Dilemma, hissig eks og fotballkamp...

Timmy

Betatt av forumet
Er to år siden bruddet nå og jeg og eksen min har ungene femti femti. Han er velsig bestemt og hissig. Når d er hans uker får jeg ikke lov å komme på sønnen min sin fotball trening og kamp. Han truet meg dersom jeg gjor d. Nå er d fotball turnering i morgen og både jeg og resten av familien min vil komme å se på sønnen min. Men jeg vet ikke om jeg tør. Er redd han vi klikke og at d lille samarbeidet vi har vil rakne enda mer. Samtidig har han vell ikke rett til å nekte meg å være noen som helst plass? Jeg har vell rett på å komme å se på når gutten min spiller kamp? Vet at han hadde syntes d var kjekt dersom vi alle var å såg på han. Jeg er også redd for at dersom jeg ringer å spør eksen min om dagen imorgen at jeg tenker å komme så vil han nekte gutten min å delta på kampen og finne på noe annen med han. Og gutten har snakket om denne turneringen lenge så vet han hadde blitt velsig lei seg då. Så hva skal jeg gjøre? Hvor lenge skal eksen få bestemme hvor jeg skal være ? Jeg har jo all rett til å se på denne kampen jeg også?

Jøsses da! Nei bare dra, så hvis han lager kvalme, bare overse han, det er han som får hjerteproblemer og mister hår sv sinne og stress.

Makan!

Om det går uten over ungen at du går på kamp, så hadde eg ikkje gjort det. Om det berre er han det går utover så hadde eg stilt med heile slekta;)

Huff nei seriøst så burde du jo prøve å snakke med han om dette når det ikkje er rett før kamp, men det har du sikkert prøvd? Lykke til:)

Har prøvd mange ganger å snakke med han ja håper mange svarer for trenger virkelig andres synspunkter her for hva som er rett å gjøre.

Hadde nok ikke gått om det kan ødelegge samarbeid, men synes det er feil....

Ja d er akkurat d jeg er redd for men d kan ikke kalles Sammarbeid egentlig. Ting fungerer så lenge jeg gjør som han sier. D er er slikt Sammarbeid vi har . Og det er så vondt å tenke på at gutten min ville hatt alle oss der å sett han i morgen. Hva sier jeg når han spør hvorfor vi ikke er der?

Høres ut som om du er klar for å ta en "kamp" om dette, og da er det kanskje greit å ta den såpass offentlig? Bare vær godt forberedt på å takle dine egne følelser stille og rolig, så du unngår roping og krangling foran ungene. Snakk med familien din om det samme.

Dette høres jo ikke rett ut, særlig ikke ovenfor sønnen deres! Jeg har ingen barn enda, og kjenner ikke systemet.. Men kan familievern kontoret hjelpe? Få en samtale til mekling? Rådgiving? Kanskje det at noen andre snakker med han får han til å ta til fornuft, hvis det har låst seg helt med deg....

For en dritt.. Makan til å være egen og sta!! At du er på turnering handler da ikke om HAM, men om barnet! Og å få barn betyr dessverre at en må buke ned på noen av sine egne preferanser og krav, for at barna skal ha det bra.
Ufattelig dårlig gjort for barnets del å nekte mor å ta del.. Virker fantastisk umodent..
Jeg ville sett det an. Om han bare blir sur på deg og kun deg; dra. Om dette går utover barnet.. Så er det nok ingen god idé å møte opp. (Kan heller være greiere å møte opp på familievernkontoret og snakke om det - med en nøytral part tilstedet. Og skrive en ny samværskontrakt som spesifiserer dette området)..

Om det går uten over ungen at du går på kamp, så hadde eg ikkje gjort det. Om det berre er han det går utover så hadde eg stilt med heile slekta;)

Huff nei seriøst så burde du jo prøve å snakke med han om dette når det ikkje er rett før kamp, men det har du sikkert prøvd? Lykke til:)

Helt enig!! Barnet er viktigst! Om det ikke går utover han, ville jeg også stilt med hele slekta ;)

Btw- det du kaller samarbeid, er ikke samarbeid. Du følger HANS regler! Ta kampen med han, det er dårlig gjort overfor sønnen det han gjør!!
Masse lykke til :)

Prøvde å ringe han nå og snakke med han men d er helt låst. Han kunne ikke nekte meg som han sa men viste jeg meg kom han til å si fra til meg. Så kommer med trusler. Skal ringe til familievernkontoret på mandag. Men hvordan virker d. Og hva er sjangsen for at jeg klarer få mer samvær med ungene e han?

Prøvde å ringe han nå og snakke med han men d er helt låst. Han kunne ikke nekte meg som han sa men viste jeg meg kom han til å si fra til meg. Så kommer med trusler. Skal ringe til familievernkontoret på mandag. Men hvordan virker d. Og hva er sjangsen for at jeg klarer få mer samvær med ungene e han?

