Doppler

Var det jeg fant ut da jeg søkte det opp på nett også, så valgte derfor å ikke kjøpe det - selv om jeg har veeeldig lyst på. Jordmor i den artikkelen anbefalte å la være fordi lyden blir høy for fosteret og virker stressende. Hun sa også at det gir en falsk trygghet for mor, da hjertelyd ikke nødvendigvis betyr at alt er bra. Hjertet er det siste som slutter å fungere.

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
Den artikkelen har jeg lest å tror jeg. Var veldig fristet og søkte litt rundt. Da søstern ikke anbefalte det så avgjorde det saken. Men skjønner veldig godt dere som vil ha også :)

hun var litt ondskapsfull, men lur også

Jeg forstår det utrolig godt jeg også. Hadde vært så koselig å høre hjertelyden, men kom frem til at det ikke var det rette for meg. :-)

Ehm... Tror appen er klikk, for det innlegget jeg siterte var IKKE det som dukket opp! :-P Merkelig!

Sniker litt fra oktober!

Hvis dere har doppler som sender ut lydbølger bør den ikke brukes ofte og ikke lenge om gangen pga det stresser babyen, men om dere har den som kun forsterker ekkoet i magen kan dere bruke den så mye dere vil! <- dette sa jordmor til meg! :)

Den fra teknikmagasinet er ekkoforsterker, er den jeg har og jeg mener å ha lest at angelsound sin også er ekkoforsterker! :) det skal stå tydelig i bruksanvisning om den er med lydbølger!

Jeg har Angelsounds og er superfornøyd med den. Doppleren har gitt meg enormt mye glede og beroligelse spesielt i perioden før sparkene begynte. Frem til sparkene begynte brukte jeg den 1-2 ganger i uken, toppen 2-3 minutter hver gang.
Har lest meg litt opp rundt den og det er feks mye mer stråling i feks en laptop eller mobil, så akkurat den biten tar jeg helt med ro. Den har alle godkjenningen som er nødvendig både i EU og USA, noe som aldri hadde vært tilfelle dersom den var skadelig på noen måte. Man bruker øretelefoner, så fosteret hører heller ikke noe lyd som kan stresse. Jordmoren min synes det er helt fint jeg bruker Angelsounds hjemme, hun sa at grunnen til at enkelte jordmødre ikke alltid er så happy for at man bruker doppler hjemme er at man kan bli unødvendig bekymret dersom man ikke finner hjertelyden.

Back
Topp