ORIGINAL: FreCe
Var veldig koselig å bake pepperkakehus i går, vi lo og koste oss.
Dilemmaet mitt er om jeg nesten kan si nei til å bo sammen med han når barnet kommer og han så sterkt ønsker å være der for barnet 24t i døgnet. Vil jo si jeg er i en heldig situasjon sånn sett. Men vil jeg bli en dårligere mor hvis jeg bor sammen med han når det kun er følelser en vei? Eller vil det være best for emg og barnet å ha en annen person der dag og natt?? Vanskelig dette :(
Du kan ikke / eler burde ikke bo med han fordi han ønsker å være mer sammen med barnet. Hører du ikke selv hvor feil det er. Du betyr jo ingenting da. Og det er veldig nobelt av deg, men ikke i lengden, for barnet ditt eller deg selv. Da måtte dere hatt vært deres rom da og felles oppholdsrom, for å bli likeverdige... Han høres litt egoistidk og kanskje litt umoden ut. Ikke særlig smart heller, når han sier han ikke er forelska i deg. Ok at det er fint at han er ærlig, men er han oppriktig interresert i å få det til ¨funke med deg, så setter han alle voksne sjarmkluter til mener nå jeg, og DET vil du merke, om han tenker voksent. SPør om du er ok, følger deg til lege etc, hjelper det med stort og smått, tar tak i viktige ting i livet hans og som jobb, oppussing, litt skrante relasjoner (svigermor) etc, og virkelig viser at han vil. Hvis ikke er dette en sutteklut for han som bare du investerer i og han henter godene ut fra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OG jeg skal si deg noe som jeg fikk greie på etter jeg hadde greid å bryte ut fra et forhold jeg var i. : På et senter for voldsutsatte kvinner i Bergen, sa de at en VIKTIG grunn til at kvinner gikk tilbake til en voldelig mann, var at refleksen og mekanismen for å søke trygghet var sterkere enn fornuftig tankengang, eller for å si det på en annen måte, i en voldelig situasjon VIRKER DET FORNUFTIG Å SØKE TRYGGHET HOS DEN SOM ER NÆRMEST , NEMLIG VOLDSMANNEN etter en farlig situasjon
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nå kan det hende at dette ikke har noe relevans i forholdet du er i, men ville bare si det i tilfelle det kunne være tilfelle[8D]. Du kan ikke miste denne dyrebare tiden.
KLEM