Ditt forhold til stebarna...

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Hvordan er ditt forhold til stebarna dine?
Her har vi ikke barn sammen enda..Å jeg har heller ikke barn fra før.. kun hans 2 barn.. Jeg har ett ok forhold til de.. Glad i de på sin måte...

Sambo har 1 fra før, og ja, glad i henne.. På en måte.. Mye som frustrerer meg og sikkert henne å, men jeg tror vi kommer ok overens.

Samboeren min har ei jente på 2 år. Og jeg har ingen. Men jeg kunne ikke tenke meg å vært uten henne. Vi har et knall forhold og det er utrolig gøy å se at hun tar faktene mine og at jeg kan se ting fra meg hos henne. Hun har normal tid med faren og jeg er bevisst på å ikke rakke ned på ham eller sette henne opp mot ham å noen måte. Bevisst kalt meg med navn slik at jeg ikke skal skape unødige konflikter. Hadde nok tenkt meg om to ganger før jeg gikk inn i et slik forhold igjen dog. For det er mye stress og tull som følge av delt samvær. Svært lite kan tas spontant (eks ferie, tur osv), alltid en ex som er innvolvert. osv osv. Men som svr på spørsmålet. Har et fantastisk godt forhold :)

Har et kjempe bra forhold! Er kjempe glade ide, og kunne ikke tenkt meg et liv uten de! Og jeg ser jo og, hvor glad min samboer er i barna, så aldri i verden om jeg vil ødelegge noe for de og deres forhold  Godt forhold til hans eks har jeg og! Noen utfordringer er det jo, men sånn er det :-)

uten om min samboer så tror jeg at jeg har verdens beste stesønn <3

Ubetinget kjærlighet og ser likt på han som jeg gjør på de jeg selv har født. Pleier å si at jeg har 3 gutter, men har bare født 2 av dem.

Har et knall forhold til bonusguttene mine
De er snart 6 og nettopp blitt 8 år
De er hos oss 50% av tiden  og jeg føler jeg har sakte men sikkert fått kontakt tillit respekt og ikke minst kjærlighet som bare barn  kan gi . Nå venter vi felles barn  og jeg STOR GLEDER meg til de kommer hjem fra ferie med mora si  så jeg kan fortelle dem at de skal bli storebrødre..dem ha ønska seg lillesøster/bror i ca 1 år nå...

Mitt forhold til min stesønn er veldig bra,har møtt han bare en gang forløpig,men skal møtes igjen 19 August,verdens herligste gutt på 17mnd:). Litt problemer i forhold til mora,men ting begynner og bli bedre:).. Samboeren min så han når han var 3,4 og 6 mnd,så ble nesten 1 år før han så han igjen,men nå ser han,han anhver søndag heldigvis.. Mora anklaget han for vold og trusler og han fikk 3mnd besøkelseforbud,men han ble frikjent,han er ikke sånn i hele tatt,men ting er jo veldig bedre nå,selvom mora forsatt er vanskelig.

skrev litt feil. samboeren,så han når han var 3,4 og 6 mnd,så var han nesten 1 år før han så han igjen

skrev litt feil. samboeren,så han når han var 3,4 og 6 mnd,så var han nesten 1 år før han så han igjen

jeg, derimot..tåler ikke trynet på sønnen til mannen min...yepp yepp

Vi har et godt forhold. Mannen har en gutt på 12 fra før. Jeg er en naturlig del av livet hans. Og selv om jeg ikke prøver å være hans mor, respekterer han meg som "mor i huset"...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

jeg, derimot..tåler ikke trynet på sønnen til mannen min...yepp yepp
Har det litt på samme måte. Gruer meg til hver gang datra hans skal komme til oss.
Hun er 5 1/2 år, og kan ingenting alene. Ikke kan hun leke på rommet, ikke kan hun leke ute, ikke kan hun gå på do alene. Å ikke hører hun når jeg sier noe. Å samboeren min skjønner ikke problemet.

Har det litt på samme måte. Gruer meg til hver gang datra hans skal komme til oss.
Hun er 5 1/2 år, og kan ingenting alene. Ikke kan hun leke på rommet, ikke kan hun leke ute, ikke kan hun gå på do alene. Å ikke hører hun når jeg sier noe. Å samboeren min skjønner ikke problemet.

Det samme her og bare at jenta til samboern er 10 år. Eier ikke respekt overfor mæ og er frekk og spydig. Lyg også mye om oss hjem til sin egen mor, så vi får masse kjeft derifra på sms. Har blokkert mora ifra å sende sms til oss no. Gleder mæ egentlig til at jenta blir så stor at at hun kanskje ikke er så interessert å komme hit så ofte lenger og vi ikke trenger og forholde oss til moren. Uansett hva vi gjør er det aldri bra nok. Bortskjemt alene barn som får alt hun peker på hjem til mora. Blir sydd puter under armene mens når hun er til oss må være litt selvstendig. Vi har trass alt 3 barn til som trenger også oppmerksomhet og som er mye selvstendiger for aldern enn storesøster på 10. Her er heldigvis samboer ved samme mening. Men er jo vanskelig for han og siden der er barnet has. Alt var jo bra før vi fikk barn sammen. Etter det blei det bare et mareritt...

Her syr både mor og far puter for henne.
Men hva skal man gjøre?
Jeg har faktisk vurdert å bryte forholdet, da jeg over tid ikke kan ha det slik.

er ikke så ofte jeg ser hverken kjæresten eller sønnen men vi har et bra forhold,har det med mora og..har vært i forhold der hvor mora og jeg ikke tålt tryne på hverandre..

Kan se ut som at løsningen her blir samlivsbrudd.
Jeg kan ikke leve et liv der jeg går å gruer meg til annenhver uke...
Elsker selvfølgelig samboeren min, men kan ikke leve i et forhold for en hver pris :-(

jeg har også 3 "såkalt" bonusbarn og vi har 1barn sammen og jeg har 1gutt fra tiligere forhold! jeg ble stemor som 23 åring og har vært d i 4 år.vi begynte bra med både exen hans og ungene..helt til vi kjøpte hus sammen og giftet oss..dastartet helvete....de 3bonusbarna er en gutt på9(har et ok forhold til han) mens te andre 2er jenter på 12 og 14 år....de er i konflikt sammen med mora mot oss....jeg og mora har aldri gått godt overens pga hun tåler ikke at jeg er 10år yngre enn hun og 15år yngre enn mannen min...jeg har blitt den onde stemora uten å egentlig gjort så my annet enn å vr 27år....jeg er høflig mot henne og har sagt til hun at jeg ønsker å være endel av ungene men det vil ike hun (vi har ungene annen hver helg...men bare gutten på 9.jentene vil ikke kome her fordi mora vl ikke sende de ned..dette sliter på forholdet vårt og på resten av familien...å være stemor er det vanskeligte jeg har vært noen gang.....

Det er absolutt ikke enkelt å være stemor.
"Godt" å høre at andre kan slite, selv om de har egne barn.
Får nemlig hele tiden høre at det er sånn pga at jeg er barnløs.
Men vil tro det hjelper lite med egne barn, når stebarna er oppkjeftig å frekk.

Back
Topp