Blir det en nummer 3?

Hvor lenge er det til barnehageinnkjøring? Jeg husker i farta ikke når datteren din er født, men ettårsdag må vel være rett rundt hjørnet?

Hvilket «offer» er størst, å kutte ammingen før du ser for deg eller å utsette prøvingen med en syklus eller to?

Nå husker jeg ikke i farta om du har hatt stabile sykluser tidligere (begynte på jobb i forrige uke, hodet er kaputt, sorry! :bag:), men i så fall ville nok jeg personlig utsatt prøvingen med en måned eller to, hatt puppen parat ved barnehagetilvenning OG fått tatt vaksinen uten å flytte på timen (annet enn kanskje til tidligere). Ev forsøke duphaston førstkommende syklus dersom der er ok sammen med amming.
 
Hvor lenge er det til barnehageinnkjøring? Jeg husker i farta ikke når datteren din er født, men ettårsdag må vel være rett rundt hjørnet?

Hvilket «offer» er størst, å kutte ammingen før du ser for deg eller å utsette prøvingen med en syklus eller to?

Nå husker jeg ikke i farta om du har hatt stabile sykluser tidligere (begynte på jobb i forrige uke, hodet er kaputt, sorry! :bag:), men i så fall ville nok jeg personlig utsatt prøvingen med en måned eller to, hatt puppen parat ved barnehagetilvenning OG fått tatt vaksinen uten å flytte på timen (annet enn kanskje til tidligere). Ev forsøke duphaston førstkommende syklus dersom der er ok sammen med amming.
Full forståelse for at du ikke husker alt. Frøkna begynner i barnehagen i morgen og fyller ett år 28. august. Tipper innkjøringen går fint, da er jo vi der hele tiden, og at det er etter 1-2 uker hun begynner å forstå at hun skal være der hver dag og trenger ekstra kos.

Hadde ustabile sykluser før jeg ble gravid med eggløsning mellom dag 20-45. Jeg er forlover for en venninne i juli, så det vi hadde tenkt nå er at vi skal prøve frem til september og så hoppe over én måned, og så prøve igjen fra november. Fordi jeg mistrives litt i jobben og ikke klarte å få noen ny jobb i våres (var blant de to siste kandidatene tre ganger, så kostet meg mye jobb uten resultater og motivasjonen til å søke nye jobber igjen nå er litt lav), så tenker vi at det er greit å prøve på neste med en gang. Brukte jo et halv år sist, så plutselig bruker vi det eller lenger tid denne gangen, derfor det er kjedelig å vente to måneder når jeg allerede føler meg klar, men ser jo veldig godt det praktiske poenget ditt om at det egentlig er veldig fint å bare vente prøvingen til november så man får både vaksine og kan amme lenger. Men på en måte er jeg litt klar for å selv slutte å amme, jeg fortsetter nå mest fordi jeg syns det virker som datteren min trives så med det.
 
PP2 - CD8
I dag hadde lille første dag i barnehagen. Veldig deilig å være litt i gang, man blir jo veldig spent og føler innkjøringen er nesten mer for meg enn for lille. Virker som en fin gjeng og fine foreldre og ansatte, så tror det blir veldig bra. Den ene gutten var litt rampete og hardhendt og fikk jentene til å gråte ofte, men det tipper jeg barnehagen får raskt kontroll på.

Ellers fikk jeg melding i barnehagen om at vaksinen er fremskyndet til fredag. Det passer meg midt i blinken. Da får jeg vaksinedose to 1-2 uker før eggløsning og da 2-3 uker før et eventuelt befruktet egg fester seg i meg, så tenker det er midt i blinken. Har foreløpig landet på at vi tar en naturlig prøveperiode denne syklusen, og så tar vi heller en vurdering når eggløsning kommer om jeg føler meg klar til å slutte å amme når mensen kommer eller ikke. Må også se an hvilket tidspunkt mensen kommer i forhold til hva som da eventuelt blir termin. Vil helst ikke ha termin samme (+- 7 dager) som bryllupet jeg er forlover i, men på den annen side tenker jeg også litt at vi må bare kjøre på med det som passer for oss også får jeg forhåpentligvis med oss bryllupet uansett. Bryllupet er i Oslo, så om fødselen starter samme dag er det jo bare å dra rett til sykehuset. Og om jeg føder noen dager før så tenker jeg at jeg uansett klarer å få med meg en del av bryllupet ❤️ Så da blir det på en måte bare de to dagene på barselhotellet som gjør at jeg ikke får det med meg. Fødte 10 dager før termin sist, og aner jo ikke om det blir prematurt, fødsel til samme tid eller overtid, så veldig vanskelig å ta hensyn til.
 
