DIALEKTER

Marit 83

Elsker forumet
" Synes det er så facinerende med dialekter jeg, hvordan snakker dere? Vært arti å sett hvor mange forskjellige setninger det hadde blitt! Kopier det jeg har skrevet her nå da på din dialekt så får vi se om vi forstår det som står... [;)] "

Her er min dialekt;

Ty det æ så fasinerandes mæ dialekte e, kålles snakke dåkk? Verre arti å sjett kår mang forskjellig setningo det ha vårte. Kopier ta e ha skrivvi her no da på di dialekt så fæ åss sjå om åss forstår det som står.

ORIGINAL: *eim*

"syns d e så fasinerende me dialækta æ, kossn snakke dåkker? vært arti å sjett kor mang forskjellige sætninga d har blitt! kopier d æ har skrevve hær no da på di dialækt så får vi sje om vi forstår d såm står...[;)]"

Oi, en trønder tru? [8D]

ORIGINAL: ynna

" Synes det er så facinerende med dialekter jeg, hvordan snakker dere? Vært arti å sett hvor mange forskjellige setninger det hadde blitt! Kopier det jeg har skrevet her nå da på din dialekt så får vi se om vi forstår det som står... [;)] "

Det var visst min dialekt...hehe...blir ikke så veldig annerledes enn bokmål når man er østlending, gitt[:D]

Hehe... [:D]

Syns d e så facinerende me dialækte æ, kossn snakke dokker? Vært arti å sjett kor mange forskjællie sætninga d hadd blitt! Kopier d æ har skrevve hær no da på di dialækt så får vi sje om vi forstår d som står... "

(kristianunder)[;)]

Syns de e så fasinerende me diakekte ej, kossen snakka dåkke? Vært arti å sjå kor mange forskjellige setninge de hadde blitt! Kopier de ej he skreve her no da, på di diakekt, så får vi sjå om vi forstår ka som står... [:D]

ORIGINAL: Tøydukke Anna

Syns d e så facineranes me dialækta æ, koss snakke dåkk? Vorri arti å sjett kor mang forskjellie sætninga d hadd vorti! Kopier d æ har skrevvi her no da på di dialækt så får vi sjå om vi forstår ka som står...[;)]

Suns d e så fasineranis me dialektar eg, kossen snakke dåkke? Vore kjekt å sjekka kor månge forskjellige setningar d hadde blitt. Kopier d eg har skreve her nå på din dialekt så får me sjå om me forstår ka så står.

[:D] Morsomt [:D]

Syns det e så fasineranes me dialækte eg, korsen snakk dåkk? Vøre arti å sett ke mange førskjellige setninge det ha vørte. Kopier det eg ha skreve hær no da på di dialækt så får vi sjå om vi førstår ke som står.

Syns d e så facineranes me dialækta æ, korsn snakka dokker? Vært arti å sett kor mange forskjellie sætninga d ha bitt! Kopier d æ ha skreve her nu da på di dialækt så får vi sjå om vi forstår d som står...

ORIGINAL: Momaikokenon

" Synes det er så facinerende med dialekter jeg, hvordan snakker dere? Vært arti å sett hvor mange forskjellige setninger det hadde blitt! Kopier det jeg har skrevet her nå da på din dialekt så får vi se om vi forstår det som står... "

Syns dæ æ så facineranes mæ dialekte æg, koss snakke dokke? Hadde våre løye å sitt kor mange forskjellige setninga dæ hadde blitt! Kopier dæ æg he skreve hær nå då på di dialekt så får me se om me forstår dæ så står....

Fiiiiiiiiiiiiiiiiiint med jærdialektå[:D]

Tykkje d e så fasineranjes me dialækte e, kalles e d me dåkkår? vårre gøyttj å sjittj kar mang ferskjellie sætninga d ha vårte. kopier ta e ha skrevve her no da på di dialækt så får vi sjå om vi ferstår d så står.

Syns det er så fassinerende med dialekter jæi, åssn snakker dere? Vært arti å sett hvor mange forskjellig setninger det hadde blitt! Koppier det jæi har skrevi her nå da på din dialekt så får vi se om vi forstår det såm står... [;)] 

Tror det blir ganske sånn:P Litt utvanna østfolddialekt her, så ikke så veldig spennende:P

Syns da e so fascinerande med dialekta eg, korleis snakka dåke? Våre arti å sett kor mange forskjellie setninga da hadde blitt! Kopier da eg har skreve her no då på di dialekt so får vi sjå om vi forstår da so står...

Synes det er så facinerende med dialekter jeg, hvordan snakker dere? Vært arti å sett hvor mange forskjellige setninger det hadde blitt! Kopier det jeg har skrevet her nå da på din dialekt så får vi se om vi forstår det som står

Syns d e så facineranes me dialekt æ, korsn snakke dåkker? Vært arti å se kor mange forskjellie d hadde blidd! Kopier d æ har skrevve hær nu på din dialekt så får vi se om vi førstår d som står

(Nordlænning [8D])

Hihi...dåkkår, dere, dåkk, dykk, dåkke...her va d masse rart ja [:D] 
Æ d mæst Trøndera her tru eillj blande e Norlending å Trønder...? [8|]

Arti å sjå iallefall [:D]

...bidd, blidd, blitt, vårt, vårte, vorti...hihihihhihi [:D]

Veldig facinert [:)]

Trønder her også... [8D] Dein har blitt tatt så mang gånga no, så da skriv æ min egen setning da. Hehe... nån som kain gjett om æ e fra nord eller sør da? Hehe...
Lite hint... æ har ganske brei L når æ snakke. [;)]

Da æ d vel sør...? Sia du skull på St.Olavs å fød...hvis e huske rætt her no da... [8D]

Back
Topp