Dopler

Altså. På ultralyd kan man jo ligge i en halvtime/time. Du skal ikke tenke så mye på det :)
Poenget er vel helst at du skal prøve begrense det. Tror ikke det noen gang er påvist noe skader ved bruk av doppler/ultralyd enda, ikke som jeg har hørt om i alle fall (da ville det neppe vært lov å selge det heller, privat), men det er jo bare.. Det å begrense seg, i alle tilfellers skyld.

Ja,tenker også at de på ultralyden holder doppleren opptil 30min på fosteret, så tror ikke vi trenger å bekymre oss om noen minutter. Når jeg finner den, hører jeg knapt mer en 20sek,mye fordi at fosteret 'svømmer' avsted og da mister jeg lyden [emoji28]

Dere har jo rett i det:) Enig med dere:) Da stresser jeg ikke over det lille i går :)

Jeg har vert veldig stressa så det var beroligende å kunne finne den selv:) blir vell å sjekke 1-2 ganger i uka sikkert:)
 
Jeg sjekker et par ganger i uka, og slutter med en gang jeg finner hjertelyden :) Vil bare vite at den er der.
 
I dag fant vi hjertelyden hjemme med doppler![emoji4] For en fantastisk lyd[emoji173] 9+1 i dag[emoji4]
 
Sniker litt fra september 2016! Jeg kjøpte doppler på eBay- senoline. Koster 1300 i Norge pg 300 på eBay. Dæven for en bra doppler! Fant hjertelyd i uke 7-8. Og sjekket en gang i blant da jeg var urolig. Etterhvert kom jeg heller inn på føden for sjekk (hadde en rolig baby i magen)

Doppleren er kanskje for morens ego, men bedre med en betrygget mamma enn en stressa mamma!
 
Sniker litt fra september 2016! Jeg kjøpte doppler på eBay- senoline. Koster 1300 i Norge pg 300 på eBay. Dæven for en bra doppler! Fant hjertelyd i uke 7-8. Og sjekket en gang i blant da jeg var urolig. Etterhvert kom jeg heller inn på føden for sjekk (hadde en rolig baby i magen)

Doppleren er kanskje for morens ego, men bedre med en betrygget mamma enn en stressa mamma!

Enig med deg! Bedre med betryggelse:) veldig slitsomt å gå å bekymre seg!

Kan jeg få spørre hvordan babyen er etter fødsel? Rolig fortsatt?:) Min første var veldig aktiv i magen, og fortsatte med det etterpå og:)
 
Jeg hadde en svært rolig baby i magen, lite bevegelser, og virket som hun sov mye [emoji28] Sånn er hun den dag i dag, rolig i lynne, sover gjerne 12-14 timer på natta, nesten sovet gjennom natta fra hun var liten (født prematur, så måtte våknes for å få mat på natta)
 
Sniker litt fra september 2016! Jeg kjøpte doppler på eBay- senoline. Koster 1300 i Norge pg 300 på eBay. Dæven for en bra doppler! Fant hjertelyd i uke 7-8. Og sjekket en gang i blant da jeg var urolig. Etterhvert kom jeg heller inn på føden for sjekk (hadde en rolig baby i magen)

Doppleren er kanskje for morens ego, men bedre med en betrygget mamma enn en stressa mamma!

Den jeg også har! Digger den! Kommer til å bruke den frem til jeg kjenner liv daglig.. Regner med det ikke blir så lenge til. UL viste AKTIV baby, og jeg er sikker på at jeg i blant kjenner saltobevegelsene [emoji14]
 
Den jeg også har! Digger den! Kommer til å bruke den frem til jeg kjenner liv daglig.. Regner med det ikke blir så lenge til. UL viste AKTIV baby, og jeg er sikker på at jeg i blant kjenner saltobevegelsene [emoji14]

Brukte den og til jeg kjente lov daglig! :D åh så herlig! Jeg hadde morkaka foran så kjente ikke ordentlige bevegelser før uke 23
 
Brukte den og til jeg kjente lov daglig! :D åh så herlig! Jeg hadde morkaka foran så kjente ikke ordentlige bevegelser før uke 23

Jeg har vært avhengig av min de to forrige sv.skapene for jeg har hatt morkaka forran begge gangene! Uflaks ;) sist kjente jeg ikke liv før uke 26!
 
Brukte den og til jeg kjente lov daglig! :D åh så herlig! Jeg hadde morkaka foran så kjente ikke ordentlige bevegelser før uke 23
Morkaka bak begge ganger her :)
Mtp jeg kjente det tidlig sist, morkakas plassering og aktiv baby, sa jm at det godt kunne være jeg kjente noe snart ;)
Jeg har vært avhengig av min de to forrige sv.skapene for jeg har hatt morkaka forran begge gangene! Uflaks ;) sist kjente jeg ikke liv før uke 26!
Uff.. Der er kjedelig :O
 
Ja, etter sist tul så kunne det se ut som den lå forran denne gangen også.. jeg som hadde håpet at denne gangen lå den bak :p
Uffda.. Men greit å vite det på forhånd da. Og at du er "vant" til det, sånn at du ikke får panikk for at du ikke kjenner liv tidlig.
 
