DieselbilF***HE****!!! *oppdatert x2*

ORIGINAL: Rebecca85

Glødeplugger er faktisk veldig enkelt å bytte..du kjenner sikkert en eller annen som kan gjøre det også?[:)]

Dieselbiler skal jo egentlig være ganske greie selv på vinteren de [:-] Har du automat kan du ikke trille i gang nei[8D]

Sett en liten vifte ovn oppi motorrommet og varm den opp..kjøp motorvarmer [:D] det er dyrt men bedre en å ikke få start på bilen[8D]

Ja, kjenner noen som kan bytte glødeplugger... men de er flere timer vekk. Vi bor altså ikke her til vanlig. Ellers hadde dette vært løst for lenge siden[>:]. Her må den bort på billigverkstedet, for han gjør ikke hjemmebesøk...
Jeg har ikke automat... men den står på en trang gårdsplass... så får ikke trillet den noe sted uansett... For trangt uten servo. Vifteovn ute i -17 kan jeg ikke se skal ha noen effekt der foran.. lufta blir kjølt ned før den overhode treffer motoren... Da må jeg først få bilen inn i garasjen. Skal prøve å varme den innenfra først...
For har ikke vifteovn[:'(] ... og kommer meg ikke akuratt i noen butikk som selger det heller før kanskje i kveld.

ORIGINAL: Labambie

Glødepluggene er lett å bytte selv [:D]

okay.. [:)]
Jeg kan lite om dieselbiler.. har kun hatt i 6mnd. Men kommer meg ikke til noe sted før tidligst i kveld. Så det kan vi se på til kvelden.. problemet er jo at vi ikke vet hvor de sitter på bilen engang. Det er så ille trangt nedi motorrommet på bilen vår så må nesten ha noen til å vise. *gooooooogle*[8D]

ORIGINAL: Tinha

naf medlemskap er fint[8D]

det er klart... har rimelig redning derfra uansett...så vurderer å ringe de etterhvert.
Men må finne en permanent løsning også. Skal kjøpe motorvarmer.. men må finne ut hvilke deler jeg skal ha.
Så skal verkstedmann nedi her sette inn. [:)] Men litt mer langsiktigprosjekt. Da er nok greia løst [:D]

men altså... du kan jo sette en ovn inni og skøteledning... husker mamma å de gjorde dette i "gamle dager"[:)]

ORIGINAL: IsabellaCullen

men altså... du kan jo sette en ovn inni og skøteledning... husker mamma å de gjorde dette i "gamle dager"[:)]

står i HI at jeg skal prøve det nå[:D]
Og skal slenge 2 dyner over panseret. Måtte bare få i oss frokost.
*løpe ut nå*

Vel... det sist jeg ville gjort er noe som flere her anbefaler! Å sette en vifteovn i motorommet er REN IDIOTI!!! Det var mange biler som tok fyr i fjor vinter nettopp pga slike mindre smarte ideèr[;)] Det ble frarådet at en gjorde dette pga brannfaren det medfører!

Da vil jeg heller ringe NAF for å løse problemet midlertidig og heller invistere i en motorvarmer[:)]

ORIGINAL: *Bestevennen*

Vel... det sist jeg ville gjort er noe som flere her anbefaler! Å sette en vifteovn i motorommet er REN IDIOTI!!! Det var mange biler som tok fyr i fjor vinter nettopp pga slike mindre smarte ideèr[;)] Det ble frarådet at en gjorde dette pga brannfaren det medfører!

Da vil jeg heller ringe NAF for å løse problemet midlertidig og heller invistere i en motorvarmer[:)]

er vel kun en som har skrevet det. De fleste sier inni bilen... og det er ikke mer brannfarlig enn inni huset... har stooor bil med mye flatt gulv. Og dyner over panser... håpe bilen tiner[;)]. Ringer naf i ettermiddag. Flytter den inn i ggarasjen med starthjelp fra de... men må vente til noen kommer hjem og flytter bilen som står der[:)].
Men først prøver vi kvinnfolkmetoden. Bruker oljeovn, og den er ikke fullt så brannfarlig som vifteovn uansett.

du kan få naf til å kjøre den ned på verkstedet for deg å sette inn motorvarmer, og nye glødeplugger....

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: [Malin]

Pluggene kan man jo bytte selv, da.. Har aldri hatt problemer med bilen i kulda, ikke en gang på hytta i fjor jul i 30 minus..

Evt får du strekke ledning bort og varme opp bilen med vifteovn.

kan ingenting om plugger på dieselbil... visste ikke de hadde det engang...
Om du ikke har motorvarmer og startet i 30 minus... så høres det ikke ut som en dieselbil[:-][:)]

Haha skal du ha bilde? Eller kopi av vognkortet?;) det er en Toyota Corolla Verso diesel 2004 modell. Hadde litt problemer med clutchen på vei til hytta, men den starta fint om morgenene:)

ORIGINAL: Tinha

du kan få naf til å kjøre den ned på verkstedet for deg å sette inn motorvarmer, og nye glødeplugger....

ja... jeg vet det forventes at alle mennesker har en megastor bufferkonto hvor man har ubegrensede midler for slike situasjoner.

