en situasjon fordi det er enklere for meg der og da. Men at det er ekkelt med urin overalt, det er jeg enig med deg i.

Når hun tisser, så sitter hun når hun tørker seg. Er kun når hun har bæsja at hun reiser seg. Da tørker hun først evt tiss sittende, og reiser seg for å tørke seg bak etterpå. Blir heldigvis ikke søl. :p

Er det noen som står og tørker seg..!?!? O.o haha. Høres hverken praktisk eller renslig ut :-ap

Velsa sittet også mens hun tørker seg.

Ja, det skjønte jeg.. Men selv om man har lært noe betyr ikke at man alltid praktiserer det. Det er mye jeg kan og har lært, men noen ganger velger jeg å gjøre noe annet i en situasjon fordi det er enklere for meg der og da. Men at det er ekkelt med urin overalt, det er jeg enig med deg i.
Jepp vi er enige. Men da vet jeg det at jeg mest sansynlig tryggt kan oppfordre foreldrene til at ungene trener åå å tørke mens de sitter uten at de tenker "hæ? Sitte mens man tørker seg?" :p ;)

Er det noen som står og tørker seg..!?!? O.o haha. Høres hverken praktisk eller renslig ut :-ap
Jeg tenker at det er kjempetungvint å reise seg. Men med beina godt plantet på gulvet er det jo enklest for oss å sitte. Barn står jo i fare for å vippe nedi do, og det er i hvert fall udelikat :p

Jepp vi er enige. Men da vet jeg det at jeg mest sansynlig tryggt kan oppfordre foreldrene til at ungene trener åå å tørke mens de sitter uten at de tenker "hæ? Sitte mens man tørker seg?" :p ;)
Haha.. Nei, jeg tror ikke de tenker det. Mest sannsynlig tenker de ikke over hvordan det skjer. De er nok fornøyd bare det blir tørket :p

Jeg tenker at det er kjempetungvint å reise seg. Men med beina godt plantet på gulvet er det jo enklest for oss. Barn står jo i fare for å vippe nedi do, og det er i hvert fall udelikat :p
Haha, sant!! ^_^

Back
Topp