ORIGINAL: lizlita
ORIGINAL: Julius Umulius
Her er mine digi scrap
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=4403632
Laget alle i Photoshop, og har også laget fotobok av dem. Blir super bra. Bestilte boken på Japan Photo, kvalitet ingenting å si på (og eg e kresen) [:)]
kjempe fine bilder!!![:D]
jeg er super kresen på det der!! det er så surt om de ikke skulle bli fine, for det koster en del for en slik fotobok[&:]
så bildene ble ikke kornete el uklare?
er ikke morsomt å ha uklare bilder, da er det liksom like greit å fremkalle på "normalt vis"[8D][:D]
det programmet du bruker... ligger det inn masse bakgrunner ol der? er det et program du her kjøpt?
masse spm...[8D]
Jeg bruker også photoshop (cs3). Bakgrunnene og elementene finner jeg på nettet. Du finner mange gratis på f.eks digiscrapdepot.com. Da åpner du de som vanlige jpegbilder (Eller png-fil dersom det er transparent bakgrunn) og "klipper og limer" sammen slik du vil ha de i photoshopen.
Her er et eksempel av en av mine LO-er:

(Det er en lift, men vet ikke hvem som hadde den opprinnelige LO-en, for Perlepupp la den ut uten å oppgi kilde.)
Her har jeg for det meste åpnet elementer, papir osv, og endret str og rotasjon, og plassert der jeg ville. Enkelte ting har jeg laget selv fra bunnen av, men stort sett er det jo klipp og lim...[:D]
Kredit:
bakgrunn: Rhonna Farrer
Notepaper: petit mouneaux (Endret på)
Filmstrips:eget design
Diverse små papirbiter: det meste petit mouneaux, resten selvlaget
Blomst:Petit mouneaux
Jeg har aldri laget fotobok av de (Av den enkle forklaring at jeg ikke har laget flere enn 6 stk enda..[8D]) men tenker å gjøre det etterhvert.
Men skrev ut en LO jeg lagde på oppdrag fra andre på fotopapir hjemme, og det var ingenting å klage på kvalitetsmessig der i alle fall.