PP2 - CD12
Ganske sikker på at eggløsningsslimet har kommet nå, så aksjeleggingen begynte i går. Jeg kan ha det opptil ti dager før eggløsning, så det betyr ikke nødvendigvis at eggløsning er rett rundt svingen. LH-testen var fremdeles relativt lavt, så vil tippe det minst er 4-5 dager til eggløsning. Veldig spent på syklus kjenner jeg.

Tok dose to av koronavaksinen på fredag, veldig deilig å være fullvaksinert. Ble litt dårlig i går, men i dag føler jeg meg overraskende bra i formen igjen.

Vi har forresten bestemt oss for å prøve progesteron denne måneden selv om jeg ammer. Spurte på tryggmammamedisin og de sa at det i følge teoretiske studier bør være helt OK å kombinere med amming, spesielt siden jeg bare ammer én gang i døgnet og datteren min er ett år. I tillegg har jeg lest flere spørsmål og svar rundt dette på Relis, og virker som de orale tablettene i tillegg gir mindre konsentrasjoner enn vaginalgel. Legger ved link til et at svarene for min egen del:

https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/4-1987
 
Last edited:
PP2 - CD12
Ganske sikker på at eggløsningsslimet har kommet nå, så aksjeleggingen begynte i går. Jeg kan ha det opptil ti dager før eggløsning, så det betyr ikke nødvendigvis at eggløsning er rett rundt svingen. LH-testen var fremdeles relativt lavt, så vil tippe det minst er 4-5 dager til eggløsning. Veldig spent på syklus kjenner jeg.

Tok dose to av koronavaksinen på fredag, veldig deilig å være fullvaksinert. Ble litt dårlig i går, men i dag føler jeg meg overraskende bra i formen igjen.

Vi har forresten bestemt oss for å prøve progesteron denne måneden selv om jeg ammer. Spurte på tryggmammamedisin og de sa at det i følge teoretiske studier bør være helt OK å kombinere med amming, spesielt siden jeg bare ammer én gang i døgnet og datteren min er ett år. I tillegg har jeg lest flere spørsmål og svar rundt dette på Relis, og virker som de orale tablettene i tillegg gir mindre konsentrasjoner enn vaginalgel. Legger ved link til et at svarene for min egen del:

https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/4-1987

Tiden går fort når man ikke prøver, syns du nettopp hadde EL :hilarious: Og grattis med å være fullvaksinert :D

Så bra du fant ut at det var OK med progesteron! Husker selv at det føles ekstra bra de PP man vet man gjør alt man kan for at det skal klaffe :angelic:

Jeg skal som nevnt også være forlover i et bryllup neste år, og hvis alt går som jeg planlegger så er jeg gravid da (men ikke for nært termin). Skjønner at du synes avveiningene er vanskelig. Da vi prøvde sist og det ikke klaffet på de forskjellige PP, så tenkte jeg ofte ‘jaja, da kan jeg drikke i det bryllupet eller den jenteturen’ - gjelder å se det positive :p

masse lykke til denne PP! :Heartred
 
PP2 - CD15
Innkjøringen i barnehagen er ferdig, og det har gått over all forventning. Jenta vår storkoser seg i barnehagen ☺️❤️ Er til og med blid når jeg sier ha det, men er forberedt på at det kan bli tøffere om en liten stund når hun skjønner at barnehagen er et sted hun må til hver dag. Overgangen til én blund har gjort at hun sovner på puppen hver kveld. Veldig koselig etter mye problemer med legging. Nå sover hun ca. 18:30-06:30, med en del oppvåkninger underveis.

Over til prøvingen, som egentlig er deprimerende om dagen. Haha. Hadde jo litt eggløsningsslim her om dagen, men det har forduftet. I tillegg er testene lysere enn noen gang. Er jo bare CD15 og jeg pleide å måtte vente til CD22 minst før eggløsning kom, så forhåpentligvis kommer den om en uke. Det passer egentlig bedre med termin senere i mai, så burde være glad, men kjenner jeg blir rastløs uansett. Haha.
 
PP2 - CD21
I helgen ble datteren vår ett år. Hun hadde feber og var forkjølet, så feiringen er utsatt. Har vært hjemme fra barnehagen to dager nå, håper hun kan dra tilbake igjen i morgen. I så gøy å være hjemme med sykt barn.

