Dommedag?

glamaria

Gift med forumet
Ja, som de fleste sikkert har fått med seg er det jo spådd "dommedag" i morgen. Tror dere å¨slike dommedagsprofetier? 

Må si at jeg er grunnleggende skeptisk til slike spådommer, men skal jeg tro på noe sånt så tror jeg heller på mayaindianernes spådommer om 2012 framfor en eller annen bibel-mann i USA :-p

"...bibelske tekster indikerer at et gigantisk jordskjelv vil komme lørdag. Dette skal være starten på verdens undergang.

Innen 21. oktober vil alle som ikke er rettroende være døde."

Noen som føler for å konvertere? :-p

va litt spesielt det der... trur ikkje på det! Håpe me får leva til me e eldgamle å har mangen tippoldebarn emoticon

glamaria skrev:
Ja, som de fleste sikkert har fått med seg er det jo spådd "dommedag" i morgen. Tror dere å¨slike dommedagsprofetier? 

Må si at jeg er grunnleggende skeptisk til slike spådommer, men skal jeg tro på noe sånt så tror jeg heller på mayaindianernes spådommer om 2012 framfor en eller annen bibel-mann i USA :-p

"...bibelske tekster indikerer at et gigantisk jordskjelv vil komme lørdag. Dette skal være starten på verdens undergang.

Innen 21. oktober vil alle som ikke er rettroende være døde."

hahahahaha! Kjenner at latterkrampen tar meg. Vi biter på relativt mye av spådommer for tiden - men det er ikke rart, slik som media fremstiller dette!
har ingen storeplaner for morgendagen annet enn å være med mine barn, skjelv eller ikke..

Nei eg tror ikke på slike ting.
Den komme nåk ein gang i fremtiden men ikke så lenge eg leve eller mine unger leve tror eg då :P

har jeg ikkr hørt noe om... dessuten tviler jeg på at hele jorda kommer til å riste. Og de som ikke tror på herren kommer jo ikke den rette vei uansett...no big news...

Det er egentlig litt morsomt med slike dommedagsprofetier.
De sier alltid at den kommer på den og den dagen, og når den utvalget dagen begynner.
De sier ikke noe om i hvilken tidssone.
Jordkloden har veldig mange tidssoner, og en dato-linje....

Enda mer morsomt blir det når han som melder dommedag i morgen, også meldte dommedag 21. mai 1994 uten at noe skjedde da....

Jeg tror alle dommedagsprofetier er bullshit, med unntak av den som sier at solen mest sannsynlig vil bli en rød kjempe(eller var det hvit dverg? uansett, eksplodere) i fremtiden, og at den har levd litt over halve tiden sin til nå. Men det er uansett ikke mitt problem.

Jeg er ikke bekymret, for i bibelen står det: "Så våk da! For dere vet ikke hva dag deres Herre kommer. Men det skal dere vite: Dersom husherren visste når på natten tyven kom, ville han våke og ikke la ham bryte seg inn i huset. Derfor må også dere være forberedt! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke venter det."

Jeg er ikke i faresonen :P

dumt at jeg sendte gutta til bestemoren sin... hva skjer nå.. hvem skal trøste meg lissom? vil ikke bli dømt helt alene..:

glamaria skrev:

Neida, jeg har konvertert allerede en gang, bort fra det der :p 

Dessuten så tror jeg at det er en hel del ting som skal skje før dommedag, og om de skal oppfylles, så må utrykket "dager så lange som vonde år" bli snudd, og årene bli en dag eller to kanskje, fordi mye mye skal skje før Den Siste Dagen. Og bare småting har skjedd til nå. 

Til no skulle det ha vært mange dommedager, men har jo ikke skjedd en dritt enda, såeee...tjah vi skal jo alle dø engang så eg bryr meg ikke så mye om de derre dommedagene, kanskje like greit hvis det kommer en så blir vi ferdig med det

Skal ein følge Bibelen er det ingen som kjenner dagen eller timen, så  kanskje kjem dommedag i morgon, kanskje om 100år......Kjenner eg vert provosert av deisom heile tida skal tidfeste og skremme folk med dommedag.

Tja....vi må en tur på Ikea i morgen....Det føles jo litt som dommedag.

(Hater å shoppe på Ikea på lørdager!)

Jeg tror det ligger noe i den bibelske setningen "Let, og du skal finne"..emoticon

Man finner ALLTID en sammenheng om man leter godt nok.. Det være seg dommedag eller hu dere black sin sang sin relasjon til JFKdrapet..:P

Jippi då slipper jeg unna tannlegetimen min <3 <3 <3 :D hehe

*lykkeligst* skrev:
Ingen som har dømt meg enda i dag. Kjenner jeg er litt skuffa emoticon

Det er ikke enda, da. Det skal ikke skje før kl 18.00

http://www.dagbladet.no/2011/05/20/nyheter/utenriks/dommedagsprofeti/harold_camping/16607078/

Back
Topp