Does and dont's gravid

WonderGirl

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Septemberlykke 2024
første barn her! Er jo selvsagt Spent og nervøs +++ men kjenner jeg er og veldig nyskjerrig!

Har dere noen does and dont's ? F.eks. Noe dere ønsker dere gjorde annerledes med første? Eller noen gode tips dere har fått. Ting dere skulle gjort før osv.

Vet man må jo prøve å feile selv, men alltid litt morsomt med tips og triks :D kanskje det blir noen morsomme historier og :D

SOV, så mye du bare kan! :p
Når baby kommer kan det fort gå 2 år før du får en hel natt sammenhengende søvn :p føler meg litt gal som ble gravid igjen nå som 2 åringen nettopp har begynt å sove hele natta igjennom på eget rom :')

Tren! Hold deg i aktivitet hele svangerskapet så langt en klarer. Om det et gåturer, sykkelturer, styrketrening eller yoga, bare hold deg i aktivitet :) Sist ble jeg sykemeldt 3mnd før termin, men jeg klarte å sykle, så jeg sykla nesten fram til termin :)

Vær heller ikke så innmari hysterisk over alt, ta livet med ro, nyt tiden, ikke google alt mulig rart, ikke hør på alle rare råd, finn din egen vei.

Ikke kjøpe alt søtt man snubler over i str 56 ! Hehehe. Hadde et lass jeg aldri fikk brukt :p flaks jeg gav det bort da nr 2 var "sistemann"

Haha masse gode tips :D ! Alltid morro å høre andre sine opplevelser osv. Ikke bare Google ting nei men faktiske mennesker Hehe!

Hahaha olabukse[emoji23]!! Jeg kom på sist hadde jeg noen utrolig strevsomme vintersko på meg så lette sko å ta av og på neste gang

Hahaha olabukse[emoji23]!! Jeg kom på sist hadde jeg noen utrolig strevsomme vintersko på meg så lette sko å ta av og på neste gang
Det var helt grusomt! Jordmora hadde undersøkt meg og sa: da kan du ta på buksa igjen! Jeg bare nei! Den buksa skal ikke på!! Haha:p

Forhold deg til rådene fra Helsedirektoratet.
Sov! (Det gjelder etter fødselen også; alt annet kan vente om du får sjansen til å sove.)
Kos deg med god mat og tid med partneren din.
Les den boka du har ventet med.
Lytt til kroppen og hvil når det trengs, å presse seg vinner du absolutt ingenting på.
:)

Skulle ønske jeg ikke hadde lest om alle sa'er, ma'er osv her inne etter IVF. Nå går jeg bare og venter på å miste:(

Skulle ønske jeg ikke hadde lest om alle sa'er, ma'er osv her inne etter IVF. Nå går jeg bare og venter på å miste:(

De fleste ganger går det veldig bra :) rent teoretisk: vi skal formere oss , det er vi skapt til å gjøre , de gangene man har sa er når det er noe alvorlig galt med spiren, så egentlig må vi være glad for at kroppen rydder opp selv. Tenk om man skulle født og så mistet fordi barnet er uforenelig med livet :( ved positiv test på ikm så er det sånn 70% sikkert at det går bra. Det er igrunn veldig gode sjangser :) pust inn og pust ut( vet det er vanskelig , kjenner på angsten selv iblant ) og senk skuldrene. Nyt graviditeten, man er gravid så kort tid av livet, å engste seg har man maaaaaange år foran seg å gjøre :p

De fleste ganger går det veldig bra :) rent teoretisk: vi skal formere oss , det er vi skapt til å gjøre , de gangene man har sa er når det er noe alvorlig galt med spiren, så egentlig må vi være glad for at kroppen rydder opp selv. Tenk om man skulle født og så mistet fordi barnet er uforenelig med livet :( ved positiv test på ikm så er det sånn 70% sikkert at det går bra. Det er igrunn veldig gode sjangser :) pust inn og pust ut( vet det er vanskelig , kjenner på angsten selv iblant ) og senk skuldrene. Nyt graviditeten, man er gravid så kort tid av livet, å engste seg har man maaaaaange år foran seg å gjøre :p
Jeg vet, jeg vet, men får det ikke til:P Har overbevist meg selv om at det er lutinusen som holder spira på plass og jeg tok den siste i dag tidlig.

Denne gangen skal jeg ta med meg skift på føden og ikke bare sminke og løsvipper! [emoji23]
Og jeg skal være litt mer obs på kosthold[emoji5] For nå er jeg neeettopp ferdig med å gå ned de 25 kiloene jeg la på meg sist!

Denne gangen skal jeg ta med meg skift på føden og ikke bare sminke og løsvipper! [emoji23]
Og jeg skal være litt mer obs på kosthold[emoji5] For nå er jeg neeettopp ferdig med å gå ned de 25 kiloene jeg la på meg sist!

Brukte du løsvippene ? :p

Back
Topp