Ellers er det få tegn på nærstående eggløsning hvis man ser på testene. Men utfloden veksler mellom kremet og slimete, temperaturen er lav, og pulsen har begynt å øke, så håper det betyr at den kommer i løpet av uken i hvert fall. Det hadde vært perfekt med tanken på termin ❤️ Legger ved puls, LH-tester og temperaturen for de som måtte syns det er spennende å se.

Pleier å ha eggløsning mellom dag 22-25, men mulig vaksinen eller ammingen klusser det til, og syklusen har jo vært veldig ustabil hele veien.
 

Vedlegg

  • EDA8C112-45FC-462E-8F6A-56FB3B796B68.jpeg
    EDA8C112-45FC-462E-8F6A-56FB3B796B68.jpeg
    972 KB · Visninger: 49
  • 198A6E50-E6E1-40B2-A7EA-A69D4834010B.jpeg
    198A6E50-E6E1-40B2-A7EA-A69D4834010B.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 48
  • AA13E6FE-B4A9-49E3-B72F-35ADCCCF6309.jpeg
    AA13E6FE-B4A9-49E3-B72F-35ADCCCF6309.jpeg
    616,2 KB · Visninger: 49
PP2 - CD21
I helgen ble datteren vår ett år. Hun hadde feber og var forkjølet, så feiringen er utsatt. Har vært hjemme fra barnehagen to dager nå, håper hun kan dra tilbake igjen i morgen. I så gøy å være hjemme med sykt barn.

Ellers er det få tegn på nærstående eggløsning hvis man ser på testene. Men utfloden veksler mellom kremet og slimete, temperaturen er lav, og pulsen har begynt å øke, så håper det betyr at den kommer i løpet av uken i hvert fall. Det hadde vært perfekt med tanken på termin ❤️ Legger ved puls, LH-tester og temperaturen for de som måtte syns det er spennende å se.

Pleier å ha eggløsning mellom dag 22-25, men mulig vaksinen eller ammingen klusser det til, og syklusen har jo vært veldig ustabil hele veien.

Hurra! Gratulerer med en 1 åring i hus! Tenk at tiden går så fort❤ kjedelig at hun ikke var i form og at feiring ble utsatt, men håper dere får tatt det igjen!

Spennende å se når el kommer! Håper det ikke er altfor lenge til:happy:
 
PP2 - CD25

Endelig virker det som eggløsning nærmer seg. Masse elslim, murringer og mye sterkere test. Håper den blir positiv i kveld eller i morgen. Tar en test til i kveld for å sjekke om den er positiv, siden jeg skal begynne på progesteron dagen etter positiv test.

2DD96980-6010-4381-8CB7-9DE1B6D9E59E.jpeg


Vi la inn aksjer i arbeidstiden i går :smiley-bounce022 Fordelen med baby i barnehage og hjemmekontor. Blir vel aksjelegging de tre neste dagene også.
 
PP2 - CD25
Endelig virker det som eggløsning nærmer seg. Masse elslim, murringer og mye sterkere test. Håper den blir positiv i kveld eller i morgen. Tar en test til i kveld for å sjekke om den er positiv, siden jeg skal begynne på progesteron dagen etter positiv test.

Vis vedlegget 364975

Vi la inn aksjer i arbeidstiden i går :smiley-bounce022 Fordelen med baby i barnehage og hjemmekontor. Blir vel aksjelegging de tre neste dagene også.

Hurraaa!! Så spennende :woot: Satser på at den sitter :angelic: Gleder meg til å følge med videre :happy::happy:
 
Hurra! Gratulerer med en 1 åring i hus! Tenk at tiden går så fort❤ kjedelig at hun ikke var i form og at feiring ble utsatt, men håper dere får tatt det igjen!

Spennende å se når el kommer! Håper det ikke er altfor lenge til:happy:

Tusen takk. Utrolig hvor fort tiden går. Husker vi var i noen IKM- grupper sammen for to år siden. Det føles som det var et halvt år siden. Haha. Er ikke dere prøvere igjen også?


Hurraaa!! Så spennende :woot: Satser på at den sitter :angelic: Gleder meg til å følge med videre :happy::happy:
Så hyggelig. Veldig spennende - og deilig at den endelig ser ut til å komme. Jeg må vente like lenge på eggløsning som en del andre venter på en hel syklus.
 
Tusen takk. Utrolig hvor fort tiden går. Husker vi var i noen IKM- grupper sammen for to år siden. Det føles som det var et halvt år siden. Haha. Er ikke dere prøvere igjen også?



