Dine topp 5 jentenavn?

Ponyo

Forelsket i forumet
Fikk vite på ultralyd at vi venter ei jente, har selvfølgelig guttenavn klart, men jentenavn har jeg lest å lest på forskjellige forslag og har egentlig ikke funnet et eneste et som jeg føler jeg liker/kommer til å passe. Kan dere komme med deres topp 5 jentenavn, det hadde vært til stor hjelp og gøy å høre :love7
 
Ble ikke jente her denne gangen, så da har vi en liste med navn vi ikke får brukt.

Iben
Saga
Kornelia
Sigrid
Hedda
 
Det kommer jo veldig an på hva slags type navn du liker :)

Hadde vi ikke hatt så himla lange etternavn ville jeg nok brukt et typisk nordisk jentenavn:
Ragnhild, Sigrid, Ingeborg, Solveig eller Ingvild

Men jeg liker også greske navn:
Agnes, Filippa, Sofie, Helene og Cassandra.

Og søte, britiske kallenavn:
Molly, Jenny, Daisy, Nelly og Rosie.
 
Akkurat nå tror jeg disse troner favorittlisten, i tilfeldig rekkefølge:

Alma
Aurora
Hedda
Iben
Sanna
Ylva

Jeg er med andre ord helt på nett med navnetrenden i Norge, med korte navn som slutter på a :hilarious:
 
Mine favoritter i tilfeldig rekkefølge:

Ingrid
Frida
Irja
Line
Tiril
Live
Olava
 
Min og vår topp 3;
Aurora (hvis vi får jente skal hun hete det)
Aria (om vi får 2 jenter så blir dette neste)
Saga
 
Hvilket/hvilkene av disse liker dere best? :D

Hanna
Emmylou
Miriam
Anniken
Marion
Lone
Eliana
Evi
Jeremine
Johanna
Vanja
Veslemøy

Iben kunne også vært på lista, men tror det kommer til å bli veldig mye brukt fremover
 
Last edited:
Johanna :love7 så nydelig.
Det og Johanne hadde jeg øverst på lista når vi skulle ha dattera vår. Mannen ville ikke da han har ei tante som heter Johanne. Så vi endte opp med et annet navn som vi er veldig fornøyd med :)
 
Agnes
Annie
Johanne
Vårin
Rigmor

Mine topp 5 men ingen som blir brukt i denne omgang siden vi venter gutt :Heartblue
 
Hvilket/hvilkene av disse liker dere best? :D

Hanna
Emmylou
Miriam
Anniken
Marion
Lone
Eliana
Evi
Jeremine
Johanna
Vanja
Veslemøy

Iben kunne også vært på lista, men tror det kommer til å bli veldig mye brukt fremover
Av de liker jeg best Lone, Vanja, Veslemøy og Anniken :)
 
Vilma
Lilja
Mie
Evelyn
Maya

Dette er navnene jeg liker best, har vel så og si landet på ett av disse også:love017:Heartpink
 
Margot, Linde, Fie, Vår, Klara, Esther, Lotte, Iris. Også videre! Det er så mye gøy å velge i!

He he - Ser ut til at jeg beveger meg lenger og lenger bort fra jentenavn som slutter på a med dette barnet :joyful: Forrige runde var vi innom Iben, Agnes, Sanna, Anna, Hedda, Vilja osv.
 
Hvilket/hvilkene av disse liker dere best? :D

Hanna
Emmylou
Miriam
Anniken
Marion
Lone
Eliana
Evi
Jeremine
Johanna
Vanja
Veslemøy

Iben kunne også vært på lista, men tror det kommer til å bli veldig mye brukt fremover
Marion
 
Hvilket/hvilkene av disse liker dere best? :D

Hanna
Emmylou
Miriam
Anniken
Marion
Lone
Eliana
Evi
Jeremine
Johanna
Vanja
Veslemøy

Iben kunne også vært på lista, men tror det kommer til å bli veldig mye brukt fremover
Jeg har ei Hanna :Heartred skulle jeg valgt ett annet fra listen ville hatt eliana.
 
Hvilket/hvilkene av disse liker dere best? :D

Hanna
Emmylou
Miriam
Anniken
Marion
Lone
Eliana
Evi
Jeremine
Johanna
Vanja
Veslemøy

Iben kunne også vært på lista, men tror det kommer til å bli veldig mye brukt fremover
 
Back
Topp