Doppler...

AlliMac86

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Har kjøpt meg doppler idag.. Har ikke prøvd den enda.. redd for å ikke finne noe! Er 11+1 idag, hva er sjansen for at jeg hører hjertelyden?? Jeg er så redd, med tanke på at jeg gikk i nesten tre uker med MA i høst, uten å vite noe.. Hadde masse symptomer på at jeg var gravid da og har det nå også.. kjenner bare at redselen og frykte tar over.. :-( Skal på ultralyd på mandag, da får jeg jo uansett vite hvordan ståa er..!

Jeg fant den på 10+2. :) prøvde ikke før.
Jeg ligger på rygg, litt lent over til venstresiden. Hjertet finner jeg litt mot høyre, midt mellom skambenet og navel. Må holde dopler i ro ei stund på stedet og lytte før du flytter litt.

Det viktigste er vel at du tar deg til til å lære deg å bruke den, teknikken liksom.:) at du ikke stresser for at du ikke finner den med en gang. De er små disse babyene nå.:)

Jeg har enda ikke funnet hjertelyden :) er uke 12+1
Men min lille ligger litt bak :) å jeg vet det er liv så jeg stresser ikke :)
Ikke har jeg Angelsound doppler heller jeg har en kopi å tror det å har noe å si :)
Men husk som de sier over. De er ikke store disse små, så er ikke bare bare å finne de :)
Men vis du selv er usikker å tror du kommer til å bli redd så tror jeg at jeg heller ville ha ventet. Slik at du ikke blir skremt :)

Jeg fikk til når jeg var 8 + noe ^^ nå er jeg snart 10 og finner den kjempe lett og er en så utrolig sterk og klar lyd! :)

Jeg fant den i midten av uke 9, prøvde ikke før det. Grunnen til at jeg prøvde såppass tidlig var at livmoren var kommet ganske høyt opp allerede, kunne kjenne den ganske godt, så tenkte at jeg sikkert kom til å finne den. Nå i uke 12 finner jeg den alltid med en gang og er kjempesterk lyd :)

Kan være lettere hvis du prøver med full blære, for da dytter den livmoren litt opp :)

Jeg fant den lett når jeg var 11 uker. Så skulle jeg prøve igår når mannen kom hjem. Var da 11+3 og da fant jeg den ikke..
Var ikke spesielt nærvøs for det. For de kan gjemme seg.
Var hos jordmor idag, og hun fant den lett som bare det, men den lå litt bak min egen hjertelyd. ☺

Så er du nærvøs så mener jeg at du ikke burde gjøre det. Det er ikke påvist å være skadelog for barnet, men det sender ut lydbølger og er en forstyrrelse. . Jeg pakker nok min vekk nå. Og er usikker på når jeg tar den frem igjen ☺☺

Jeg var 9+5 da jeg fant den :) er så forskjellig fra person til person, bare husk å gå inn med innstillingen på at det kan hende du ikke finner den!

Tusen takk for gode innspill, alle sammen :-) Jeg velger å vente inntil videre.. Vil ikke ødelegge helgen min med for mye uro om jeg ikke skulle finne hjertelyden..Jeg venter til jeg har vært til gynekolog på mandag og viss alt ser bra ut da, så finner jeg den frem om en stund igjen.. :-) Jeg har den iallfall klar!

Back
Topp