Din dialekt

Oslomål. Med litt a-endinger, og noe -en endinger. Kommer an på hvem jeg prater med. Elsker dialekter, er spesielt begeistra for voss- og sogndal dialekter, samt sunnmørsk! [:D]

Vestfoldialekt. Er egentlig ganske forskjell fra sør til nord i Vestfold, jeg snakker en god blanding. Hvis jeg blir oppildnet eller irritert (eller kjefter[8D]) kommer den litt breie Holmestrandsdialekten inn, noe jeg ikke liker.[8D] Da kan jeg finne på å si IRRItert, med trykk i begynnelsen for eksempel. Det høres ikke pent ut.

Bendik får virkelig Holmestrandsdialekt høres det ut som. Jeg jobber med å få han bort i fra å si pottet, bannan, tommat osv. Det høres bare grusomt ut, i mine ører.

"Krestiandsandsdialekt" med masse bløde konsonanter[:D]

Toten!

Talar slik som dom i Vazelina Bilopphøgers [;)]

Drammensdialekt,men ikke den brede utg[8D]

trøndersk med litt sunnmørsk i følge mamma. pluss at det er litt bokmål å.

God miks av romsdaling og sunnmøring. Jeg bor på sunnmøre så blir mest sunnmørsk, men snakker jeg med en romsdaling slår jeg lett over.[8D]

Edit: Ikke by sunnmørsk[:'(] her snakker vi skikkelig bygda sunnmørsk, bare så det er sagt. Sier EJ og ikke E, ikje i stede for ittse[8D]

Trøndersk (Trondheim). [:)] ..har litt nord-trønderord innimellom også, ettersom jeg har foreldre derfra.

Trøndersk. Snakker "fint trøndersk" da, ikke så bredt..

Jeg har vestfold-dialekt....eller skulle egentlig hatt det da. Men snakker nok litt "penere" enn de gjør der. I allefall enn mamma og resten av familien. Aner ikke hvorfor, men det har blitt sått.

Noe vi kunne sagt i Vestfold: Vi ska i brølløp i hælja, og der ære mange guttær

Greit nok, eg bur i nærheten av sogndal, men snakker ikkje likt som dei.. vi har 2 forskjellige dialekter.. sogndal har meir grautete [:)]

eg snakka Årdølsk [:D] hehe...

en god mix av nord troms og tromsø dialekt[8D]

ORIGINAL: Bleiemos

Sunnfjording!:)

Larviksdialekt her!

Oj, ha litt sogning, årdølsk, og litt "gjøvik". [8D]

Stavanger dialekt[:)]

ORIGINAL: Hoppsi Deisi

fineste dialekta: valdres

[:D]

E æ døl e! Dærfor - Døladialækt! [;)]

So valdres som du kan få dæ [:D] Enn.. ikkji no lenger, men når e budde der så.. [8D]

Back
Topp