Doppler erfaringer

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Hei! Dere som har brukt doppler tidligere, hvilke erfaringer har dere? Hvor tidlig kunne dere finne hjertelyden til baby? :)

Jeg fikk min doppler forrige onsdag! Å da hørte jeg hjertelyden! Var 9+5 da! :)

Forrige svangerskap fekk eg doppleren i posten rett før veke 12, fann den då. No prøvde eg 10+1 og fann den ganske raskt. Fann den ikkje i går og i forgårs, leita fordi vesla ville høyre, men i dag var den tilbake :) Eg brukte den kanskje 6-7 gongar sist svangerskap, "trengte" den liksom ikkje etter at eg begynte å kjenne liv. Men hørte på eit par gongar når ho hikka på slutten ;)
Koselig å ha, men anbefalar ikkje å kjøpe dersom du blir redd/stressa av å ikkje finne hjertelyden.

Sent from my iPad using Tapatalk

Ingen problem å høyre forskjell på eigen og babyen sin puls, babyen sin er omtrent dobbelt så rask.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kjøpte meg en angel sound i går på nettet, rolls roys modellen, men de skreiv man kunne bruke de fra 2. trimester???? Men tok sjansen allikevel siden jeg ser andre her inne har hørt den tidligere...

Hadde vært spennende å ha:) babyen må vel kanskje komme over skambeinet for å kunne høre?:₩

Jeg hørte sist da jeg var 9+1 :-)
Ooohh, sånt liker jeg:-) doppleren min ligger bare og roper på meg om dagen:P er 9+0 i morgen, så gøy å høre at andre har fått den til så tidlig! Da kan jeg snart begynne å prøve den:-)

Lett å høre forskjell på egen puls og babyen?:)
høres likt ut bare at pulsen går tregt i forhold til hjertelyden:) når du hører den så hører du den:) jeg var 10+1 da jeg hørte den sist svanerskap:) angelsound brukte jeg da og jeg har kjøpt meg en ny en nå, er 9+4 i dag så ikke lenge til den blir testet:)

Tror og jeg må kjøpe en :D bare på gøy og ikke bli bekymret om jeg ikke finner den med d første:)

hvilke doppler anbefaler dere som har prøvd? har lyst å kjøpe, men vil ikke akkuratt legge så mye penger i det :)

hvilke doppler anbefaler dere som har prøvd? har lyst å kjøpe, men vil ikke akkuratt legge så mye penger i det :)
Jeg kjøpte en på finn brukt:-) den heter MAS Babywatcher, og er veldig fornøyd med den!!

Når jeg leste meg opp forrige gang så tolket jeg det som at den er ganske "proff", og god kvalitet:-) men den er ganske dyr hvis du kjøper ny tror jeg! Betalte 600kr brukt:-) med sånn gele!

Angelsound er veldig bra synest eg. Angelsound er berre ein mikrofon som forsterker lyden veldig, slik som stetoskopet til legen. I motsetning til feks meir proffe Babywatcher som brukar ultralyd, og derfor ikkje bør brukast for ofte. Det er samme systemet som jordmor og lege har. Angelsound gir litt meir støy frå andre ting inni der, så kan vere litt vanskeligare å finne lyden enn med dei som brukar ultralyd. Men synest det er verdt det sidan den ikkje sender ut stråling/bølger :)

I dag er jeg 9+5, lurer på om jeg må prøve i kveld:) er jo 2. gangs så kaaan jo hende:) men skal ikke bli fortvilet om jeg ikke finner noe:) fant i uke 10+1 sist:)

Jeg fant hjertelyden i sta:) måtte lete litt og trykke hardt ned! fant den ca mellom skambeinet og navlen, hakket nærmere skambeinet:) tok på stoppeklokke og telte 171 hjerteslag<3

Back
Topp