Din taco

Fullkornslefser
Kjøttdeig eller kyllingfilet i terninger
Stekt i hjemmelaget tacokrydder
Rømme
Tacosaus
Salat, paprika, agurk

Lefser
Kjøttdeig
Hjemmelaget guacemole
Finrevet ost
Rødløk
Mexikansk salat
Cherrytomater
Agurk
Mais
Lettrømme
Tacosaus
Bønner
Jalapenos
Ananas
Tortillachips

Jeg slenger alt på lefsa og spiser det med gaffel og tortillachips. Når det er ca halvparten igjen bretter jeg lefsa og spiser den og:p haha

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ååh taco er lenge siden vi har hatt nå ! Vi bruker alltid lefsene syntes det er best! Vi har kylling kjøttdeig,mais,salsA,cherrytomat,salat,løk,agurk,paprika og rømme. Kun jeg som spiser rømme da, Og vi pleier å variere litt med kjøttdeigen har vanlig kjøttdeig innimellom men kylling kjøttdeig er best blir mer smak syntes jeg :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Åh, trodde det var noe de fleste hadde ofte;) Det virker liksom som nesten noe har fast enten fredag eller lørdag:P
Da får dere ha det igjen snart, det er jo så godt:D

Vi har enten:
Crispy chicken biter med nachochips, bønner og mais stekt i ovnen til, og salsa og ostesaus og rømme (han har salat, usj)

Nacho med kjøttdeig i krydderblanding, med bønner og mais i og chips på toppen og så ost og inn i ovnen og salsa og rømme til(han har salat til)

Kjøttdeig stekt i salsa og mais og bønner inni lefser som rulles og legges i ildfast form med ost over, og så og rømme og ostesaus til (han har salat)

Men nå mens jeg har vært gravid har jeg ikke taklet lukten av tacokrydder så vi har laget "falsk taco" som vi klasser det. Er stekt kjøttdeig som vi krydrer selv med pepper, chilli, hvitløk og har sammen med bønner og mais, så har vi de oppi de der lefseskålene med rømme, salsa, ost, og stekte nacochips (han har salat til).

Ja og forresten, jeg liker ikke salat.

Crispy chicken har jeg faktisk aldri smakt:P

Hvordan går det an å ikke like salat:P? Typ isbergsalat liksom?
Alt annet av grønt spiser du?;)

Lefse, rømme med hvitløkspulver, salat, kyllingkjøttdeig med fajitaskrydder, ost, rød saus medium, mais, stekte sjampinjonger, paprika, tomat, agurk, rødløk, avocado :)

Vi bruker alltid karbonadedeig, både lefser og skjell, salat, agurk, løk, guacamole, tomat, mais, noen ganger ananas, ost..

Lager aldri saus eller krydder selv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Lefser, skjell, tubs, tomat, mais, rødløk, paprika, ekstra lett/lett rømme og masse ost! Kjøttdeig med dobbelt krydder.
Saus er jeg grotesk kresen på. Det MÅ være den gule. Ikke Santa Maria eller sånn billig-saus:p
Knuste skjell inni lefsa om jeg spiser det. Tar gjerne knuste skjell på tubs også.

22 uker <3

Crispy chicken har jeg faktisk aldri smakt:p

Hvordan går det an å ikke like salat:p? Typ isbergsalat liksom?
Alt annet av grønt spiser du?;)

Ååååh Crispy Chicken er kjeeeempegodt :D

Nei all salat :P Alt av grønne blader, og rå grønnsaker.

Men feks stekt/bakt/kokt så eeelsker jeg salater og grønnsaker. da er det nammenam :D

En vanlig taco-fredag har vi lefser, karbonadedeig med tacokrydder, revet ost, paprika, mais, salat, ananas, knuste tacochips, kesam/lettrømme og hot chunky salsa.
Ellers liker vi å variere, og har gjerne tacopasta, tacosalat, tacokake, tacopai, fylte paprika med taco-tilbehør eller tacosuppe. Ingen hemmelighet at vi elsker taco[emoji4]

noen som har oppskrift på egne lefser eller lignende??noe brød el? de taco lefsene er jo kjempeusunne, taco skjell også. er det palmeolje ol? var noe iallefall.
må ha taco i kveld kjenner jeg ;)

Ååååh Crispy Chicken er kjeeeempegodt :D

Nei all salat :p Alt av grønne blader, og rå grønnsaker.

Men feks stekt/bakt/kokt så eeelsker jeg salater og grønnsaker. da er det nammenam :D

Hihi, ok:D Jeg tror du er første jeg har hørt om som ikke liker salat, artig:D:P Jeg elsker salat, kyllingsalat for eks, mmm;)

Mannen spiser kun taco med kjøttdeig og ost i lefse. Er nesten for ille å skjære opp så
masse forskjellig til meg da. Han er jo ikke normal :p

Her varierer det litt hva jeg bruker. Går litt i perioder. Som regel har jeg lefse, men har kommet frem til at Shell er undervurdert, så nå kjøper jeg innimellom. Skal absolutt prøve det trikset med knuste Shell i lesa :D

Jeg har også begynt å kjøpe de lefsene som er formet som Shell. Veldig ok.

