Ditt bryllup

- Tinghuset - så til lokal på hotell :)
- Hadde egen kokk - buffè meny.
- Alkohol kunne gjestene få i hotellets
bar.
- Betalte 150 tusen for absolutt alt.
- Bryllupsreise til USA.

Bilde av kjolen; Alcanar fra Pronovias :)

ImageUploadedByBV Forum1439760938.073781.jpg
 
Kirka. Spiste middag med helt nærmeste familie + forlovere. 14 stk, tror jeg. Etterpå hadde vi selskap i et lokale med alle vennene våre i tillegg. Der serverte vi smørbrød. De dom ville kunne ha med medbrakt, og så serverte vi nok litt vin og øl. Ville ikke ha fyllefest, men litt for de som ville.

Ville ikke gjort noe annerledes i dag. Helt perfekt. Passe uformelt, men likevel formelt. Hadde litt leker og morsomheter på kvelden.

Tror vi kom opp i ca 80 000 med fotograf, kjole og alt til...
 
Giftet oss på tinghuset på en mandag.
Jeg, mannen og to vitner (mannens bestevenn og hans samboer). Etterpå dro vi og spiste en sen lunsj i byen. Brukte bare penger på mat og ringer og endte totalt på ca 1100, -
Ble akkurat slik vi ville ha det - begge får litt småpanikk av å skulle være midtpunkt en hel dag, så dette passet oss best ;-)
 
Jeg skal også gifte meg, men synes det koster det samme uansett hvor jeg sjekker. Ca 2000kr per kuvert.
 
Det var vakkert.

Tinghuset og Grand Hotel smørbrødbuffet og kakebuffet.

Kjole til 400 kr på ebay.
Sko Peter Kaiser kr 1300
Hårpynt ebay kr 15.
Blomster kr 1600 for oss og forlovere.

Fotograf var gjestene selv.

Ingen bryllupsreise.
Har vært sammen i 13 år, og reist hele verden rundt sammen . Så alt var low key med bryllupsdagen og giftemål.
Ser frem til et langt samliv med masse reiser og god helse.
 
Giftet oss i kirken som min mann og jeg er døpt og konfirmert i.

Hadde ca 70 stk til tre retters middag. Vi var i et nydelig lokale med utsikt utover hele området. Kjolen hadde blonder og langt slep (kostet 25000).
Det var en fantastisk dag! :)

Var på bryllupsreise til Maldivene.
 
Alle dere gifte; hvordan var bryllupet ditt? Kirke eller ikke? Hva slags lokale? Kjole? Mat? Alkohol?

Hva kosta d? Bryllupsreise?

Gjerne del bilde av kjolen deres også! :)

Vi hadde en Human-Etisk vielse i eget rom i det lokalet vi leide for anledningen. Lokalet er en gård som er veldig godt kjent for god mat. Passet perfekt for vårt vinterbryllup. De ordnet mat og servering og alt. Utrolig profesjonelle og flinke.

Veldig god mat. Forretten var en hilsen fra kjøkkenet. En fantastisk god fiskesuppe. Til hovedrett hadde vi oksekjake i guinessaus. Og til dessert ble det sjokoladefondant selvfølgelig. Til maten ble det servert vin. Utover kvelden kunne gjestene bestille drikke i baren, på vår regning.

Det kom vel på 120.000 kroner for 45 gjester. Da medregnet absolutt alt, også ringer. Ble ingen bryllupsreise :)

Kjolen var vel det som kostet minst av alt. Men den var kjempefin.

ImageUploadedByBV Forum1439831478.350892.jpg

Min hadde rosa bånd :)
 
Kirkebryllup. Hadde selskapet på et grendehus med ca.50 til middag (3retters) og til sammen ca.75 til festen. Vin til maten og åpen bar på kvelden. Lokalt band og fotograf. Ble mellom 80-90.000. Bryllupsreise var middelhavscruise :)
 
Så mange fine kjoler :)

Vi giftet oss I fjor og sluttsummen kom på 120 000,- .

- Fotograf (kjempeglad for at vi brukte penger på det)
- ny kjole (kunne nok ga kjøpt brukt)
- ny dress til mannen
- all pynt o.l lagde jeg (sparte litt på det)

Er aller mest fornøyd med maten. Bestilte tapas der jeg, mamma og tante supplerte med retter vi følte manglet. Dette gjorde at stemningen ble lett og ledig :) hadde isbar til dessert. Det var en superhit! Hadde tilbehør sånn at folk kunne lage sin egen variant. Vi hadde også et sweet rable som sto fremme hele tiden.
Screenshot_2015-08-17-19-20-43.png
 
Giftet oss på en Strand i karibien i solnedgangen. Bare oss og ungene som brudepiker. Hadde en bryllupskoordinator og dommer som foretok vielsen og vitnet.
Hotellet spanderte suite, champagne, fotograf og middag på oss. Hadde karibisk sjokoladekake som bryllupskake.
Slik kunne jeg også gjort det. Vi har vært sammen i ca 15 år, men aldri fått giftet oss. Hvem tok dere kontakt med, hvem ordnet alt for dere?
 
Kjempefin kjole! Og så til 400kr?!


Jepp. Var på to bryllupsmesser og leste masse blader -for ikke å snakke om alle nettsidene jeg titte på.

