Dopler

Jeg synes likevel det er litt rart at de er så tilbakeholdne med å lete etter hjertelyd før uke 12/13 med sine profesjonelle apparater, når jeg finner den hjemme i uke 7 :p

Men det er vel mange ting som spiller inn på hvor enkelt det er å finne den, som jeg ikke kjenner til.
 
Har alle kjøpt gel eller bruker dere noe annet? Noe man har i huset kanskje? Eller forsterker gelen effekten/muligheten for å finne lyd?
 
Da har jeg også kjøpt doppler:D Hihi, måtte bare, MÅ høre liv nå! Drittlegen kommer jeg jo ikke til, og jm er jo ennå 2 uker til:wtf: Håper den kommer i posten raskt:happy:

Mange som ikke finner hjertelyd i slutten av uke 10 /begynnelsenav uke 11? :wideyed:
 
Da har jeg også kjøpt doppler:D Hihi, måtte bare, MÅ høre liv nå! Drittlegen kommer jeg jo ikke til, og jm er jo ennå 2 uker til:wtf: Håper den kommer i posten raskt:happy:

Mange som ikke finner hjertelyd i slutten av uke 10 /begynnelsenav uke 11? :wideyed:
Det er veldig vanlig. Derfor ofte jm og leger ikke tør prøve så tidlig. Anbefaler IKKE doppler om du ikke er klar over at hjertelyden kan være vanskelig å finne, og om du får panikk av det er det bedre å la være..
Så - bare tenk godt over det før du setter i gang.
Og - selv om du finner det første gang, er det slett ikke sikkert du finner andre gang. Bare så du er obs på det :)
 
Jeg har funnet den 4 ganger av 6. Prøv heller litt seinere på kvelden/dagen etterpå.
 
Det er veldig vanlig. Derfor ofte jm og leger ikke tør prøve så tidlig. Anbefaler IKKE doppler om du ikke er klar over at hjertelyden kan være vanskelig å finne, og om du får panikk av det er det bedre å la være..
Så - bare tenk godt over det før du setter i gang.
Og - selv om du finner det første gang, er det slett ikke sikkert du finner andre gang. Bare så du er obs på det :)
Vet det er mulig, men synes ALLE her inne finner den fra ca uke 8 omtrent:wideyed: Derfor jeg lurer om det egentlig er så høy sannsynlighet for å ikke finne den på nesen uke 11?
 
Vet det er mulig, men synes ALLE her inne finner den fra ca uke 8 omtrent:wideyed: Derfor jeg lurer om det egentlig er så høy sannsynlighet for å ikke finne den på nesen uke 11?
Jeg ser den. Jeg ville prøvd - men ikke få panikk om det ikke går. Når selv jm er redd for å ikke finne, så bør du ikke bli urolig for å ikke finne selv. Når det er sagt, synes jeg det virker som de fleste har funnet den selv til uke 11, men må lete godt da. Har hatt dager selv der jeg ikke fant/såvidt fant noe svakt.
 
Vet det er mulig, men synes ALLE her inne finner den fra ca uke 8 omtrent:wideyed: Derfor jeg lurer om det egentlig er så høy sannsynlighet for å ikke finne den på nesen uke 11?

Det er jo en god del teknikk i det også. Vite hvor/hvordan man skal lete :) Jeg har hatt dopler i 3 av 3 svangerskap. Sleit mye mer første svangerskap enn de nå. Første gang fant jeg i uke 9. Men ikke i uke 10.. husker jeg ble litt bekymra da ja. Men den dukka opp igjen noen dager senere :D
 
Fikk doppleren min i går og fant hjertelyden:) Fantastisk[emoji173]

Hvor ofte/sjelden sjekker dere? Det skal ikke være bra å sjekke for ofte...?
 
Det sies at ved for lang bruk om gangen, så kan fosteret og fostervannet bli oppvarmet av strålene fra doppleren. Sjekker kansje 2 ganger i uken [emoji28]
 
Fikk doppleren min i går og fant hjertelyden:) Fantastisk[emoji173]

Hvor ofte/sjelden sjekker dere? Det skal ikke være bra å sjekke for ofte...?
Baby kan bli varm og synes det er ubehagelig om man sitter for lenge. Jeg sjekker max 2 ganger i uka, og lytter i kort tid på hjertelyden. Altså.. Under 1 min, men gjerne ikke mer enn 10 sek altså..
 
Det sies at ved for lang bruk om gangen, så kan fosteret og fostervannet bli oppvarmet av strålene fra doppleren. Sjekker kansje 2 ganger i uken [emoji28]

Baby kan bli varm og synes det er ubehagelig om man sitter for lenge. Jeg sjekker max 2 ganger i uka, og lytter i kort tid på hjertelyden. Altså.. Under 1 min, men gjerne ikke mer enn 10 sek altså..

Ok:) takk for svar:)

Litt dumt spørsmål kanskje, men det tar jo gjerne litt tid å finne den? Teller det med i disse sekundene og? Jeg lette litt i går før jeg fant den, men ikke så veldig lenge heller, så hørte jeg den, så ble den borte etter kanskje 3 sek, så jeg måtte lete den opp igjen, for jeg ble liksom usikker på var det virkelig den siden dette var første gang. og da jeg fant den hørte jeg den i kanskje 15 sek. Alt i alt blir det jo litt tid? Nå ble jeg redd:/
 
Ok:) takk for svar:)

Litt dumt spørsmål kanskje, men det tar jo gjerne litt tid å finne den? Teller det med i disse sekundene og? Jeg lette litt i går før jeg fant den, men ikke så veldig lenge heller, så hørte jeg den, så ble den borte etter kanskje 3 sek, så jeg måtte lete den opp igjen, for jeg ble liksom usikker på var det virkelig den siden dette var første gang. og da jeg fant den hørte jeg den i kanskje 15 sek. Alt i alt blir det jo litt tid? Nå ble jeg redd:/
Altså. På ultralyd kan man jo ligge i en halvtime/time. Du skal ikke tenke så mye på det :)
Poenget er vel helst at du skal prøve begrense det. Tror ikke det noen gang er påvist noe skader ved bruk av doppler/ultralyd enda, ikke som jeg har hørt om i alle fall (da ville det neppe vært lov å selge det heller, privat), men det er jo bare.. Det å begrense seg, i alle tilfellers skyld.
 
Ja,tenker også at de på ultralyden holder doppleren opptil 30min på fosteret, så tror ikke vi trenger å bekymre oss om noen minutter. Når jeg finner den, hører jeg knapt mer en 20sek,mye fordi at fosteret 'svømmer' avsted og da mister jeg lyden [emoji28]
 
Back
Topp