Dilemma

FreCe

Forelsket i forumet
Jeg var hos eksen min i går for å snakke om hva vi skal gjøre. Har termin i slutten av juli 2011.

Han ønsker å stille opp 100%, og han ønsker at jeg flytter inn til han. Han klarte å si: jeg er ikke forelsket i deg nå, men kan bli det igjen.. Dette skremmer meg... Jeg har sterke følelser for han, men dette blir feil. Vil ikke at han skal bli kjæresten min KUN på grunn av at vi skal ha barn.. Ser ikke for meg et lykkelig par i lengden da...

Hva ville dere gjort? Og hva er best for barnet?

JEG hadde nok ikke flyttet inn.. jeg vet hvor fort det kan bli problemer mellom to som bor sammen og hvor det ikke er følelser/kun følelser hos den ene.. Jeg ville heller prøvd å bare være kjærester og se det an litt sånn på sikt..

Men dette er kun et valg DU kan ta, for det er du som skal leve med det!

Håper uansett du/dere finner ut av ting uten at det blir for mye såra følelser oppi det hele[:)]

Styrkeklem fra meg[:)]

ORIGINAL: pustle

JEG hadde nok ikke flyttet inn.. jeg vet hvor fort det kan bli problemer mellom to som bor sammen og hvor det ikke er følelser/kun følelser hos den ene.. Jeg ville heller prøvd å bare være kjærester og se det an litt sånn på sikt..

Men dette er kun et valg DU kan ta, for det er du som skal leve med det!

Håper uansett du/dere finner ut av ting uten at det blir for mye såra følelser oppi det hele[:)]

Styrkeklem fra meg[:)]

Hmm, ville du prøvd å være kjærester før barnet er født da? Når barnet kommer så er det barnet 24 timer i døgnet...

jeg ville forsøkt nå, med tanke på at barnet ikke kommer før juli 2011. Er det noe der vil dere finne ut av dette før barnet er inne i bildet. og er det ikke noe, så har du nok av tid til å få fiksa deg før barnet kommer og da veit du at dere har prøvd å slipper å gå og lure på om det noen gang kunne blitt noe. Med tanke på at han er så ivrig også, og vil prøve selvom han ikke er forelska i deg nå. verdt et forsøk!

Ville nok gitt det en sjanse, som kjærester, ikke samboere.
Du har god tid på deg til barnet kommer, og om det ikke blir dere kan du krysse den broen når du kommer til den.
Man kan gå til veiledningssamtaler hos familievernkontoret, det finnes kurs for par som skal bli foreldre etc. som kanskje kan være nyttige i deres tilfelle?

Lykke til, uansett hva du velger! [:)]

Hm, ja jeg kan jo foreslå det. Blir rart å skulle "leke" kjæreste med en som du vet ikke er forelsket i deg. Kanskje vi kan begynne å date litt...

Mitt råd er at dere er venner først, så ser dere jo etterhvert om det utvikler seg til noe mer enn bare vennskap..
Du er mer verdt enn at han skal leke med dine følelser, så begynn med å være venner. Gjør ting sammen som venner.

jeg ville gitt det en sjanse.. det er ikke bare bare å ikke være kjærester opp mot fødsel og de ukene som kommer etterpå.

Takk takk alle sammen. Han inviterte meg på pepperkakehusbaking i dag, henter meg snart. Så får vi se hvor godt vi samarbeider med det.. hehe

ORIGINAL: FreCe

Takk takk alle sammen. Han inviterte meg på pepperkakehusbaking i dag, henter meg snart. Så får vi se hvor godt vi samarbeider med det.. hehe

bra initiativ av han! [:D]

Det finnes jo mange forskjellige former for par terapi da. Ville nok forsøkt noe slikt. Sånne helgekurs har jeg hørt er veldig effektive.. og da kan man jo se hvordan det går etter det.. Da har man jo ihvertfall virkelig forsøkt. og slike kurs reklamerer jo med at man kan finne tilbake til det man falt for ved motparten i første omgang, og når man har funnet det kan man jobbe videre sammen i en ny retning etterpå enn den man allerede har gått og som var bomtur :)

ORIGINAL: koglu

Det finnes jo mange forskjellige former for par terapi da. Ville nok forsøkt noe slikt. Sånne helgekurs har jeg hørt er veldig effektive.. og da kan man jo se hvordan det går etter det.. Da har man jo ihvertfall virkelig forsøkt. og slike kurs reklamerer jo med at man kan finne tilbake til det man falt for ved motparten i første omgang, og når man har funnet det kan man jobbe videre sammen i en ny retning etterpå enn den man allerede har gått og som var bomtur :)

Hørtes spennende ut, vet du hvem eller hvor som holder sånne kurs?