Var helt i København for å sikre meg godt grunnlag.

Om jeg ville poofe den opp kunne jeg velge større underskjørt, vel, det trengte jeg ikke syntes jeg. Kunne ikke vært mere fornøyd.
 
Slik kunne jeg også gjort det. Vi har vært sammen i ca 15 år, men aldri fått giftet oss. Hvem tok dere kontakt med, hvem ordnet alt for dere?

Jeg gjorde en masse research på forhånd. Søkte på den offisielle turistsiden til øya vi var på, og der var det masse informasjon om brullypskoordinatorer. Kontaktet også hotellet som hadde en egen bryllupskoordinator. Ble tilbydt en grunnpakke, og fikk legge til alt vi ville. At hotellet gav oss suite var en overraskelse vi fikk da vi kom dit. Samme med middag, champagne og gave på rommet da vi kom tilbake.
Møtte koordinatorene fra hotellet og fra byrået vi hadde dagen før for å snakke om det praktiske. Jeg endret litt på hvordan vi gikk ut. Jeg skulle gå alene, men fikk kalde føtter da jeg innså jeg måtte gå gjennom hele hotellet og ned til stranden foran alle menneskene. Så vi gikk sammen, og fikk masse applaus og gratulasjoner fra elleville amerikanere da de oppdaget at vi skulle gifte oss.
 
Kirke, lokale, 80 gjester og fri bar. Med en bartender som visste hva han gjorde, både nekte de vi hadde utpekt som mindreårige, blande skikkelige drinker både med og uten alkohol, hindre noen i å få for mye og i det hele tatt. Tre retters middag. Klassisk brudekjole og to uker på Malta som bryllupsreise , mener det hele kostet oss rundt 100.000, men det var nok inkludert ferien tror jeg? Kanskje?
 
Bryllupet vårt var ei fantastisk helg for oss:)

Hadde velkomstfest i partytelt i hagen til mamma fredag ettermiddag.

Gifta oss i eit lite kapell, akkurat stort nok til alle gjestene våre.

Hadde tre retters middag, kaker og ost og kjeks til nattsnacks.

Brukte ca 150 000 kr på alt.

Kjolen min spanderte mamma:

ImageUploadedByBV Forum1439835539.222086.jpg
ImageUploadedByBV Forum1439835592.092999.jpg
ImageUploadedByBV Forum1439835752.958876.jpg

Me var i eit vennepar sitt bryllup i syden to veker etter vårt, så det vart var bryllupsreise;) tar reisa igjen når ungane blir litt større, og eg litt mindre hønemor;)

Søndagen fekk me deilig frokost, og sidan me låg på samme hotell som dei fleste gjestene så møtte me dei til frokost:)

Hadde 80 gjester:)
 
Jeg gjorde en masse research på forhånd. Søkte på den offisielle turistsiden til øya vi var på, og der var det masse informasjon om brullypskoordinatorer. Kontaktet også hotellet som hadde en egen bryllupskoordinator. Ble tilbydt en grunnpakke, og fikk legge til alt vi ville. At hotellet gav oss suite var en overraskelse vi fikk da vi kom dit. Samme med middag, champagne og gave på rommet da vi kom tilbake.
Møtte koordinatorene fra hotellet og fra byrået vi hadde dagen før for å snakke om det praktiske. Jeg endret litt på hvordan vi gikk ut. Jeg skulle gå alene, men fikk kalde føtter da jeg innså jeg måtte gå gjennom hele hotellet og ned til stranden foran alle menneskene. Så vi gikk sammen, og fikk masse applaus og gratulasjoner fra elleville amerikanere da de oppdaget at vi skulle gifte oss.
Hørtes fristene ut, får se om vi ender opp som gifte en dag........
 
Hadde fest og seremoni på samme sted. Leide et lite lokale med uteområde inni skogen et sted.
750,- pr. kuvert inkl. to drinker utenom maten. 3-retters med 5 drikke.
Hadde en enkel kjole fra Lily uten mye fjas og glitter og ræl.
Brukte totalt 100.000 på alt, inkludert ringer, kaker, mat, transport, klær, sko, sminke, bryllupsreise, nødkurver, trykksaker og gaver til de som hjalp oss (forlovere, fotograf, toastmaster osv).
Bryllupsreisen gikk til Vietnam.

Fikk mest skryt for nødkurvene på badet og engangskameraene vi delte ut til tilfeldige gjester og ba dem sende rundt.
Lo så jeg grein da vi fikk dem fremkalt, for gud bedre, så mange fantastiske bilder forskjellige fotografer tar!
Og alle bordene hadde tatt bilder "under bordet" mens de spiste :p Så vi har bilder av alle skoene som var i bryllupet vårt!
 
Hadde i kirke! Var 90 stk. Til middag og 200 gjester til kaffi/ festen på kvelden.

Hadde koldtbord + hjortegryte som varm mat. All alkohol holdt vi. Leide ett stort lokale, hadde band som spilte til kl.4 om natten osv.

Vi kom opp i ca. 100-115 Tusen. Og det er inkludert mange servitører + at vi leide inn bartender til baren på kvelden. Hadde egen drink meny:) det ble godt mottatt.

Ringer, brudepike kjole og dressen til mannen kjøpte vi på forhand, så det er ikke regnet med i prisen! ;)
 
Back
Topp