Doppler :D

Sukkertøy

Glad i forumet
Vet mange er lite begeistret for hjemme dopplere, men jeg er sjeleglad for min! :D
Tallene varierer så de bryr jeg meg ikke om, men det er så deilig å høre hjertet :D

God morgen alle sammen! :D

Lurer på om søstra mi fortsatt har min.. må få den tilbake :)

Dette virker forlokkende, men jeg er redd det hadde blitt en besettelse for meg. Som de hudretusenvis av graviditetstester jeg tok i begynnelsen :p

Vurderer virkelig å skaffe meg en hvis det er liv etter ultralyd i morgen. Hvor tidlig hørte du hjertet?

Jeg lette når jeg fikk den, ganske realistisk på at jeg ikke skulle finne noen lyd i uke 8. Tok den fram igår kveld og da hørte vi hjertet klart :)

Dette virker forlokkende, men jeg er redd det hadde blitt en besettelse for meg. Som de hudretusenvis av graviditetstester jeg tok i begynnelsen :p
Da er det kanskje like greit å stå over :p

Hehe, det er litt besettende :p
Brukte den veldig mye forrige svangerskap. Men jeg hadde også morkaken foran så kjente veldig lite bevegelser og da va disponerer god å ha :)

Vet ikke om jeg tør å lete heller jeg... Må hvertfall se på ul i morgen om alt er OK. Kanskje jeg prøver etter det.

Forrige gang så fant jeg den 9+2. Så skulle jeg bare gjøre noe og så prøvde jeg igjen og da fant jeg den ikke. Veldig greit egentlig for da fikk jeg jo erfart ganske raskt at en kan finne hjertelyd i det ene øyeblikket men ikke det andre uten at det betyr noe fare. Bare at det er vanskelig å finne ;)
Så jeg har aldri vært bekymret når jeg ikke har funnet den faktisk :)

Forrige gang så fant jeg den 9+2. Så skulle jeg bare gjøre noe og så prøvde jeg igjen og da fant jeg den ikke. Veldig greit egentlig for da fikk jeg jo erfart ganske raskt at en kan finne hjertelyd i det ene øyeblikket men ikke det andre uten at det betyr noe fare. Bare at det er vanskelig å finne ;)
Så jeg har aldri vært bekymret når jeg ikke har funnet den faktisk :)
Får rådføre meg her inne hvis jeg går til anskaffelse av en :) Under 2% risiko for sa/MA hvis alt er fint i morgen, kan jo hende at jeg slår meg til ro med det...

Man bøt være klar over at man ikke alltid vil finne hjertet med en gang, når jeg fant den igår hørte jeg i ca 30 sek før den flytta seg og jrg måtte lete igjen. Tallene som står på min er ikke troverdige så de ser jeg bort fra. Det er veldig betryggende for meg å høre hjertet slå selvom jeg ikke finner den hver gang. Men det er jeg jo innstilt på på forhånd :)

Jeg har en :-D
Sist fant jeg hjertelyden i uke 8+4, som et lite tog langt langt borte.
Tok opp lyden på tlf og har den fortsatt liggende på PCen, minsten syns der så stas å høre på.

Tenker jeg venter en del uker me då dra den fram, men har hatt i begge svangerskapene og det var litt betryggende siden morkaken lå på framsiden begge gangene.

Jeg har en angelsound og jeg brukte den som en betryggelse når jeg ble usikker og bekymret forrige svangerskap. Fikk da bekreftet at hjertet slo og var fint frem til jeg kjente bevegelser forrige svangerskap. Kommer til å gjøre det denne gangen også:)

Jeg har også morkaken foran og jordmor sa at det kunne ta lenger tid før jeg kjente liv osv. Vi får se, kanskje jeg kjøper en etter hvert.

Sist svangerskap lå morkaken foran og kjente ikke liv før uke 21, så da brukte jeg doppleren for å betrygge at alt var bra! Blir nok det samme denne gangen om jeg må vente like lenge før jeg hører noe!

Doppler er fint om man er av typen som takler at man ikke alltid finner hjertelyden. Er man av den engstelige typen så kan det føre til enda mer engstelse om man ikke finner hjertelyden. Så man må nesten kjenne litt på det før man skaffer seg det.

Jeg har å lett etter min...den har blitt borte i flyttingen :(

Back
Topp