DIALEKTER

ORIGINAL: Surita

nop... har fløtta t østfold... så d vart no litte feil ja. [;)] 

Woppssann [8D] Jaja, så fel kanj en tåk [:D]

Syns der ær så fasinerændes me dialektæ jæ, ossen snakkær dere? Vært morro å se hvor mange forskjellige setningær det hadde blitt! Kopier det jæ har skrevi her nå da, på din diælekt, så får vi se om vi skjønnert hva det står...

Jæ ær fra særp[:D] Østfold, her ær vi brede på ææææ'ene..
Bilær å båtær som tutær og pærtær

æ syntes det e fasineranes med dialækt æ, kordan snakka dåkker?? vært arti å se kor mange forsjellie sætninga det ha blitt.. kopier det som æ har skreve hær nu og skriv på di dialekt så får vi se om vi fårstår det som står [:D]

æ e norlænning æ[;)]

Synes d e så facinerende me dialekta æ, kossn snakke dåkk? Vært arti å sjett korr mang forskjellige sætninga d hadd blitt. Kopier d æ har skrivii her nu, da på din dialekt, så får vi sjå om vi forstår d som står.

[:D]

syns det e så fasineranes me dialektar, kossen snakke dåke? hadde vert arti å sitt ko mongen forsjellige setningar det hadde blitt. kopier det eg har skreve her nu då på di dialekt så får me se om vi fårstår ka så står.

Syns det e så fasineranes m dialekta eg, kossn snakke dåkker? Vært arti å sedd korr mange førrsjellie sætninge det hadde bidd! Kopier dettan eg har skrevve her no, på din dialekt så får vi se om vi førstår det som står...

Eg e ifra Troms-fylke, sånn høveli mett i fylke :-)

ORIGINAL: LineMerethe

Syns der ær så fasinerændes me dialektæ jæ, ossen snakkær dere? Vært morro å se hvor mange forskjellige setningær det hadde blitt! Kopier det jæ har skrevi her nå da, på din diælekt, så får vi se om vi skjønnert hva det står...

Jæ ær fra særp[:D] Østfold, her ær vi brede på ææææ'ene..
Bilær å båtær som tutær og pærtær

LETT min favoritt denne her [:D] DRITKULT med disse æ`ene [8D]

Va kjempetøft d herre ja. [:D]
Æ e no da en nord-trønder som har fløtta rætt attme Særp å dein kule dialekta her. [;)]

Søns det er så facinerænes me dialektær jæ, åssen snakkær dere? Vært moro å sett hvor mange forskjellige setningær det hadde blett! Kopier detta som jæ har skreve her nå på di dialekt, så får vi se om vi skjønnær det som står.

Pratet skikkelig Østfold dialekt før - så skrev det på den måten! Nå har det blitt rent bokmål-snakk!! Kjedelig [8D] Men vanskelig å få fram dialekta i ord [8D] Som for eksemper "kopier" blir jo "KoPPier", Østfold L'en og sånn [8D]

Syns da e så fasinerande med dialektar eg, koss snakka de? Hadde vore løye å sitt kor monge forskjellige setningar da hadde blitt. Kopier detta så eg har skreve her nå på din dialekt, så får me sjå om me forstår da som står.

[:)] artig tråd

Løye? Som arti? Det ordet har jeg ALDRI hørt før [:)] Så arti, så løye [:D]

ORIGINAL: Marit 83

Løye? Som arti? Det ordet har jeg ALDRI hørt før [:)] Så arti, så løye [:D]

[:D] ja, ting kan til og med vara kjempeløye [:D][:D]

Skikkelig kjekk tråd dette, utrolig mange dialekter i vårt lille land [:)]

" Synns d e så facineranes me dialækta æ, kossn snakke dåkker? Vært arti å sedd kor mange fårskjellige sætninga d hadde blidd! Kopier det æ har skreve hær nu da på din dialækt så får vi se om vi fårstår det som står... "

eller som vi villa sakt d:

Æ synns d e så fasineranes me dialækt, kossn snakke dåkker? hadde vært arti å sedd kor mange fårsjellie sætninga d hadde blidd! kopier d æ skreve hær nu,å skriv d på din dialækt så får vi se om vi fårstår det såm står....

Syns d e så fasinerande me dialekter eg, kossen snakke dåkke? Vært morsomt å sett kor mange setningar det hadde blitt! Kopier d eg har skreve her nå då på din dialekt så får vi se om vi forstår d som står....[:D]

ORIGINAL: mmjm

Syns d e så facineranes me dialækta æ, korsn snakka dokker? Vært arti å sett kor mange forskjellie sætninga d ha bitt! Kopier d æ ha skreve her nu da på di dialækt så får vi sjå om vi forstår d som står...

syns d e så facinerene me dialektår e, åssen snakker dere? vert arti å sett å mange forskjellie setningår d hadde blitt! kopier d e har skreve her nå då på di dialekt så får mi se om mi fortsår d som står[:D]

" Synes det er så facinerende med dialekter jeg, hvordan snakker dere? Vært arti å sett hvor mange forskjellige setninger det hadde blitt! Kopier det jeg har skrevet her nå da på din dialekt så får vi se om vi forstår det som står... [;)] "

Syns de æ så fasinerandes me dialekta e, kost æ de dø prata? Vøre moro å sett kor mange førskjellige setninga de hadde vørte. Kopier de e har skreve her no då på di dialekt så får mø sjå um mø førstår ko så står der..

De ska bi artigt å sjå kem tå dikkan så sjøna kor e kjem i frå.

Synst d e så fasinerande me dialekta eg. Kordan snakka dåkke? Hadde vært arti å sett kor mange forskjellige setninga d hadde blitt! Kopier d eg har skreve her no då, på di dialekt, så får vi se om vi forstår ka som står.....

ORIGINAL: KangaRoo

" Synes det er så facinerende med dialekter jeg, hvordan snakker dere? Vært arti å sett hvor mange forskjellige setninger det hadde blitt! Kopier det jeg har skrevet her nå da på din dialekt så får vi se om vi forstår det som står... [;)] "

Syns de æ så fasinerandes me dialekta e, kost æ de dø prata? Vøre moro å sett kor mange førskjellige setninga de hadde vørte. Kopier de e har skreve her no då på di dialekt så får mø sjå um mø førstår ko så står der..

De ska bi artigt å sjå kem tå dikkan så sjøna kor e kjem i frå.

Har INGEN ANELSE... [8D]

Back
Topp