Hm, ja jeg kan jo foreslå det. Blir rart å skulle "leke" kjæreste med en som du vet ikke er forelsket i deg. Kanskje vi kan begynne å date litt...
[/quot

Mitt råd, selverfart; gi det et par- tre mnd nå mens magen ikke er så stor. GI deg og barnet den respekten at du ikke bruker de verdifulle sistemnd på et lunken type. DU vil trenge full oppmerksomhet, og ikke en ikke så fornøyd kjæreste. Det er flere fisk i sjøen:)))

Var veldig koselig å bake pepperkakehus i går, vi lo og koste oss.

Dilemmaet mitt er om jeg nesten kan si nei til å bo sammen med han når barnet kommer og han så sterkt ønsker å være der for barnet 24t i døgnet. Vil jo si jeg er i en heldig situasjon sånn sett. Men vil jeg bli en dårligere mor hvis jeg bor sammen med han når det kun er følelser en vei? Eller vil det være best for emg og barnet å ha en annen person der dag og natt?? Vanskelig dette :(

Var veldig koselig å bake pepperkakehus i går, vi lo og koste oss.

Dilemmaet mitt er om jeg nesten kan si nei til å bo sammen med han når barnet kommer og han så sterkt ønsker å være der for barnet 24t i døgnet. Vil jo si jeg er i en heldig situasjon sånn sett. Men vil jeg bli en dårligere mor hvis jeg bor sammen med han når det kun er følelser en vei? Eller vil det være best for emg og barnet å ha en annen person der dag og natt?? Vanskelig dette :(

Du kan ikke / eler burde ikke bo med han fordi han ønsker å være mer sammen med barnet. Hører du ikke selv hvor feil det er. Du betyr jo ingenting da. Og det er veldig nobelt av deg, men ikke i lengden, for barnet ditt eller deg selv. Da måtte dere hatt vært deres rom da og felles oppholdsrom, for å bli likeverdige... Han høres litt egoistidk og kanskje litt umoden ut. Ikke særlig smart heller, når han sier han ikke er forelska i deg. Ok at det er fint at han er ærlig, men er han oppriktig interresert i å få det til ¨funke med deg, så setter han alle voksne sjarmkluter til mener nå jeg, og DET vil du merke, om han tenker voksent. SPør om du er ok, følger deg til lege etc, hjelper det med stort og smått, tar tak i viktige ting i livet hans og som jobb, oppussing, litt skrante relasjoner (svigermor) etc, og virkelig viser at han vil. Hvis ikke er dette en sutteklut for han som bare du investerer i og han henter godene ut fra.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OG jeg skal si deg noe som jeg fikk greie på etter jeg hadde greid å bryte ut fra et forhold jeg var i. : På et senter for voldsutsatte kvinner i Bergen, sa de at en VIKTIG grunn til at kvinner gikk tilbake til en voldelig mann, var at refleksen og mekanismen for å søke trygghet var sterkere enn fornuftig tankengang, eller for å si det på en annen måte, i en voldelig situasjon VIRKER DET FORNUFTIG Å SØKE TRYGGHET HOS DEN SOM ER NÆRMEST , NEMLIG VOLDSMANNEN etter en farlig situasjon
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå kan det hende at dette ikke har noe relevans i forholdet du er i, men ville bare si det i tilfelle det kunne være tilfelle[8D]. Du kan ikke miste denne dyrebare tiden.

KLEM

ORIGINAL: Jegogde2guttamine

Skjønner du er i tenkeboksen...

...Vil bare ønske deg lykke til [:)]

Det kan man godt si... godt jeg har endel måneder i tenkeboksen [;)] Og han har endel måneder på å vise hva han vil...

Back
Topp