DIGI SCRAP

lizlita

Glad i forumet
dere som driver med dette... masse spm[:D]
- hvilke program bruker dere?
- lager dere fotobok og får det fremkaldt? blir det klare fine bilder??

har selv laget litt på photoscape, men bildene blir ikke så fine når jeg får de fremkalt pga lav oppløsning......

håper på svar[:D][:D]

Jeg har fått Adobe Photoshop Elements i gave fra mannen min.
Det koster rundt 700kr, men er et veldig godt program for scrapping.
Skulle gjerne vist deg noen av mine resultater, men den siden der jeg har lasta dem opp er nede akkurat nå[8D]'

Har ennå ikke framkallt, men kommer til å gjøre det, vet mange andre som har gjort det og fått fine fotobøker bl.a.

(Jo, jeg har forresten framkalt småbilder, da... til besteforeldrenes skrytealbumer[;)])

Kan varmt anbefale deg å titte litt rundt på ScrapScandistyle (klikk på  datascrapping i signaturen min)[:D]
Når den siden kommer opp og går igjen[:(]

ORIGINAL: ~Fiorellina~

Jeg har fått Adobe Photoshop Elements i gave fra mannen min.
Det koster rundt 700kr, men er et veldig godt program for scrapping.
Skulle gjerne vist deg noen av mine resultater, men den siden der jeg har lasta dem opp er nede akkurat nå[8D]'

Har ennå ikke framkallt, men kommer til å gjøre det, vet mange andre som har gjort det og fått fine fotobøker bl.a.

(Jo, jeg har forresten framkalt småbilder, da... til besteforeldrenes skrytealbumer[;)])

Kan varmt anbefale deg å titte litt rundt på ScrapScandistyle (klikk på  datascrapping i signaturen min)[:D]
Når den siden kommer opp og går igjen[:(]

takk[:D]

det er sikkert mye mer man kan fikse på det programmet ja, enn inn på photoscape..[:)] 
håper siden din kommer opp og går snart!! vil se!!![:D]

hvor kjøpte han det programme da?[:D]

ORIGINAL: *mocca*

jeg bruker photoshop cs3
vet ikke hva det koster.
er meget fornøyd med det.

har ikke laget noe album ennå
så psd filene ligger godt på maskinen ennå.

veit du om bildene blir fine når du fremakaller di? at det er bra oppløsning?[:)]

siden viser nå[:)]

Her er direktelink til mitt "galleri" på ScrapScandistyle:
http://gallery.scrapscandistyle.com/showgallery.php?cat=631&ppuser=1540

- til mocca: Phptoshop cs3 koster ca 3500kr[&:]

anbefaler å scrappe i 3600x3600 pixler - da passer de aller fleste digitale elementer til den størrelsen..
Går an å krympe etterpå - alltid lettere å krympe enn å blåse opp[;)]

Her er mine digi scrap

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=4403632

Laget alle i Photoshop, og har også laget fotobok av dem. Blir super bra. Bestilte boken på Japan Photo, kvalitet ingenting å si på (og eg e kresen) [:)]

ORIGINAL: Julius Umulius

Her er mine digi scrap

Laget alle i Photoshop, og har også laget fotobok av dem. Blir super bra. Bestilte boken på Japan Photo, kvalitet ingenting å si på (og eg e kresen) [:)]

kjempe fine bilder!!![:D]

jeg er super kresen på det der!! det er så surt om de ikke skulle bli fine, for det koster en del for en slik fotobok[&:]
så bildene ble ikke kornete el uklare?
er ikke morsomt å ha uklare bilder, da er det liksom like greit å fremkalle på "normalt vis"[8D][:D]

det programmet du bruker... ligger det inn masse bakgrunner ol der? er det et program du her kjøpt?

masse spm...[8D] 

ORIGINAL: lizlita

Her er mine digi scrap

jeg er super kresen på det der!! det er så surt om de ikke skulle bli fine, for det koster en del for en slik fotobok[&:]
er ikke morsomt å ha uklare bilder, da er det liksom like greit å fremkalle på "normalt vis"[8D][:D]

det programmet du bruker... ligger det inn masse bakgrunner ol der? er det et program du her kjøpt?

masse spm...[8D] 

Jeg bruker også photoshop (cs3). Bakgrunnene og elementene finner jeg på nettet. Du finner mange gratis på f.eks digiscrapdepot.com. Da åpner du de som vanlige jpegbilder (Eller png-fil dersom det er transparent bakgrunn) og "klipper og limer" sammen slik du vil ha de i photoshopen.
Her er et eksempel av en av mine LO-er:

(Det er en lift, men vet ikke hvem som hadde den opprinnelige LO-en, for Perlepupp la den ut uten å oppgi kilde.)

Her har jeg for det meste åpnet elementer, papir osv, og endret str og rotasjon, og plassert der jeg ville. Enkelte ting har jeg laget selv fra bunnen av, men stort sett er det jo klipp og lim...[:D]

Kredit:
bakgrunn: Rhonna Farrer
Notepaper: petit mouneaux (Endret på)
Filmstrips:eget design
Diverse små papirbiter: det meste petit mouneaux, resten selvlaget
Blomst:Petit mouneaux

Jeg har aldri laget fotobok av de (Av den enkle forklaring at jeg ikke har laget flere enn 6 stk enda..[8D]) men tenker å gjøre det etterhvert.
Men skrev ut en LO jeg lagde på oppdrag fra andre på fotopapir hjemme, og det var ingenting å klage på kvalitetsmessig der i alle fall.

ORIGINAL: UPS

ORIGINAL: lizlita

Her er mine digi scrap

masse spm...[8D] 

Jeg bruker også photoshop (cs3). Bakgrunnene og elementene finner jeg på nettet. Du finner mange gratis på f.eks digiscrapdepot.com. Da åpner du de som vanlige jpegbilder (Eller png-fil dersom det er transparent bakgrunn) og "klipper og limer" sammen slik du vil ha de i photoshopen.
Her er et eksempel av en av mine LO-er:

(Det er en lift, men vet ikke hvem som hadde den opprinnelige LO-en, for Perlepupp la den ut uten å oppgi kilde.)

Her har jeg for det meste åpnet elementer, papir osv, og endret str og rotasjon, og plassert der jeg ville. Enkelte ting har jeg laget selv fra bunnen av, men stort sett er det jo klipp og lim...[:D]

Kredit:
bakgrunn: Rhonna Farrer
Notepaper: petit mouneaux (Endret på)
Filmstrips:eget design
Diverse små papirbiter: det meste petit mouneaux, resten selvlaget
Blomst:Petit mouneaux

Jeg har aldri laget fotobok av de (Av den enkle forklaring at jeg ikke har laget flere enn 6 stk enda..[8D]) men tenker å gjøre det etterhvert.
Men skrev ut en LO jeg lagde på oppdrag fra andre på fotopapir hjemme, og det var ingenting å klage på kvalitetsmessig der i alle fall.

så fint!! nei, skal begynne å prøve meg litt på dette jeg også, blir så flott synes jeg!

Back
Topp