Doppler

Jeg hadde det ikke forrige svangerskap, og det blir nok ikke denne gangen heller. Fra man begynner å kjenne bevegelser så får man jo masse bekreftelse :joyful: Frem til da så kan jo ukene gå litt sakte, men tar det som en øvelse i å stole på at alt er bra :Heartred

Bruker doppler, er no 9+5, foreløpig ingen lyd å finne, men det er tidlig! Har tidligere fått bekreftet hjerteslag på TUL

Hadde vært kjekt med Doppler, men er som mange over her redd jeg blir stesset dersom jeg ikke finner hjertelyd..:(

Jeg hadde en ma i uke 13 preget meg mye for tre år siden. Har en sønn nå på åtte måneder. Til og begynne med ville jeg ha doppler men bestemte meg for ikke. Vil ikke overdrive og tenke for meg. Og ja som over er skrevet her, hva om jeg ikke hadde funnet hjertelyd en dag og stresset unødvendig for det selv om det er liv i magen?

Spurte om dette i en babybutikk i Sverige og fikk beskjed å sjekke strålingen det for fra seg før kjøp, slik at man velger det med minst stråling.

Jeg er førstegangs og var på TUL 9+5. Jeg bestemte meg for å kjøpe babyplan doppler for å høre hjertelyden før jeg forteller det i uke 12. Jeg prøvde den i dag og fant hjertelyden etterhvert og det var helt magisk å høre [emoji173]️ er 11+5 i dag!

Hadde i forrige svangerskap og fant hjertelyden i uke 9. Fantastisk beroligende, brukte den ikke mye, kanskje annenhver uke og i maks 2-3min. Har ikke nå og kjenner heg gjerne skulle ha hatt den nå..

Var hos jm i går, menstermin 13+5, tul-termin 13+0. Fikk en liten oppvisning av hvorfor jeg ikke skal ha doppler hjemme.. Jm skal egentlig ikke sjekke hjertelyden så tidlig pga stor sannsynlighet for at lille gjemmer seg for godt. Jm lette i hvertfall 5 minutter hvor hun bare fant min puls. Fant til slutt lille sin hjertelyd som var akkurat som den skulle, litt høyere opp enn jm hadde forventet. Hun ville jo ikke gi seg før vi fant den heller, men tør ikke tenke på hvordan jeg hadde reagert hvis jeg hadde vært alene på kvelden og måttet lete mer enn et minutt nå når jeg veit at livmoren er nesten ved navelen også..

Har doppler. Syntes det er veldig betryggende når man hører hjertelyd, men også veldig kjedelig i tiden frem til du gjør det!
Har ikke hørt hjertelyd med doppler enda (straks 13 uker), men var på tul i dag og fikk høre det.) Så viktigste er jo egentlig å ikke bli stresset om man ikke finner hjertelyd tidlig.

Hadde sist gang, å har bestilt ny nå. Syntes det var veldig greit å kunne høre hjertelyd. Ble ikke stresset av å ikke finne den, fant den stortsett så:)

Fått dopplern i posten, fant hjertelyden med en gang, veldig deilig å bekrefte at det faktisk er ett lite hjerte som slår inn i der :Heartred

Har kjøpt en brukt doppler og finner ikke hjertelyden i det hele tatt. I tillegg til blødning i dag og ingen funn av hjertelyden ble det mange katastrofetanker! Fikk en ultralyd som bekreftet liv i dag tidlig men finner fortsatt ikke fosterlyden med doppleren!
Mulig det er vanskelig å finne den på grunn av bakovervendt livmor.

Etter å ha lest her, kommer vi ikke til å anskaffe dopler kjenner jeg.

Back
Topp