Din opplevelse av OUL

Vi var på KK på Haukeland, og hadde en veldig fin opplevelse. Hun brukte god tid på å forklare oss hva vi så, og skrev ut ca 15 bilder til oss så vi kan se prinsessen vår hver dag :)

Høres ut som vi har vært hos samme. Hadde vanskeligheter på hjertet her også ;)
En fin opplevelse der jordmor tok seg god tid :) hun tok seg til og med tid til å snakke litt med storebror som var med :)
Kan jeg også ha vært hos samme? Måtte også tilbake uken etter å sjekke hjertet o_O alt fint da, hyggelig dame, fin(e) opplevelser begge ganger

Førstegangs her å :) Jeg ble litt sjokket da det viste seg å være en jordmor. Trodde det ville være en ultralydteknikker eller noe. Kanskje han er "jordfar" eller at det er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus?
Han er "spesialist innen kvinnesykdommer og fødsels hjelp".. Han gikk veldig fort gjennom alt, og henviste meg til sykehuset da morkaka lå langt nede foran. Da jeg spurte om det var farlig fikk jeg "tror ikke det" til svar.. Dette var heller ikke på et sykehus, og jeg måtte betale..(trodde oppfølging av gravide var gratis) og jeg fikk ikke bilder :(

Han er "spesialist innen kvinnesykdommer og fødsels hjelp".. Han gikk veldig fort gjennom alt, og henviste meg til sykehuset da morkaka lå langt nede foran. Da jeg spurte om det var farlig fikk jeg "tror ikke det" til svar.. Dette var heller ikke på et sykehus, og jeg måtte betale..(trodde oppfølging av gravide var gratis) og jeg fikk ikke bilder :(
Hmmmm dette høres jo veldig rart ut. Det vanlige er jo å få OUL på sykehuset du skal føde på. Hvordan fikk du timen hos han? Leit å høre du fikk en så dårlig opplevelse :( Hadde en selv gangen før OUL og jeg brukte helt ærlig litt tid på å komme over det. Håper du får time på sykehuset raskt! Prøv å legg dette bak deg, selv om jeg vet det er vanskelig. Ifølge jordmor som utførte ultralyd på meg var det for tidlig å se om morkaken ville dekke eller ikke, så jeg velger å stole på henne. Uansett veldig vanlig og mange her inne har det.

Vi var på tidelig ultralyd, det var helt magisk se at det faktisk var en baby der, se henne bevege seg, høre hjertelyden! Det er det største og mest magiske jeg har opplevd, den gleden og kjærligheten jeg følte da er ubeskrivlig!
Første jeg brøyt ut med tårer i øynene var "det er det søteste jeg har sett".
Var på den ordinære i uke 18, høres kanskje grusomt ut men hun brukte så lang tid så ble faktisk kjedelig, samt hun var dårlg på å få klart bilde, alltid koselig å se henne men første møte er alltid helt spesielt!!

Hmmmm dette høres jo veldig rart ut. Det vanlige er jo å få OUL på sykehuset du skal føde på. Hvordan fikk du timen hos han? Leit å høre du fikk en så dårlig opplevelse :( Hadde en selv gangen før OUL og jeg brukte helt ærlig litt tid på å komme over det. Håper du får time på sykehuset raskt! Prøv å legg dette bak deg, selv om jeg vet det er vanskelig. Ifølge jordmor som utførte ultralyd på meg var det for tidlig å se om morkaken ville dekke eller ikke, så jeg velger å stole på henne. Uansett veldig vanlig og mange her inne har det.
Legen min henviste meg til han før jeg ble gravid pga. Syste på eggstokken, og jeg skulle tilbake til han på kontroll etter 6 uker, da var jeg altså 2 uker gravid

Jeg var på Ahus og hadde verdens hyggeligste jordmor :) Hun var veldig rolig og nøyaktig, og beskrev alt hun så og gjorde. Vi hadde vært på tidlig ultralyd, og opplevde kanskje den som sterkere (både mannen og jeg gråt), mens denne var mer preget av lettelse over at alt fremdeles var bra :)

Legen min henviste meg til han før jeg ble gravid pga. Syste på eggstokken, og jeg skulle tilbake til han på kontroll etter 6 uker, da var jeg altså 2 uker gravid
Ah da skjønner jeg :) Måtte operere ut en cyste på eggstokken for noen år siden, men da henviste bare gynekolog med til sykehuset for operasjon. Men håper du slipper det? Det er veeeeeldig skjeldent de må operere. Bare jeg som har litt rart kropp. Men OUL skal vel egentlig gjøres på sykehus for å måle ditt og datt så det var bra han henviste deg videre!

Ah da skjønner jeg :) Måtte operere ut en cyste på eggstokken for noen år siden, men da henviste bare gynekolog med til sykehuset for operasjon. Men håper du slipper det? Det er veeeeeldig skjeldent de må operere. Bare jeg som har litt rart kropp. Men OUL skal vel egentlig gjøres på sykehus for å måle ditt og datt så det var bra han henviste deg videre!
Ja, systen var borte da jeg kom tilbake etter 6 uker.
Ja håper det blir bedre på sykehusets kontroll..

Back
Topp