Din taco

Vi bruker alltid karbonadedeig, både lefser og skjell, salat, agurk, løk, guacamole, tomat, mais, noen ganger ananas, ost..

Lager aldri saus eller krydder selv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Karbonadedeig bruker vi også! Litt sunnere enn den kjøttdeigen;)

Lefser
Kjøttdeig
Hjemmelaget guacemole
Finrevet ost
Rødløk
Mexikansk salat
Cherrytomater
Agurk
Mais
Lettrømme
Tacosaus
Bønner
Jalapenos
Ananas
Tortillachips

Jeg slenger alt på lefsa og spiser det med gaffel og tortillachips. Når det er ca halvparten igjen bretter jeg lefsa og spiser den og:p haha

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Jeg også spiser med gaffel først... Klarer aldri å få den i perfekt str. Så må spise litt av den og fikse rett smak. XD fylle litt på hvis noe er "feil" før jeg bretter i sammen og stopper ned.

Lefser, skjell, tubs, tomat, mais, rødløk, paprika, ekstra lett/lett rømme og masse ost! Kjøttdeig med dobbelt krydder.
Saus er jeg grotesk kresen på. Det MÅ være den gule. Ikke Santa Maria eller sånn billig-saus:p
Knuste skjell inni lefsa om jeg spiser det. Tar gjerne knuste skjell på tubs også.

22 uker <3

Old el paso? Den bruker vi når vi ikke gidder lage sausen selv:P

En vanlig taco-fredag har vi lefser, karbonadedeig med tacokrydder, revet ost, paprika, mais, salat, ananas, knuste tacochips, kesam/lettrømme og hot chunky salsa.
Ellers liker vi å variere, og har gjerne tacopasta, tacosalat, tacokake, tacopai, fylte paprika med taco-tilbehør eller tacosuppe. Ingen hemmelighet at vi elsker taco[emoji4]

Åh, her var det mye spennende.
Det vi lager foruten om vanlig taco er tacograteng/tex-mexgrateng og tacokjøttboller.

Hva er tacokake?;)

Når vi snakker om taco. Jeg klarte ikke spise kjøttdeig til uke 12. :( ingen taco på flere uker. Gikk bra da, back no track ;D O'hellige taco

Ingen som har oppskrift på glutenfrie lefser vel?

De jeg har bakt, smaker drit:P

Ferdig krydder og saus. Ost, mais, agurk, rømme. Jeg liker tortillaene best, min kjære foretrekker nachochips eller tacoskjell.

Sent from my iPhone using BV Forum

Taco er hellig her hos oss.

Derfor liker vi taco best hjemme. Da blir det slik de skal være ut fra vår smak xD

Vi to liker lefser best, men synes de nye båtene fungerer godt også spesielt til rest taco. Pakke i, ha ost på og peise i ovnen.
Når svigermor er her må vi også ha skjell.

Såååå :

Lefser
Rømme
Tacosalsa ( eller tacosaus men salsaen er veldig god og restene bruker jeg til nachoskos)
Ris
Tacokjøttdeig
Kinakål
Agurk
Tomat
Mais
Gul løk
Nachos
Ost
Ananas (ikke noe vi pleier, men smakte det hos noen en gang nylig. Var veldig godt. Glemmer det bare av)

I perfekte biter, passelig smått ikke store biter. Ellers blir det feil.. Kresen... Men taco er helig!!!!! XD

Hellig faktisk, artig!;) Skjønner litt hva du mener, selv om jeg ikke er helt der:P Liker vår egen taco best, hehe...Det er uansett digg med andres også da;)
Men ris:P?

Så lenge man er inne på tacosmak så bruker jeg ofte å lage tacopai. Den er veldig god. Kjøper sånn bunn i eske som man blander med vann. Fyller med kjøttdeig/løk blandet med tacopulver, hakkede tomater og creme fraiche. Masse ost på toppen. Serverer med frisk salat og rømme. Nam :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Kjøttdeig med løk, varierer om vi bruker posekrydder eller blander selv. Revet ost, salat, mais, paprika, tomat, agurk... Varierer litt hva vi har oppi. Er det bare meg og samboeren har vi kanskje bare et par ting, mens om vi har besøk legger vi til litt ekstra. Bruker som oftest tortilla, men jeg liker best taco-tubs (skjell i skålform). Pleier å ha chunky salsa og hjemmelaget guacamole. Noen ganger rømme :)

Åh, her var det mye spennende.
Det vi lager foruten om vanlig taco er tacograteng/tex-mexgrateng og tacokjøttboller.

Hva er tacokake?;)

Tacokake er lefse smurt med crème fraiche og et lag med kjøttdeig(med tacokrydder), paprika, litt ost.
Legges lagvis og avsluttes med ost.
Stekes i ovnen til osten er smeltet og gyllen.
Vi pleier å ha salsa, rømme og salat til

Hellig faktisk, artig!;) Skjønner litt hva du mener, selv om jeg ikke er helt der:P Liker vår egen taco best, hehe...Det er uansett digg med andres også da;)
Men ris:P?
Ja, mannen min som hadde det for seg. Smakte det første gang når vi ble sammen. Å det er kjempe godt. Så er det ris, kjøttdeig, mais , tomat igjen tar vi det gjerne i en lefse eller lefsebåt med ost i i ovnen. Kjempe godt. Og man får brukt opp rester. Anbefaler å prøve med ris.

Venter på årets Julegave<3

Hjemmelagde tacolefser
Hjemmelaget tacokrydder
Kylling/biffkjøtt
Salat, paprika, løk, avokado, ...
Rømme/Creme fraiche

Vi bruker lefser, skjell eller pitabrød, karbonadedeig med tacokrydder, rømme, ost, mais, agurk, tomat, rød paprika, salat, ananas, tacosaus, hjemmelage guacomole og avogtil fetaost!

Bruker bestandig lefser.
Har i kjøttdeig av en eller annen variant, av og til bruker vi heller kyllingfilet eller strimlet svinekjøtt. Så er det rømme, guacamole er godt men ikke noe vi har hver eneste gang, mais, paprika, agurk og salat er et must. Tortillachips har vi ofte til, da knuser vi og strør på. Revet ost eller feta, men vanlig revet ost merker jeg ikke at er der og savner den ikke heller. Løk liker jeg, men orker sjelden å lage fordi det går lite siden kun jeg kan spise det. Tomat har vi også av og til, men ingen er veeldig glade i det. Tacosaus har vi også begynt å droppe, for den blir aldri spist opp, og vi har funnet ut at vi egentlig ikke merker at den er borte.

Back
Topp