Så hyggelig. Veldig spennende - og deilig at den endelig ser ut til å komme. Jeg må vente like lenge på eggløsning som en del andre venter på en hel syklus.

Ja, tiden går så fort, enda fortere med barn i hus, uten tvil:hilarious:
Nei, ikke enda! Vi har ikke bestemt oss noe for akkurat det området der enda:hilarious: spennende å følge med på flere "gamle" her inne som har begynt å prøve igjen da:D
 
PP2 - CD26 - dagen før eggløsning

Positiv eggløsningstest nå i ettermiddag, tipper eggløsning skjer i natt eller i løpet av morgendagen. Ble positiv på siste test jeg hadde fra babyplan, men har allerede bestilt nye eggløsningstester i tilfelle eggløsningstesten ikke ble positiv i helgen og jeg gikk tom for tester. Tror jo egentlig det kommer til å ta litt tid for oss, så trenger sikkert testene i neste PP.

Aksjer er lagt to dager på rad nå, og blir nok en runde i kveld og i morgen også. Mannen har vært syk denne uken, så håper ikke det ødelegger svømmerne. Han har heldigvis lyst uansett. Tror han må være dødssyk før han sier nei, haha.

8C6489B8-03A7-4B61-B17C-082773940B42.png
 

Vedlegg

  • 3FFF678F-4A69-45E9-8ECE-6DDC997A5F26.jpeg
    3FFF678F-4A69-45E9-8ECE-6DDC997A5F26.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 31
Så spennende at dere prøver igjen!:) Elsker å følge med på dere som har satt igang med nr. 2 nå:joyful::hilarious:
 
PP2 - CD30 - 3DPO

Nå syns jeg det ser mer ut som om jeg faktisk har hatt eggløsning. Sist periode syns jeg ikke det virket sånn på tempen eller hvilepulsen. Det kan jo være at det er effekten av progesteron-pillene jeg tar som slår ut på puls og temp, men håper det er en faktisk eggløsning også. Lille sov helt til syv i dag, så tempen ble kunstig høy tror jeg fordi den ble tatt en time senere enn jeg pleier å tempe. Gidder ikke å ha på vekkerklokke for å tempe da jeg allerede vekkes så ofte om natten.

Foreløig føler jeg meg veldig lite gravid, men det er vel uansett for tidlig til å kjenne noe på kroppen. Sist kjente jeg det vel rundt 6-7 DPO. Harde pupper og strekk i livmor var klassiske tegn for meg i begge graviditeter, men spørs om det vil oppleves likt denne gangen når jeg ammer og har født før.

Tipper jeg tar første test fra neste mandag, bare fordi jeg syns det er gøy å teste. Fått positiv fra 8 og 10 DPO før, så 7 DPO er nok i tidligste laget.
 

Vedlegg

  • D08AD890-8E98-4957-B8BB-7AD733093D18.jpeg
    D08AD890-8E98-4957-B8BB-7AD733093D18.jpeg
    583,1 KB · Visninger: 28
  • 9D6A9FB4-17FD-494D-BDA9-6872ACAA20DB.jpeg
    9D6A9FB4-17FD-494D-BDA9-6872ACAA20DB.jpeg
    769,5 KB · Visninger: 27
6 DPO

Lite å rapportere om her, da jeg kjenner på ekstremt få symptomer. Men håper de to neste dagene blir spennende og kanskje byr på litt flere symptomer. Jeg var jo ganske sikker på at jeg kjente egget feste seg på kvelden 6 DPO sist jeg ble gravid. Sa til mannen min at «nå tror du sikkert jeg er gal, men nå følte jeg egget festet seg». Det stakk i livmoren, og rett etterpå ble jeg skikkelig oppblåst og det strakk skikkelig i livmoren. Dagen etter fikk jeg hard pupp og to dager etter tok jeg test for gøy som var positiv. Såpass at jeg tror jeg kanskje kunne fått svakt utslag dagen før jeg tok testen også.

Tok en test i dag bare for gøy. Blenda som forventet. Tror jeg har rundt 30 tester, og forrige måned rakk jeg ikke å teste fordi mensen kom 5 DPO, så har savnet litt å teste. Legger ved Fertility Friend-grafen og hvilepulsen også. Fertility Friend gir meg 57 pts for graviditet. De to gangene jeg ble gravid fikk jeg rundt 70 i score.

