Din dialekt

Sognamaol.

ORIGINAL: Bleiemos

Sunnfjording!:)

einaste er at pga skarre R-en som eg fekk i Solund får folk til å tru at eg er frå Bergen.... Og Florø;P
huffameg;p

ORIGINAL: naftaline

Tromsødialekt. Men ikke den helt breie typen, da jeg har endel påvirkning fra Finnmark.. Og sier heller ikke sparsjk som mange tror, er glad i rene trillende r'er! [:D]

samme her, eller bare nesten da..[8D] sier ikke istede for ikkje, siden jeg egentlig er fra nord-troms.

ORIGINAL: niva

Kristiansunds-dialekt (kåret til norgest styggeste [:D])
Kjæmpestolt over d ja!

Må nok bare signere denne jeg

bergensk[:D] eller... nesten[8D] hehe ganske avslipt[:-] (bodd på østlandet i mangen år)

skjåk-ver!

Trøndersk, minj på bygdadialekt[:)]

Vest-Lofotsk.[8D]

Trøndersk!

prata døll.. ei go blanding millum sel'ver å vag'ver[8D]

opprinelig nordford dialekt men kan vel si at den er ganske utvasket nå etter 8¨år i oslo

Oppvokst i Ålesund[:)][:)] snakker heldigvis ikke like bredt som mange gjør, snakker hvertfall ikke med nesa[;)][;)] Mange som blir overrasket når jeg sier jeg er fra ålesund fordi jeg ikke snakker så bredt!!!

Sørlending blading av lyngdal og vigeland[8D] mi di dokke okke[8D] brødskiva og brød skjeva [8D] kler og tøy[8D]

Litt utvannet Sandefjordsdialekt [:)]

Trønder som sier boss (søppel) og duk (klut) etter å ha bodd i Bergen og jobbet med renhold....[:D]

Trøndersk som fra Trondheim-trøndersk[;)]

Omtrent slik som hun i videoen (hun fra X-factor). Jeg prater litt bredere enn henne da.. Nordmørsdialekt.
http://www.rbnett.no/section/VIDEO/1209?vcat=-1

Back
Topp