Er det ikke slik at 50/50 krever godt samarbeid mellom foreldre og det er ett krav? For dette kalles ikke samarbeid, det kalles at du danser etter hans pipe! Jeg vil tro du da har muligheter for å få mer samvær for det er det beste for barnet.
Jeg vet ikke, men det er vel logisk!!
Og jeg hadde ikke gitt meg her altså, for dette går jo utover barnet også! Lykke til!

Jeg hadde møtt opp med min familie og heiet. Om han laget et problem ut av det hadde jeg bedt han dra til helvete! Hadde kalt inn til møte med fvk og der gitt klar beskjed om at han må samarbeide for barnets beste. Hvis han ikke klarte å sette sønnens glede foran seg selv så hadde jeg bedt om ny samværsavtale med 70/30 el, da 50/50 og 40/60 krever GODT samarbeid.

Med å ringe å "spørre om lov" så gir du han makten. Hvis han kommer med trusler så politianmeld han!

Tror ikke eg tør! Blir bare er helvete tror eg. Skal ringe d kontoret på mandag og ta opp kampen. Han har en fortid som ikke er helt etter bokå så dersom d blir rettssak kan eg dra frem mye drit om han som ikke hjelper han for å si d sånn. Selv om jeg har lite lyst å gjør d på den måten. Jeg er en person som mener femti femti er en grei løsning men ikke slik som han oppfører seg. Så han graver som egen grav her.

Dra på kampen og gjør det med stil:-) Hei sønnen din frem mot seier og gjør det med glede :-) Sier han noe så ta det opp med tlf din, trusler kan politi anmeldes. Du viser ved å IKKE gå at han har styringen og for meg så høres han ut som en manipulerende eiesyk tulling som ikke vet annet enn å holde på sånn som dette her! Gjør sønnen din stolt og x en din forbanna og forbered familien på det sånn at de vet hvordan han holder på. Lykke til, dette går så bra så :-) Og ring på fvk på mandag og forklar situasjonen. Ta vare på alt av meldinger og ta gjerne opp tlf samtalene om dere snakker sammen. Håndfast bevis det vet du :-)

Ved å stille på kamp viser du at han ikke er sjefen og du viser din sønn at mamma stiller koste hva det koste vil! Still opp sammen med familien din å hei på gutta som spiller. Er derfor du er der, ikke for å være med exen men for å glede din gutt. Så ringer du familievernkontoret på mandag :) overse exen i morgen uansett hva han måtte si/gjøre.
Lykke til og kos deg på kamp! (lettere sagt enn gjort ja).

Dra på kampen og hei på gutten din. Exen din skal du bare overse for han vil verken deg eller gutten deres noe godt. Du må få ny time på fvk så snart som mulig for å lage en ny avtale for dette går ikke. Er gutten dette går utover. Ved å dra på kampen vise du exen at du ikke høre på han lenger og at du e dær for å flede gutten. E jo ikke sakt at du og exen ska stå vedsiden av hverandre. Lykke t om du drar på kamp.

Tror ikke eg tør! Blir bare er helvete tror eg. Skal ringe d kontoret på mandag og ta opp kampen. Han har en fortid som ikke er helt etter bokå så dersom d blir rettssak kan eg dra frem mye drit om han som ikke hjelper han for å si d sånn. Selv om jeg har lite lyst å gjør d på den måten. Jeg er en person som mener femti femti er en grei løsning men ikke slik som han oppfører seg. Så han graver som egen grav her.
Fortid spiller ingen rolle dersom han har forandret seg og er en god omsorgsperson for ungen nå.
Men samarbeid er et stort problem.

Dra på kampen og hei på gutten din. Exen din skal du bare overse for han vil verken deg eller gutten deres noe godt. Du må få ny time på fvk så snart som mulig for å lage en ny avtale for dette går ikke. Er gutten dette går utover. Ved å dra på kampen vise du exen at du ikke høre på han lenger og at du e dær for å flede gutten. E jo ikke sakt at du og exen ska stå vedsiden av hverandre. Lykke t om du drar på kamp.
Ved å stille på kamp viser du at han ikke er sjefen og du viser din sønn at mamma stiller koste hva det koste vil! Still opp sammen med familien din å hei på gutta som spiller. Er derfor du er der, ikke for å være med exen men for å glede din gutt. Så ringer du familievernkontoret på mandag :) overse exen i morgen uansett hva han måtte si/gjøre.
Lykke til og kos deg på kamp! (lettere sagt enn gjort ja).
Dra på kampen og gjør det med stil:-) Hei sønnen din frem mot seier og gjør det med glede :-) Sier han noe så ta det opp med tlf din, trusler kan politi anmeldes. Du viser ved å IKKE gå at han har styringen og for meg så høres han ut som en manipulerende eiesyk tulling som ikke vet annet enn å holde på sånn som dette her! Gjør sønnen din stolt og x en din forbanna og forbered familien på det sånn at de vet hvordan han holder på. Lykke til, dette går så bra så :-) Og ring på fvk på mandag og forklar situasjonen. Ta vare på alt av meldinger og ta gjerne opp tlf samtalene om dere snakker sammen. Håndfast bevis det vet du :-)
Enig!
Du har halvveis deg selv å takke dersom du lar han behandle deg slik!

Back
Topp