Din favoritt kunst/bilde?

mitt favoritt bilde på veggen hos meg, er faktisk ett jeg har malt selv.. maler en del bilder men er bare ett jeg er meget fornøyd med. :)

Brudeferd i Hardanger, Tidemand og Gude (Dette har sambo og jeg over senga for å minne oss på framtiden [:D])

Likferd på Sognefjorden, Tidemand og Gude

Disse er selvfølgelig ikke ekte. [;)]
Er veldig glad i nasjonalromantiske bilder, har flere på veggen, men liker disse best akkurat nå.
Er også veldig glad i T. Kittelsen sine tegninger og bilder. Har dette på soverommet;

Nøkken som hvit hest, T.Kittelsen

Fargene her ble jo ikke helt reelle akkurat, disse bildene er definitivt verdt å se i virkeligheten! Var på utstillingen på Nasjonalgalleriet for noen år siden med de fleste Tidemand og Gude bildene.

ORIGINAL: [Frk.K]

Signerer denne [:D][:D]

Jeg er veldig glad i Vebjørn Sand sine bilder jeg, særlig de med Antarktis tema. Ellers elsker jeg et bilde av en jeg tror heter Harald et eller annet, som er et snøfjell med masse blå farger rundt (lurer på om det heter vinternatt i Rondane?[8|]). Også har søsteren min tegnet barna mine, blyanttegning, den syns jeg er nydelig [:)]

Har lest en hel del kunsthistorie, og jeg elsker symbolismen og ekspresjonismen...
Ingen kan for meg måle seg med Edv. Munch. Madonna, Skrik, Det syke barn med mange flere er utrolig sterke malerier ifra han.

Liker også godt Dali, Van Gogh og Picasso.
Michelangelo og Berni var også fantastiske kunstnere, skulle gjerne hatt feks ett verk etter en av dei i feks hagen[:D]

Det er ubegripelig mye nydelig kunst der ute...[:)]

Kult å se hva dere liker.. Skikkelig inspirert for jeg skal dekorere noen tomme vegger nå[:D]

ORIGINAL: AnnaFrost

Brudeferd i Hardanger, Tidemand og Gude (Dette har sambo og jeg over senga for å minne oss på framtiden [:D])

Er veldig glad i nasjonalromantiske bilder, har flere på veggen, men liker disse best akkurat nå.
Er også veldig glad i T. Kittelsen sine tegninger og bilder. Har dette på soverommet;

Fargene her ble jo ikke helt reelle akkurat, disse bildene er definitivt verdt å se i virkeligheten! Var på utstillingen på Nasjonalgalleriet for noen år siden med de fleste Tidemand og Gude bildene.

Kittelsen sin bilder er skikkelig flotte ja! Skulle gjerne hatt fleire av dei! Trolsk og mystisk [;)]
Kanskje det blir neste innkjøp?

Nasjonalromantikken er en flott periode[:)] Man blir jo så stolt over forfedrene våre, selv om det selvsagt er veldig forskjønnet[:D] Er jo som utrolig vakre skryteplakater av en svunnen tid[:)]

Glemmer ikke et bilde en italiener skulle selge på ei messe. Var orange, lille, rosa, svak turkis i et fantastisk mønster med en stor sommerfugl i midten. Sto sikkert 15 stykker der og den gikk med en gang. Tror han skulle ha 2500 for den[&o]

Av de som henger på veggen nå, må det bli dette[:D]

Det er over en meter høyt og i bruntoner. Ble litt rart pga gjenskinnet i glasset..

ORIGINAL: Mrs.B

du det skal jeg si deg!

det er min venn Henry Hall ( http://www.henryhallart.com/ )
han er fantastisk!!

f.eks:

Jeg liker bilder som man bare MÅ studere, men akkurat det der passer ikke helt inn i stua mi tror jeg...[:)]

Jeg har 4 bilder jeg virkelig er fasinert av... ene har jeg malt selv, et annet har oldefar tegnet (fiolin og notebok bak... skikkelig fint) og 2 andre tegnet av en annen kunstner i familien, tror det er mormors onkel. Et av en vase tegnet med svart pen, og et annet av et hus i skog med en sjø foran tegnet med svart pen, litt kull og blyant tror jeg det er....

Kommer visst fra en litt kunsterrisk familie..[8D][8D]

Ellers så vil jeg ha et fotografi av fotografen Gilad... Utrolig flink og drømmer meg bort i bildene hans som han tar over hele verden.

Jeg er veldig glad i bl.a. dette bildet av Yvonne Karlsen, henger i gangen her[:D]

(æsj, får ikke vise det gitt. heter lille havfruen og ligger her http://www.artyvonne.no/lithographies/ )

Ellers så ønsker jeg meg veldig et bilde av Benita Tornholm, hun er tekstilkunstner og lager bildene sine med stoffer og symaskin[:-][:D]

og så liker jeg godt bilder av Gino Scarpa

Dagny Hald (har ett trykk hun har laget, heldige meg![:D]) (har et annet enn dette da, er bare et eksempel)

Salvador Dalì

og Lewis Lavoie

Det var et lite utvalg favorittkunstnere fra meg[;)] Mange ikke nevnt, men heller ikke glemt[8D][:D]

Ene skutebildet min svigermor har malt[:D] Er bilde av en skute for fulle seil på opprørt hav. Bare elsker det bildet[8D]
Både hun og svigerfar er kunstmalere.

ORIGINAL: Lille Rosin

Dette.[:)]
Alt annet jeg har oppe er jeg drit lei.

Hvem har lagd dette?? Utrolig flott! Noe sånt kunne jeg også tenkt meg[:D]

Når det gjelder klovne-bildene til Marianne Aulie, så selges kopier av dem både på lerret og i ramme på Bohus[;)] 

Stemoren min sine bilder! http://www.aliadore.com/ [:)]

ORIGINAL: Hulder

Kittelsen sin bilder er skikkelig flotte ja! Skulle gjerne hatt fleire av dei! Trolsk og mystisk [;)]
Kanskje det blir neste innkjøp?

Det synes jeg du burde gå for. [:)]
Orginalt og fint.

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~
Nasjonalromantikken er en flott periode[:)] Man blir jo så stolt over forfedrene våre, selv om det selvsagt er veldig forskjønnet[:D] Er jo som utrolig vakre skryteplakater av en svunnen tid[:)]

Litt forskjønnet og forandret selvfølgelig, men ikke så veldig. Synes landskapet er like vakkert og dramatisk i virkeligheten. Er ganske forelsket i landet vårt, hehe.

jeg har et bilde som jeg tok at besten sine hender hvor han holder føttene til det ene oldebarne sitt.. har manipulert det osc, det har jeg forstørret opp og henger på soveromet.. (skal få en bedre hedersplass når vi får en størra plass å bu)
Men det er det fineste bildet vi har på veggen...[:)]

Dette[:)]

Back
Topp