Jeg synes likevel det er litt rart at de er så tilbakeholdne med å lete etter hjertelyd før uke 12/13 med sine profesjonelle apparater, når jeg finner den hjemme i uke 7 :p

Men det er vel mange ting som spiller inn på hvor enkelt det er å finne den, som jeg ikke kjenner til.

Jeg må si at jeg forstår dem, jeg var på kontroll når jeg var 12+2 å da fant ikke legen hjertelyd med sitt "profesjonelle apparat". Jeg har kjent siden da at det ikke er en god følelse uansett om legen sa til meg først at det er ikke sikkert vi finner noe, å det betyr ikke at noe er galt. Spørs hvordan babyen ligger/morkake osv. Hvis du har prøver å finne det hjemme selv så har du selv oppsøkt det å tenker kanskje ikke så mye over det hvis du selv ikke finner hjertelyd. Tror nok alle tar det tyngre når en lege ikke finner noe.
 
Jeg må si at jeg forstår dem, jeg var på kontroll når jeg var 12+2 å da fant ikke legen hjertelyd med sitt "profesjonelle apparat". Jeg har kjent siden da at det ikke er en god følelse uansett om legen sa til meg først at det er ikke sikkert vi finner noe, å det betyr ikke at noe er galt. Spørs hvordan babyen ligger/morkake osv. Hvis du har prøver å finne det hjemme selv så har du selv oppsøkt det å tenker kanskje ikke så mye over det hvis du selv ikke finner hjertelyd. Tror nok alle tar det tyngre når en lege ikke finner noe.
Ser det er vanskeligere å finne hjertelyden enn jeg trodde, noen helsepersonell leter ikke før uke 15.

Hva skjedde når han ikke fant den i uke 12? Fikk du tilbud om noen ny time eller annen oppfølging?
 
Ser det er vanskeligere å finne hjertelyden enn jeg trodde, noen helsepersonell leter ikke før uke 15.

Hva skjedde når han ikke fant den i uke 12? Fikk du tilbud om noen ny time eller annen oppfølging?

Fikk beskjed om at det ikke var unormalt, fikk beskjed om før legen forsøkte også at det ikke var sikkert ihh til at det enda er tidlig. Fikk ikke tilbud om ny time eller noe annen oppfølging, neste kontroll er OUL :)
 
Fikk beskjed om at det ikke var unormalt, fikk beskjed om før legen forsøkte også at det ikke var sikkert ihh til at det enda er tidlig. Fikk ikke tilbud om ny time eller noe annen oppfølging, neste kontroll er OUL :)
Det hadde jeg nok ikke klart å slå med til ro med :p Etter å ha opplevd en MA trenger man kanskje bevis på at man ikke går i månedsvis og gleder seg forgjeves :)
 
Endelig liv i doppleren! 12+2. I sist uke klarte ikke jordmor å finne hjertelyd til tross for godt forsøk, men hun hørte spark så liv var det uansett. Jeg har vært på oul 3 ganger og skal igjen på onsdag så fikk heldigvis ikke panikk når ikke jordmor fant hjertelyd. Så det er absolutt ingen grunn til panikk om en ikke finner hjertelyd tidlig[emoji178] Mange av dem som finner tidlig kan også være feil at det faktisk er egne slag en hører. Anbefaler dem som er veldig bekymret å bestille privat oul om dem ikke går under spesialhelsetjenesten, jeg er heldig og får tett oppfølging men hadde lett betalt for den ekstra tryggheten om jeg måtte[emoji4]
 
Jeg har kjøpt dopler. Hadde det i forrige svangerskap også. Forrige uke prøvde jeg den og fant hjertelyd. Forsøkte igjen et par dager etter. Fant ingenting. Var på ul (ikke på grunn av at jeg ikke fant lyden) så en nydelig liten sprellende sak. Forsøkte igjen med dopleren i dag og fant ikke hjertelyd. Grunn til bekymring? Det er bare en uke siden jeg så et levende foster og jeg er 10+4 i dag.
 
Jeg har kjøpt dopler. Hadde det i forrige svangerskap også. Forrige uke prøvde jeg den og fant hjertelyd. Forsøkte igjen et par dager etter. Fant ingenting. Var på ul (ikke på grunn av at jeg ikke fant lyden) så en nydelig liten sprellende sak. Forsøkte igjen med dopleren i dag og fant ikke hjertelyd. Grunn til bekymring? Det er bare en uke siden jeg så et levende foster og jeg er 10+4 i dag.
Nei. Vanskelig å finne hjertelyd enda :)
 
Back
Topp