Disse symptomene!

Asnnie

Asnnie
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Hvordan er det med dere og symptomer?

Jeg klarer ikke leve normalt i det hele tatt, må sove minst 9 timer på natten + gjerne over en time på ettermiddagen. Godt jeg har hatt lang juleferie, vet ikke hvordan det skal gå når jeg er tilbake på jobb om litt under en uke. Jeg er også ekstremt kvalm, ingen matlyst og svimmel hele tiden. Jeg hadde problemer med et svingende blodsukker før graviditeten, og nå har det blitt ti ganger verre. Må spise minst hver annen time, men orker bare litt, og har egentlig ikke lyst på noe, så vanskelig å velge mat. Går mye i riskjeks, men de har jo ingen kalorier eller næring i seg. Bruker en time på å komme meg ut av sengen og må spise minst tre riskjeks for å ikke svime, og det tar lang tid å få de i seg. Så slitsomt rett og slett. Også tung i hodet og orker ingenting. Skjønner ikke hvordan folk klarer å leve et normalt liv ;) har også blitt helt vegetarianer da tanken på kjøtt gjør at jeg vil kaste opp. Har så oppblåst mage og ser ut som om jeg er fem-seks måneder på vei. Brystene er også store og ømme + at jeg har fått hår på magen :O . Men jeg VET at alle symptomer er et godt tegn og jeg egentlig bør være superhappy! Så lenge jeg har ferie er det greit, men hva med når man skal tilbake til hverdagen? Kan man sykemeldt seg om det ikke går? Graviditet blir jo ikke sett på som sykdom! Glad jeg har en super mann som stiller opp og gjør alt jeg ber han om :) nå ble det mye klaging her :P

Hadde du hatt dårlig samvittighet for å få en sykemelding dersom du hadde hatt det slik som du har nå hvis du ikke var gravid? ;-) Det er veldig slitsomt for kroppen å produsere en baby, verre for noen enn for andre. Jeg var sykmeldt den siste uka før jul pga sterk kvalme og mye oppkast, tok det som et signal om at kroppen trenger ro og hvile, og det var legen min helt enig i. Har forstått det sånn at det er forskjell på hvordan leger håndterer dette, men slik jeg ser det så er det ikke feil å få en sykemelding dersom symptomene gjør at du fysisk ikke er i stand til å utføre jobben din på en god måte.

Jeg tror vi damer har litt lett for å få dårlig samvittighet for ting, men for å sitere legen min: tenk på deg selv og barnet du har i magen, verden går ikke under om du tar en liten time-out. :-)

Back
Topp