De neste dagene blir spennende ☺️
 

Vedlegg

  • 3A87A080-12C4-44B7-B2B2-16D477DA1CA3.jpeg
    3A87A080-12C4-44B7-B2B2-16D477DA1CA3.jpeg
    1 MB · Visninger: 38
  • 158F3E4E-2FEA-4153-AE2F-E057D23D2401.jpeg
    158F3E4E-2FEA-4153-AE2F-E057D23D2401.jpeg
    455,5 KB · Visninger: 38
  • F5126775-C8A4-4AA5-8FE1-AD5AA9C561C5.jpeg
    F5126775-C8A4-4AA5-8FE1-AD5AA9C561C5.jpeg
    1.007,1 KB · Visninger: 41
  • D391D73C-A909-4BE4-8F20-070EA3D5811D.jpeg
    D391D73C-A909-4BE4-8F20-070EA3D5811D.jpeg
    87,7 KB · Visninger: 41
8 DPO
Fremdeles ingen symptomer og negative tester, så merker jeg i hodet mitt allerede tenker at «da går det ikke». Eneste symptomet som kanskje kan være er at jeg har veldig luft i magen. Haha!


Edit: der kom mitt første symptom, som også kan være et symptom på at mensen er på vei. I 14-tiden i dag fikk jeg plutselig ganske murringer nedentil. Håper det er egget som fester seg. Klarer ikke helt å avgjøre om det er strekkinger eller murringer.
 
Last edited:
9 DPO
Kjenner jeg er ganske overbevist om at det ikke har gått. Kjenner så få symptomer og fikk positiv test 8 DPO med snuppa. Trøster meg med at jeg fikk første positive 10 DPO da jeg hadde kjemisk, men det er egentlig en fattig trøst siden det endte i nettopp kjemisk.

Temperaturen ser grei ut, men vet ikke helt hvor mye jeg kan stole på det når jeg sover dårlig på grunn av datteren min og tar tempen litt tilfeldig hver morgen (orker ikke vekkerklokke fordi jeg har en vekkerklokke jeg fødte for et år siden som går av rundt seks uansett).

C6161655-F5A4-411C-9273-27ED759A235D.jpeg


Annet nytt er at jeg lurer på om jeg har ammet for siste gang med datteren min. La henne uten amming i går og mannen min skal legge henne i dag. Siden det er nesten umulig å få henne av puppen når hun sovner på puppen, har jeg lyst til å heller lære henne å sovne uten pupp. Derfor kan jeg ta letrozol, ovtiriell og Duphaston neste syklus hvis jeg vil. Men den syklusen gir termin veldig tett opp til bryllupet som jeg er forlover i, så er derfor veldig usikker. Enten blir den én måned der jeg prøver å slanke meg litt og har prøve- og ammefri, eller så blir det hormoner og prøving på baby.

Mange tanker i hodet om dagen som dere skjønner. Så litt deilig å skrive det ned i en dagbok ❤️
 
10 DPO
Blenda test i dag og tempen falt under coverlinje, så tror løpet er kjørt for denne gangen. Fått positiv 8 DPO og 10 DPO før, så da tror jeg ikke det blir noe. Men får tenke at det er fint at jeg kom meg til 10 DPO med Duphaston i hvert fall. Er testen negativ i morgen også slutter jeg på pillene for denne gang.

A5227664-E390-41A2-9AB1-BFC17141B89E.jpeg
 
PP3 - CD1

Rosa på papiret i dag, så tipper tanta kommer for fullt i kveld eller i morgen. Har vært veldig frem og tilbake på om vi skal prøve denne måneden siden jeg skal være forlover for en venninne 9. juli, og termin nå blir i månedsskifte juni/juli. Fødte ti dager før termin sist og med dobbelt livmor er det stor sannsynlighet for å føde før termin. Derfor tenker vi at det går fint, og ar jeg i verstefall (bestefall) bare får ha med en veldig liten baby i bryllupet. Om vi skulle tatt høyde for å være helt sikre på å få med oss bryllupet måtte vi stått over to prøveperioder, og det føler jeg ikke vi kan. Som mannen min sier; «hva om vi prøver et år og tenker tilbake på om det var akkurat den måneden det skulle klaffe?». Hun visste jo også at vi kom til å prøve på nummer to rundt denne tiden, så det får nesten bare bli sånn.

Sluttet å amme datteren min på mandag, så denne syklusen blir med Femar, ovitrelle og Duphaston. Aldri tester ovitrelle før, så er veldig spent på det ❤️
 
Back
Topp