Det har altså ikke vi. Jeg har litt penger. Men må da kjøpe billige deler til motorvarmer på biltema først og så få bilen fraktet etter avtale til et billigverksted som skal sette det på. Men først må jeg vite hva slags deler jeg skal kjøpe og vite hva det vil koste. Motorvarmer fiks ferdig hos Chrysler koster 10.000 spenn. Så hipp hurra for det.

Pluggene kan man jo bytte selv, da.. Har aldri hatt problemer med bilen i kulda, ikke en gang på hytta i fjor jul i 30 minus..

Om du ikke har motorvarmer og startet i 30 minus... så høres det ikke ut som en dieselbil[:-][:)]

Haha skal du ha bilde? Eller kopi av vognkortet?;) det er en Toyota Corolla Verso diesel 2004 modell. Hadde litt problemer med clutchen på vei til hytta, men den starta fint om morgenene:)

Der er svaret.. det er Toyota *mumle*
Er en grunn til at de er svindyre selv som bruktbil.. skjer aldri noe med de. Man bytter jo nesten ikke slitedeler engang[8D]. Så sånn er det.. kos deg med Toyota'n din du.. hahaha.. neida. ikke misunnelig.[:D]

Uff stakar, det er et så kjipt problem.
Her var det faktisk -21,2 i dag. Glad bilen min startet - har bensin da :)
Men første bilen jeg hadde startet ikke på rundt -15/20 en periode, ble bånn frossen og da bodde jeg i byn. Ringte Naf og han tømte så klart batteriet mitt fordi han hørte ikke tikkelyd og mente at den elektriske bensinpumpa hadde gått i stykker.. og så dro han..
Det viste seg at på den bilen så fantes det ikke elektrisk bensinpumpe så han fra Naf måtte pent komme tilbake og da kjørte han bilen min ti lgården så vi fikk døtta den inn i garasjen og "tina" og ladet den med strøm. Da gikk det :)

Men som skrevet tidligere her så er glødeplugger et bra tips - hvertfall så lenge dere ikke får trilla den inn i varmen.

*lykke til videre i "tin bilen prosjektet"*

Der er svaret.. det er Toyota *mumle*
Er en grunn til at de er svindyre selv som bruktbil.. skjer aldri noe med de. Man bytter jo nesten ikke slitedeler engang[8D]. Så sånn er det.. kos deg med Toyota'n din du.. hahaha.. neida. ikke misunnelig.[:D]

Hehe nei er ganske fornøyd med den! Husker ikke hva vi betalte, men den kosta under 200k og vi fikk MYE mer bil for pengene en mercedesen vi hadde før til 300k..
Håper det løser seg for bilen din! [:)]

Her har vi aldri hatt problemer med det.
Har dieselbil. Den har levd på -25 grader.
Er det parafin i dieselen? Dårlige glødeplugger er det nok da sier mannen her.

Problemet er jo da å få fraktet den til et verksted for å få bytta glødepluggene.
Man kan jo ikke dytte i gang disse bilene heller[:-]
Den er svææær og innmari tung.

Det er ikkje vanskelig å bytte glødeplugger. Har du ingen kamerater som kan litt om bil?

ORIGINAL: eplemos

Problemet er jo da å få fraktet den til et verksted for å få bytta glødepluggene.
Man kan jo ikke dytte i gang disse bilene heller[:-]
Den er svææær og innmari tung.

Det er ikkje vanskelig å bytte glødeplugger. Har du ingen kamerater som kan litt om bil?

joda. Men om du leser hele tråden før du svarer, så ser du at om vi hadde vært hjemme hadde dette vært fikset LETT. Men vi bor ikke hjemme, men hos svigermor midlertidig og jeg kjenner ingen her. Har bare et billigverksted jeg kan bruke litt nærmere Larvik. Men må da vente til gubben kommer hjem for å sende han å kjøpe glødeplugger. Håpe de har på Biltema... for han er ikke hjemme før tidligst 6. Kan fint bytte de selv jeg, om noen bare forklarer hvordan og hvor jeg skal bytte de. Kan ingenting om dieselmotorer og har ikke byttet plugger før. Skal google.

noen som vet hvor mange plugger en chrysler har? koster 200,- på bilekstra :)
skal få kjøpt nye slike også. [:D]

noen som vet hvor mange plugger en chrysler har? koster 200,- på bilekstra :)
skal få kjøpt nye slike også. [:D]

Noe sier meg att 4 stk. er vanlig... men ring ett chrysler verksted/forhandler hvor som helst i landet så kan de hjelpe deg med tips og råd over tlf.... de kan fortelle deg hvor mange glødeplugger og hvordan skifte de[;)]

Nå har ovnen stått på inni bilen i snart halvannen time.. men har bare tina vinduer på halve bilen. Tar laaaang tid med oljeovn tydeligvis. Kanskje sette inn den kraftigere ovnen som er på Tiril sitt rom. Lar stå halvannen time til og ser hvordan ståa er da. Er varmegrader inni bilen iallefall. Men er stort rom og ille kaldt... [:D]
Holder en knapp på sola som snart kommer rundt hushjørnet.
Flere med startproblemer i dag?

Back
Topp