Doppler

Novemberskatt14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Dere som bruker det, hvor ofte bruker dere den? og hvor lang tid prøver dere hver gang før dere gir dere?

Jeg prøvde helt til jeg fant noe i går :-p hehe men var litt desperat da ! Hørte hjertelyden sånn 10 cm nedenfor navlen å måtte presse litt for å høre noe. :-p så nå når jeg vet det er liv skal jeg ikke bruke den så mye :) (tror ikke man skal bruke den så mye heller)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg prøvde helt til jeg fant noe i går :p hehe men var litt desperat da ! Hørte hjertelyden sånn 10 cm nedenfor navlen å måtte presse litt for å høre noe. :p så nå når jeg vet det er liv skal jeg ikke bruke den så mye :) (tror ikke man skal bruke den så mye heller)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg har hørt hjertelyden to ganger nå, en gang på lørdag og en i går..
Har jo lyst til å høre den hver dag, men vet jeg ikke burde det :(

Bruker den 2 -3 ganger i uken. Blir stadig sjeldnere etter som jeg kommer lengre og lengre :) Har funnet hjertelyd/bevegelse lett med en gang jeg legger den på magen (babyen er alltid på samme sted) så langt, og lytter gjerne i fem minutter. Hører alltid både hjertelyd og masse bevegelse i løpet av de minuttene ;) Har jeg hatt noe smerter eller vært veldig stresset(sliter med det) så bruker jeg den gjerne selv om jeg lyttet dagen før. Tipper den bli minimalt brukt når jeg begynner å kjenne bevegelser :)

Men førstemann brukte jeg den ikke så mye, men da fikk jeg den i uke 12 og begynte å kjenne liv relativt ofte i uke 13-14. Brukte den aldri etter det..

Tillater meg å høre en gang i uka. Kun to minutter. Står på min at man ikke skal bruke den mer enn to minutter av gangen så er litt septisk!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fikk den på lørdag og fant hjertelyden etter et minutt eller to. Vi hørte maks på i 5 min. :) så prøvde vi i går kveld igjen for vi ville prøve å ta opp lyden, og da fant min kjære hjertelyden med en gang. Da hørte vi kanskje på i 3 min mens vi både tok opp på tlf og min kjære talte 40 hjerteslag på 15 sek (ca 160 i minuttet da) :) fantastisk å kunne høre den igjen på tlf så ofte vi vil ;)

Jeg vil ikke bruke. Min søster sier det kan stresse babyen og hun er sykepleier. Men det er jo hennes mening da :) Men velger å høre på henne

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vil ikke bruke. Min søster sier det kan stresse babyen og hun er sykepleier. Men det er jo hennes mening da :) Men velger å høre på henne

Hvor er hun sykepleier? Hva begrunner hu det med? Jeg er og sykepleier + at jeg har jobba på føden på riksen.

Jeg hadde forrige svangerskap, husker ikke helt hvor ofte jeg brukte den. Men da hadde jeg ingen ul før oul, så det var min måte å sjekke at det var liv på, brukte den omtrent ikke etter oul for da kjente jeg så mye liv :)

Denne gangen har jeg hatt to tidlige ultralyder så jeg er ikke så urolig, pluss at jeg solgte doppleren, så har ikke giddet å bestille ny :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvor er hun sykepleier? Hva begrunner hu det med? Jeg er og sykepleier + at jeg har jobba på føden på riksen.
Jeg vil ikke gå inn på hvor hun jobber. Hun sier at hun vil anbefale meg å la det være for babyen blir stresset og at jordmødre selv kun vil gjøre det i veldig kort tid fordi det stresser babyen. Men jeg velger å gjøre det sånn og høre på det hun sier. Tenker st hvis det er litt risiko vil jeg helst la være. Ytterligere enn dette påstår jeg ingenting bare forklarer mitt standpunkt :)

Jeg vil ikke gå inn på hvor hun jobber. Hun sier at hun vil anbefale meg å la det være for babyen blir stresset og at jordmødre selv kun vil gjøre det i veldig kort tid fordi det stresser babyen. Men jeg velger å gjøre det sånn og høre på det hun sier. Tenker st hvis det er litt risiko vil jeg helst la være. Ytterligere enn dette påstår jeg ingenting bare forklarer mitt standpunkt :)

'
Jeg bare lurte på hva hun begrunnet det med :)

Tror det er helt greit med doppler så lenge man bruker den i få min om gangen og ikke mer en tre ganger i uken, noen vil nok si det også er mye.. Det er gravide som får ul hver uke pga risikosvangerskap, hadde ul apparat og doppler påført enda mer risiko ville jo ikke kvinner i denne risikogruppa fått tilbud om ekstra undersøkelser osv. Så at det er farlig kan nå være ord mot ord, det selges i norge, det er testet og godkjent. Alt med måte så går det nok bare fint :)

Grunnen til at den ikke skal brukes mye er fordi strålingen (lydbølger fikk jeg det forklart som) stresser babyen. De kjenner at noe skjer. Samme med ultralyd. Mener fabrikanten av slike maskiner og er pålagt å opplyse om det. Info fra jordmor jeg gikk til i Oslo.

Alle må få gjøre det de synes er best :) Jeg velger å la være :)

Grunnen til at den ikke skal brukes mye er fordi strålingen (lydbølger fikk jeg det forklart som) stresser babyen. De kjenner at noe skjer. Samme med ultralyd. Mener fabrikanten av slike maskiner og er pålagt å opplyse om det. Info fra jordmor jeg gikk til i Oslo.

Var det jeg fant ut da jeg søkte det opp på nett også, så valgte derfor å ikke kjøpe det - selv om jeg har veeeldig lyst på. Jordmor i den artikkelen anbefalte å la være fordi lyden blir høy for fosteret og virker stressende. Hun sa også at det gir en falsk trygghet for mor, da hjertelyd ikke nødvendigvis betyr at alt er bra. Hjertet er det siste som slutter å fungere.

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Back
Topp