Doppler, hjerteslag

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Hei! Nå er endelig min doppler i hus. Fant hjertelyden på v. side av bekkenet. Jeg prøver å regne ut hvor mye hjertet banker i minuttet, men jeg kom bare til rundt 70 slag i minuttet. Dette er vel feil? Må ha regnet feil jeg. Skal det dobles? Noen som veit? :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Da tror jeg nok du har funnet din egen puls..... rett ved bekkenet ligger hovedpulsåra og ofte er det greit å finne den først så man vet hvordan din egen puls høres ut i dag :) let mere midt på magen under navlen. Trykk doppleren godt ned og bruk mye olje eller krem(olje funket best syns jeg) for god kontakt :). Pulsen til babyer er fra 120-130 og oppover. Min hadde 180 første gang jeg fant i uke 11. Nå er det rundt 150-160

Hmm ble usikker nå. Finner også lyden på undermagen, midtpå rett under navlen. Prøver og finne noe høyere opp, men hører ikke noe :p

Er nok din egen du har funnet, barnets puls er ikke like dyp og høres mer ut som et lite tog :)

JM sa at alt mellom 110 og 170 er normalt, noe høyere tidligere i svangerskapet. Her ligger det på rundt 150-160 :)

Kan være du må lete lengre ned ved skambeinet ;)

Er nokk din egen puls du fant:-)
Hører godt forskjell på din egen å babyns:-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Er nokk din egen puls du fant:-)
Hører godt forskjell på din egen å babyns:-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️
Jepp! Hørte forskjellen nå! Utrolig hvor fort hjertet slo. Ca. 160 slag, indikerer at det kan være en jente! :-D

Er nok din egen du har funnet, barnets puls er ikke like dyp og høres mer ut som et lite tog :)

JM sa at alt mellom 110 og 170 er normalt, noe høyere tidligere i svangerskapet. Her ligger det på rundt 150-160 :)

Kan være du må lete lengre ned ved skambeinet ;)
Ja fant det til slutt. Ganske så langt ned. Hvor langt er du på vei forresten? Veit du hva du får? :-D

Baby min hadde jentepuls i uke 12 når vi hørte hjerte for første gang å det stemte med pulsen;)

<3 VinterPrinsesse <3

Ja fant det til slutt. Ganske så langt ned. Hvor langt er du på vei forresten? Veit du hva du får? :-D

Hehe, tenkte meg det. Eneste stedet lille ligger i ro er helt nede, finner jeg ikke der vet jeg at h'n turner rundt og ikke er i interessert, hehe. JM måtte presse h'n nedover for å få høre på hjertet lengre enn to sekunder :p

Er 18+4 nå etter UL termin så er like stor sjanse for få på desember og januar nå, fikk ikke sett kjønn. Ble mye risting osv av magen og det gjorde at lille la seg i fosterstilling med beina i kryss på slutten. Lille lå fint til for å se kjønn under nesten hele undersøkelsen, men hun ville ikke se etter før helt på slutten. Føler meg litt snytt :p

<3 29.12.14 <3

Hehe, tenkte meg det. Eneste stedet lille ligger i ro er helt nede, finner jeg ikke der vet jeg at h'n turner rundt og ikke er i interessert, hehe. JM måtte presse h'n nedover for å få høre på hjertet lengre enn to sekunder :p

Er 18+4 nå etter UL termin så er like stor sjanse for få på desember og januar nå, fikk ikke sett kjønn. Ble mye risting osv av magen og det gjorde at lille la seg i fosterstilling med beina i kryss på slutten. Lille lå fint til for å se kjønn under nesten hele undersøkelsen, men hun ville ikke se etter før helt på slutten. Føler meg litt snytt :p

<3 29.12.14 <3
Åja da skal jeg ha det i tankene :-) har du regnet ut hvor fort hjertet slår i minuttet da? :-) det kan jo indikere hva slags skjønn det er :-) selv om det ikke gir noe bestemt svar selvfølgelig :-) uansett typisk uflaks, skjønner godt at du føler deg snytt :p

Åja da skal jeg ha det i tankene :-) har du regnet ut hvor fort hjertet slår i minuttet da? :-) det kan jo indikere hva slags skjønn det er :-) selv om det ikke gir noe bestemt svar selvfølgelig :-) uansett typisk uflaks, skjønner godt at du føler deg snytt :p

Lå på 156 hos JM, på 162 på OUL og i samme duren når jeg har hørt selv. Nå har jeg ikke brukt doppler på lenge, har mye bevegelse og spark :) pappa og mannen tror gutt, mens alle oss andre tipper jente. Spennende å se om vi får vite :D

<3 29.12.14 <3

Lå på 156 hos JM, på 162 på OUL og i samme duren når jeg har hørt selv. Nå har jeg ikke brukt doppler på lenge, har mye bevegelse og spark :) pappa og mannen tror gutt, mens alle oss andre tipper jente. Spennende å se om vi får vite :D

<3 29.12.14 <3
Så herlig! Lykke til :-D blir spennende å se hva du får :-D

Back
Topp