Ellers varierer jeg med kjøttdeig og kylling. Har alltid masse rømme, ost, purre, mais og agurk :) Tåler ikke tomat, og salatblader har jeg bare droppa siden jeg brukte så lite av det. Når jeg bruker kylling i tacoen hender det jeg steker den med løk og paprika. Nam Nam.

Av og til har jeg Nachos med ost på siden også.

Elsker taco ass. Må ha det i morgen, kjenner jeg ;-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Haha, artig med mannen din;) Da hadde ikke jeg kuttet opp allverden med grønt til meg selv heller tror jeg:P
Har en kompis som også spiser det sånn;) Merkelige greier:P
Her er det taco i dag iallefall, pleier ha det fast om lørdagen. Også får vi besøk, og da er det iallefall veldig greit:D

Haha, artig med mannen din;) Da hadde ikke jeg kuttet opp allverden med grønt til meg selv heller tror jeg:P
Har en kompis som også spiser det sånn;) Merkelige greier:P
Her er det taco i dag iallefall, pleier ha det fast om lørdagen. Også får vi besøk, og da er det iallefall veldig greit:D

Haha ja. Han mener det andre ødelegger smaken. Artig skrue :D

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Oldefar til veslegutt spiser taco på en merkelig måte, det er nå iallefall sikkert:P Han er så morsom der han sitter, haha...Saken er vel at han egentlig ikke liker det, men gjør ingen sak ut av det og spiser det som er;)

Han tar nemlig lefse, og smører smør på...og ruller den sammen...Samtidig som han tar noen salatblader og tygger på de. Videre spiser han litt kjøttdeig, og den må være helt uten krydder:P

Når det er bare meg og tenåringen vår hjemme, så lager vi "kjøpetaco", med pulverpose og ferdig saus, skjell og lefser, kjøttdeig, ost, rømme, agurk, løk, paprika, mais, ananas osv.
Når mannen også er hjemme, så lager vi alt fra bunnen, også lefsene. Det hender vi kjøper skjell da, som vi knuser og strør på toppen :) Men da lager vi tacogryte, hvor alt er blandet sammen, så lager vi krydderblanding selv, saus lager vi selv, salsa og jeg husker ikke hva det heter alt. Mannen min er inspirert av Hellstrøm, så tror vi har grunnoppskriften fra han :)

Ikke værst å lage alt fra bunnen av! Hender vi lager tacosausen selv, men ikke alltid vi gidder:eek::P
Har du oppskrift å dele på tacogryte?
Toro har vel en i ferdigpose, er den noe god mon tro?
Kan ikke si jeg er så spesielt fan av toro egentlig :p

Lefser
Kjøttdeig
Hjemmelaget guacemole
Finrevet ost
Rødløk
Mexikansk salat
Cherrytomater
Agurk
Mais
Lettrømme
Tacosaus
Bønner
Jalapenos
Ananas
Tortillachips

Jeg slenger alt på lefsa og spiser det med gaffel og tortillachips. Når det er ca halvparten igjen bretter jeg lefsa og spiser den og:p haha

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Grei måte å få i seg maten det vel;):P
Bønner er faktisk ikke dumt til taco. Smakte det hos min søster første gang som er veggis!;)

Hvordan er deres taco og hva pleier dere ha til?

Jeg syns uansett hvem vi er oss så er det alltid noe nytt eller anderledes enn hvordan vi selv har det og de vi nettop spiste det hos:P

Har dere lefser eller skjell?
Lager dere alle sauser fra bunnen av?

Taco er jo typisk helgemat:D
Her har vi det stortsett alltid fast om lørdagen:D
Taco er hellig her hos oss.

Derfor liker vi taco best hjemme. Da blir det slik de skal være ut fra vår smak xD

Vi to liker lefser best, men synes de nye båtene fungerer godt også spesielt til rest taco. Pakke i, ha ost på og peise i ovnen.
Når svigermor er her må vi også ha skjell.

Såååå :

Lefser
Rømme
Tacosalsa ( eller tacosaus men salsaen er veldig god og restene bruker jeg til nachoskos)
Ris
Tacokjøttdeig
Kinakål
Agurk
Tomat
Mais
Gul løk
Nachos
Ost
Ananas (ikke noe vi pleier, men smakte det hos noen en gang nylig. Var veldig godt. Glemmer det bare av)

I perfekte biter, passelig smått ikke store biter. Ellers blir det feil.. Kresen... Men taco er helig!!!!! XD

Lefse, rømme med hvitløkspulver, salat, kyllingkjøttdeig med fajitaskrydder, ost, rød saus medium, mais, stekte sjampinjonger, paprika, tomat, agurk, rødløk, avocado :)
Åh, elsker hvitløk! Mannen derimot, ehhh neeeh...Så blir sjelden til at jeg spiser det egentlig:P

Back
Topp